"גורו ההשקעות" פספסה בגדול את מניית השנה

למרות המוניטין שלה, המהלך האחרון של כוכבת ההשקעות קאתי ווד לגבי מניית אנבידיה הוביל להפסדים בקרן ההשקעות שלה • ווד עוברת שנה לא פשוטה, מאחר שעל פי דיווחים ב-12 החודשים האחרונים משכו משקיעים מהקרן שלה לא פחות מ-717 מיליון דולר

קאתי ווד / צילום: Reuters
קאתי ווד / צילום: Reuters

גורו ההשקעות קאתי ווד, הידועה בחיבתה לחברות טכנולוגיה עתידניות, מכרה את רוב מניותיה באנבידיה  ופספסה על פי הדיווחים את הזינוק במניה בעקבות פרסום דוחותיה הכספיים. ווד מכרה כ-2,230 מניות של ענקית השבבים בשווי של כמיליון דולר - לפני הרווח. במקביל רכשה את מניות של זום  וידאו (Zoom Video) בשווי 8 מיליון דולר.

שנה של רכבת הרים

נראה כי ווד, המייסדת ומנהלת את ההשקעות של קרן ARK, כבר לא שורית. ביום שני, ווד רכשה מניות של Adyen, חברת התשלומים ההולנדית שמנייתה ירדה באופן תלול ב-39% כשהודיעה על רווחים ומכירות נמוכות מהצפוי, הודות לחולשת הגיוס שלה ואכזבה מלקוחותיה בצפון אמריקה.

ווד עוברת שנה לא פשוטה. על פי הוול סטריט ג'ורנל ב-12 החודשים האחרונים משכו משקיעים מהקרן שלה לא פחות מ-717 מיליון דולר. לפי הדיווחים, נכסי הקרן הצטמצמו מכ-30 מיליארד דולר לכ-9 מיליארד דולר, בעיקר בשל הפסדי השקעה. הקרן שלה צברה פופולריות רבה במהלך מגפת הקורונה בגלל ההימורים המוצלחים שלה על חברות טכנולוגיה לא רווחיות ו"משבשות". הודות לכך היא חוותה תזרים משמעותי, שעמד על 6.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021. יחד עם זאת, הערכות השווי של חברות צמיחה לא רווחיות ספגו מכה כאשר הפדרל ריזרב העלה את הריביות בארה"ב בחדות. כתוצאה מכך, מניות הקרן של ווד צנחו ב-67% ב-2022.

כשבוחנים את הקרן של ווד, שאוהבת כאמור מניות עתידניות הנסחרות במחירים גבוהים ביחס לרווחיהן, אפשר לראות שזו עלתה השנה ב-25%. צריך לזכור שההתמקדות של ווד בהשקעות טרנדיות הועילה לה בשנים האחרונות. בזכות הימורי עבר גדולים שלה על טסלה, זום, והחברות Teladoc Health ו־Roku, ווד זכתה למוניטין גבוה של מי שמסוגלת לזהות את הדבר הגדול הבא. בנוסף, נוכחותה הבולטת בטוויטר ובערוצי החדשות הכלכליות - הציבו אותה בשורה אחת עם משפיעני שוק כמו אלון מאסק, משקיע ההון סיכון ויוצא פייסבוק צ'מאת פאליהפיטיה, ודיוויד פורטנוי - מייסד חברת הפודקאסטים Barstool Sports. אלו, נחשבים היום ככוכבי טוויטר, יוטיוב ופודקאסטים שמדברים ישירות לדור הצעיר של המשקיעים, בגובה העיניים.

העתיד של אנבידיה

ענקית השבבים הדומיננטית אנבידיה פרסמה השבוע את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני לשנת 2023 ודיווחה על הכנסות של 13.5 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 11.17 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 2.7 דולר למניה, ועקפה את הצפי המוקדם שעמד על 2.07 דולר למניה.

כשבוחנים את ביצועי מניית אנבידיה, ניתן לראות שהיא עלתה בכ-200% מתחילת השנה (לפני פרסום הדוחות הנ"ל). המניה זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, ערב פרסום הדוחות הכספיים.

אנבידיה למעשה אישרה בדוחות האלו את מה שהתחולל פה בחודשים האחרונים - ההמולה הגדולה סביב הבינה המלאכותית. כדי לאמן ולעבד את מודלי הבינה המלאכותית, צריך רכיבי עיבוד חזקים במיוחד שאנבידיה הצליחה לספק לשוק. רכיבי ה-GPU שלה, הביאו בשורה אמיתית לשוק, וכיום היא שולטת בדומיננטיות כמעט מוחלטת על השוק הזה. חברות ברחבי העולם פנו אליה כדי לשים את ידיהם על המעבדים הללו כדי לספק שירותי בינה מלאכותית ללקוחות.

מומחים ואנליסטים המתינו לדוחות הללו כיוון שמבחינתם מדובר בברומטר לכל מה שמתחולל סביב הבינה המלאכותית - ויתרה מכך, הדוחות יראו את הביקוש הגבוה שיש לשבבי בינה מלאכותית.