UBS מתנתק מהתמיכה הכלכלית של הממשלה השוויצרית

כ-4 חודשים לאחר שרכש את קרדיט סוויס, הודיע הבוקר הבנק השוויצרי UBS על ביטול הסכם הערבות מול הממשלה השוויצרית, ועל סיום החזרת ההלוואות שקיבל ממנה

בנק UBS השוויצרי / צילום: Reuters, IMAGO/Fleig / Eibner-Pressefoto
בנק UBS השוויצרי / צילום: Reuters, IMAGO/Fleig / Eibner-Pressefoto

על פי דיווח ב-CNBC, הבנק השוויצרי UBS הודיע הבוקר על כך שהוא מבטל את הסכם הערבות בסכום של 9 מיליארד פרנק שוויצרי, את קו האשראי של 100 מיליארד דולר להבטחת נזילות, שקיבל מהממשלה השוויצרית כאשר השתלט על המתחרה קרדיט סוויס בחודש מרץ.

את הערבות וקו האשראי העניקה הממשלה השוויצרית על מנת להפחית סיכונים עבור UBS ולמנוע הפסדים פוטנציאליים הנובעים מנכסים מסוימים שהבנק השתלט עליהם כחלק מהעסקה.

UBS הודיעה כי ההחלטה התקבלה לאחר הערכה נרחבת של נכסי קרדיט סוויס שכוסו על ידי הערבות וקו האשראי. וכי "אמצעים אלה, ביחד עם ההתערבות של UBS סיוע לייצב את קרדיט סוויס, וליציבות הכלכלה השוויצרית", כך לפי ההצהרה הרשמית של הבנק הבוקר.

עוד נכתב בהצהרה כי "הבנק הודיע על ביטול מרצון של ההתחייבויות מצד הממשלה השוויצרית החל מה-11 באוגוסט". וכי ההלוואות שקיבל קרדיט סוויס מהממשלה להבטחת הנזילות שולמו במלואן כבר במאי".

נזכיר כי UBS רכשה את קרדיט סוויס במרץ, בעסקת מניות בהיקף של כ-3 מיליארד דולר לאחר שהתעורר חשש לקריסת הבנק בעקבות משיכת הכספים המסיבית ממנו וצניחת המניה שלו. אז החליט הרגולטור השוויצרי לחבר בין שני הגופים, מתוך מטרה למנוע נפילה של הבנק הוותיק, גם במחיר של צמצום התחרות בשוק המקומי.