האם הסמארטפון החדש והמתקפל של סמסונג מביא בשורה לשוק?

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית משיקה בישראל את הדור החדש של הסמארטפונים המתקפלים שלה, ה־Z Flip5 • המסך החיצוני גדול יותר, והביצועים טובים - אך לא בטוח שהמכשיר בשל או שווה את המחיר

המתקפל של סמסונג Z Flip5 / צילום: יח''צ
המתקפל של סמסונג Z Flip5 / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג משיקה בישראל בימים אלו את הדור החדש של מכשירי הסמארטפון המתקפלים שלה, ה־Z Flip5 (שנפתח כמו הטלפונים הישנים) וה־Z Fold5 (שנפתח כמו ספר).

בדיקה טכנולוגית | קפיצת המדרגה של המתקפלים החדשים מבית סמסונג. התרשמות ראשונית 
בדיקה טכנולוגית | מחשבוני טיסות ותכנון עם ChatGPT: כל הכלים להוזיל את החופשה הבאה
בדיקה טכנולוגית | הבינה המלאכותית על פי גוגל ומיקרוסופט: 10 תובנות וכלים שכדאי להכיר

אומנם החברה לא מפרסמת כמה מכשירים מתקפלים היא מוכרת, אך ידוע כי מוצרי ה־Z Flip נמכרים יותר מאשר ה־Z Fold. החלטנו לקחת לבדיקה את ה־Z Flip5, ולגלות: האם הגיעה השעה של המכשיר הזה לזרוח?

החידוש העיקרי: מסך משני גדול יותר

אחד המהלכים החכמים ביותר של סמסונג במכשיר החדש הוא הגדלת מסך הפליפ החיצוני. כשהוא פתוח, גודלו הוא 6.7 אינץ', יש לו איכות FHD+, תצוגת Dynamic AMOLED 2X, וקצב ריענון דינמי של 120 הרץ. כשסוגרים את המכשיר, המסך החיצוני גדול יותר מהדור הקודם - 3.4 אינץ' לעומת 1.9 אינץ'.

החברה מכנה את המסך Flex Window, ולמעשה נותנת הצצה עתידית למה שעוד יהיה ניתן לעשות איתו. לא רק קבלת התראות ושליטה על המוזיקה, אלא גם פתיחת מקלדת ותגובה להודעות וואטסאפ. זה יעיל במיוחד, משום שבמקום לפתוח את המכשיר ולהתפתות להיכנס לאפליקציה שממנה אתם נזהרים, סמסונג מאפשרת להיות פרודוקטיביים, לענות להודעה או להגיב למה שצריך, ולהמשיך הלאה.

נכון לעכשיו זמינים כמה ווידג'טים גנריים, כמו מזג אוויר ומספר צעדים, אך אין ספק שסמסונג עוד תשתעשע עם הרעיון הזה, ותציע אפשרויות נוספות. ייתכן גם שהיא תקרא למפתחים צד ג' לייצר גרסאות קטנות יותר של דברים שונים, כדי לחסוך פתיחה מיותרת של המכשיר.

צריך לומר שלא לכולם יהיה נוח להקליד במסך הקטן, או באופן כללי להשתמש בו. המקלדת עצמה קטנה יותר, ודורשת הקלדה צפופה. לא תוכלו להקליד מיילים או לעשות משהו מסובך, אבל מענה קצר ותכליתי - לגמרי כן.

מהלך נוסף חכם של סמסונג הוא שילוב היכולות של אפליקציית Good Lock, שמאפשרת שינויים מותאמים אישית. בפליפ החדש אפשר להתאים אישית, ולהפעיל גם את MultiStar, המשפר את כל חווית המסך המפוצל במכשיר ומאפשר להפעיל אפליקציה במסך הקטן. כפי שאפשר לראות בתמונה התחתונה בעמוד, אנחנו הפעלנו את האפליקציה של גלובס. עם זאת, לא כל האפליקציות מותאמות למסך כה קטן, ולכן יש לצפות שלא יעבדו כמו שצריך או לא יהיו מותאמות באופן מלא.

היתרון הבולט: נוח בכיס

הפליפ החדש מעוצב היטב, והחידוש - בעל מסגרות Armour Aluminium, וזכוכית גורילה גלאס ויקטוס 2 משני צדי המכשיר. החומרים הללו מרכיבים מכשיר שנראה טוב, ולא מנסה לקפוץ מעל הראש. זה לא חידוש עיצובי, אבל הנוסחה עובדת.

הבשורה האמיתית במכשיר החדש היא היותו דק יותר, עם ציר הסיבוב יעיל יותר. בעבר, קיפול המכשיר יצר רווח בין חלקי המסך שדרכו נכנס לכלוך. במכשיר החדש, סמסונג הצליחה לייצר טכנולוגיה שמסייעת בקיפול, ומספקת מראה נקי יותר. עם זאת, הוא לגמרי שומר על כניסת הלכלוך.

משקל המכשיר עומד על 187 גרם, ובמצב מקופל ממדיו הם 15X85X72 מ"מ. הקומפקטיות של המכשיר מסייעת לכך שהוא לא כבד, ולא משתלט על הכיס או על הארנק. משתמשים רבים מסתכלים מייד על הציר, כדי לראות אם הוא מורגש במסך או שלא. סמסונג עדיין לא הצליחה למצוא פתרון לכך, והוא עדיין מורגש - הן מבחינת ראייה (בעיקר כשהמסך כבוי), והן מבחינת הרגשה כשמחליקים את האצבע עליו.

ביצועים: עובד חלק ועמיד לעומס

המעבד של הפליפ הוא Snapdragon 8 דור 2 - המעבד המתקדם ביותר של קוואלקום. סמסונג ציידה את המכשירים בשטח אחסון של 256/512GB, ועם זיכרון הרצה של 8GB RAM. המכשיר החדש מצליח לפעול במהירות, בזכות קצב ריענון דינמי של 120 הרץ ומעבד חזק במיוחד. הוא מתמודד עם עומסים ומשימות כפולות, ואין ספק שהביצועים שופרו פלאים.

מבחינת הסוללה, למכשיר יש קיבולת של 3,700 מיליאמפר, שמשרתת את הצרכן בצורה טובה. אם המכשיר טעון בתחילת היום במלואו, הוא יעמוד על כ־20% לפני שתלכו לישון. כדי להתמודד עם חיזוק הסוללה, סמסונג מציעה טעינה מהירה של 25 וואט, ומתחייבת ל־50% טעינה ב־30 דקות. עם זאת, במטען שנשלח אלינו עם המכשיר, המכשיר נטען במלואו בתוך שעתיים, ולא פחות.

באשר לאבטחה של המכשיר, סמסונג מאפשרת לשמור עליו בעזרת זיהוי ביומטרי כמו פנים או טביעת אצבע. הבדיקה העלתה שחיישן זיהוי הפנים לא עובד טוב ומפספס המון, בעוד שחיישן טביעת האצבע עבד הרבה יותר טוב.

מערך הצילום: ללא חידושים

חיישני הצילום של המכשיר לא השתנו דרמטית מהשנה שעברה. במצלמה הפנימית, כלומר כשהמכשיר פתוח, יש חיישן בודד של 10MP. כשסוגרים את המכשיר, המצלמה האחורית הופכת לעיקרית, והיא מאובזרת בשני חיישנים: מצלמה רחבה של 12MP, וחיישן אולטרה רחב של 12MP.

המצלמות הראשיות טובות, ומספקות תמונות ראויות. מביני עניין אולי יזהו שצילומי הלילה טובים יותר או התמונה חדה יותר, אבל אין הרבה בשורה בחטיבה הזו. מאחר שהמכשיר מתקפל, ניתן לעשות סלפי עם החיישנים האחוריים והטובים יותר, ולקבל תוצר צבעוני ואיכותי יותר.

המחיר: גבוה מדי

לפי סמסונג, המחירים המומלצים לדגם הפליפ הם החל מ־4,000 שקל ועד 4,500 שקל לדגם עם שטח האחסון הגבוה יותר (המחירים צפויים להשתנות בהתאם ליבואניות השונות). מדובר במחיר יקר במיוחד, מבלי שברור עד הסוף מדוע לרכוש אותם, כשאפשר לרכוש מכשיר דגל אחר זול יותר. שימו לב

מאחר שהמכשיר מתקפל, ניתן לעשות סלפי עם החיישנים האחוריים והטובים יותר, ולקבל תוצר צבעוני ואיכותי יותר
אין ספק שסמסונג רשמה הישג לא קטן עם המכשיר החדש הזה, והצדיקה קצת יותר את הנחיצות במכשיר מתקפל. הגדלת המסך החיצוני הופכת את המכשיר להרבה יותר נגיש וזמין, וגם העובדה שהקיפול יותר צמוד ולא משאיר רווח מוזר, מהווה נקודת זכות.

עם זאת, המחיר יקר מדי, המסך החיצוני עדיין לוקה בחסר, והשוק עצמו לא בשל למוצר החדש. סמסונג אומנם מדברת על כמה עשרות אלפי יחידות שנמכרו בישראל במצטבר עד כה, אבל זו עדיין לא הכמות שהיינו מצפים לה. בסמסונג צופים קפיצה מז'ורית עם הדור החדש, ומקווים שהמסך החיצוני של הפליפ, שמספק שימושיות אחרת, יהפוך אותו לנפוץ יותר בארץ.

השורה התחתונה: השיפור ניכר, אבל השוק לא בשל

אין ספק שסמסונג רשמה הישג לא קטן עם המכשיר החדש הזה, והצדיקה קצת יותר את הנחיצות במכשיר מתקפל. הגדלת המסך החיצוני הופכת את המכשיר להרבה יותר נגיש וזמין, וגם העובדה שהקיפול יותר צמוד ולא משאיר רווח מוזר, מהווה נקודת זכות.

עם זאת, המחיר יקר מדי, המסך החיצוני עדיין לוקה בחסר, והשוק עצמו לא בשל למוצר החדש. סמסונג אמנם מדברת על כמה עשרות אלפי יחידות שנמכרו בישראל במצטבר עד כה, אבל זו עדיין לא הכמות שהיינו מצפים לה. בסמסונג צופים קפיצה מז'ורית עם הדור החדש, ומקווים שהמסך החיצוני של הפליפ, שמספק שימושיות אחרת, יהפוך אותו לנפוץ יותר בארץ.

*** גילוי מלא: חברת סמסונג סיפקה לנו את המכשיר לצורך הבדיקה