שמונה פיצ'רים שישדרגו את השימוש שלכם בנטפליקס

ענקית הסטרימינג הפופולרית נאבקת בשיתוף הסיסמאות, ובמקביל משפרת את חווית המשתמש של הצופים • בין הפיצ'רים: עדכון על תוכן חדש, העברת העדפות לחשבונות חדשים וקודים סודיים לרשימות צפייה

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

ענקית הסטרימינג נטפליקס מציעה את השירות הפופולרי ביותר בעולם: לפי הדוחות הכספיים של החברה, יש לה כ־238 מיליון משתמשים משלמים, יותר מכל שחקנית סטרימינג אחרת.

בזמן שהמתחרות שלה מחפשות דרכים למשוך אליהן את הלקוחות, החברה נאבקת בבעיית שיתוף הסיסמאות, בין היתר באמצעות איסור על חשבונות מחוץ לבית, ומתחילה להחדיר בעולם את מודל הפרסום שלה. ומה עם הצופים? הם, כלומר אנחנו, יכולים להפוך את השימוש והצפייה בפלטפורמה להרבה יותר נוחה, באמצעות מספר צעדים.

בדיקה טכנולוגית | האם הסמארטפון החדש והמתקפל של סמסונג מביא בשורה לשוק?
בדיקה טכנולוגית | מחשבוני טיסות ותכנון עם ChatGPT: כל הכלים להוזיל את החופשה הבאה
בדיקה טכנולוגית | האוזניות החדשות של סוני: נוחות אבל לא מצטיינות

החבילה וניהול פרופילים: כך יוצרים סדר בחשבון

נטפליקס מציעה בישראל שלוש חבילות. הראשונה בסיסית, באיכות צפייה של HD, ומיועדת לצופה אחד בכל זמן נתון, תמורת 33 שקל בחודש. השנייה סטנדרטית באיכות Full HD, מיועדת לעד שני צופים במקביל, ועולה 55 שקל בחודש.

חבילת הפרימיום, שעולה 70 שקל בחודש, מיועדת לחמישה פרופילים במקביל, ומציעה את איכות התמונה הטובה ביותר עם 4K ו־HDR. בארה"ב, נטפליקס השיקה מסלול עם פרסומות במקום המסלול הבסיסי, תמורת 7 דולר בחודש. המסלול לא זמין בישראל, אך צפוי להגיע בעתיד.

איך תדעו איזו חבילה רלוונטית לכם? התשובה תלויה בצרכים. אם השימוש נמוך במיוחד, ואין הרבה אנשים בבית, לא בטוח שצריך את הפרימיום. אם איכות התמונה חשובה לכם, כן שווה להשקיע בחבילה הזו.

השלב הבא גם חשוב: ארגון וסדר בחשבון. בחבילת הפרימיום ניתן לשמר את העדפות הצפייה של כל משתמש מבלי לערבב אותן. לצד זאת, המערכת מאפשרת לנעול את הפרופיל בסיסמה, כך שמי שלא אמור להיכנס לשם (כמו ילדים או בני משפחה אחרים) לא יצליח.

תחת עמוד החשבון ניתן לבחור בפרופיל שרוצים לנעול, ולרדת להגדרה "נעילת פרופיל". שם אפשר לקבוע קוד, ואף לסמן הגדרה שתחייב שימוש באותו הקוד כדי לפתוח פרופילים חדשים בחשבון.

כדי לקבל המלצות תוכן טובות יותר, נטפליקס מאפשרת לכל פרופיל לדרג תכנים: אם תעשו דיסלייק ("לא בשבילי"), נטפליקס תבין שזה לא תוכן שתרצו לקבל, והצעותיה יהיו בהתאם. אם תעשו לייק בודד ("אהבתי"), נטפליקס תבין שמדובר בתוכן שכנראה חיבבתם, וניתן גם לבחור בדאבל לייק ("ממש אהבתי!") על מנת לקבל התאמה מדויקת יותר של התכנים.

העברת פרופיל: המענה לשיתוף הסיסמאות

בחודשים האחרונים, ואחרי פיילוט בכמה מדינות, נטפליקס השיקה את הפתרון שלה לבעיית שיתוף הסיסמאות. לפי החברה, כ־100 מיליון משקי בית חלקו חשבונות ולא שילמו כפי שהיו צריכים. בפועל, זה עבד כך שחברים ואנשים מחוץ לתא הביתי שיתפו ביניהם את הסיסמה לחשבון הנטפליקס, וכך החברה איבדה משתמשים חדשים בתשלום.

לכן הושק המנגנון שאמור לבלום כל משתמש שאינו במשק הבית. עם זאת, בחבילת הפרימיום החברה מאפשרת להוסיף עד שני משתמשים, תמורת 17 שקל בחודש.

במידה שהחלטתם שעד כה צפיתם באמצעות חשבון של מישהו אחר, ואתם מעוניינים לשמור את העדפות הצפייה שלכם - ניתן להעביר אותן לחשבון החדש שתפתחו. כשתיכנסו לאתר החברה דרך המחשב, תוכלו פרופיל מבין הפרופילים שבחשבון, ובפינה השמאלית למעלה בתפריט תופיע האפשרות "ניוד פרופיל". מדובר בתהליך פשוט, ותקבלו על כך התראה במייל.

הרשימה שלי: סינונים ומיונים

נטפליקס מקלה על משתמשי iOS ואנדרואיד לערוך חיפוש דרך הפיצ'ר "הרשימה שלי", שכולל את רשימת התכנים שנשמרו לצפייה בהמשך. ניתן להפעיל על הרשימה פילטרים כמו תאריך יציאה, סדר אלפביתי, רמת ההתאמה לצופה, אם הכותרת היא סרט או תוכנית טלוויזיה, וגם תאריך הצירוף לרשימה.

כדי להגיע לאזור הזה לוחצים באפליקציה על הלשונית "Netflix שלי", בעזרת החץ נכנסים ל"הרשימה שלי" - ומקבלים פילטרים ומיונים.

הורדות ושימוש אוף-ליין: מומלץ לפני נסיעות ארוכות או טיסה

נטפליקס מאפשרת להוריד תכנים כדי שתוכלו לצפות בהם גם כשאין חיבור לאינטרנט. ברוב הפלטפורמות הניידות כמו סמארטפונים או מחשבים אפשר לעשות זאת, יוצאי הדופן הם מחשבי ה-Mac של אפל, שם אין אפליקציית נטפליקס. אחרי הצפייה בתוכן, ניתן יהיה להסיר את ההורדה, כדי שלא תמשיך לתפוס מקום מיותר במכשיר אליו אתם מורידים את התוכן. חשוב לציין כי יכולה להיות הגבלה על הורדת התכנים מבחינת מספר המכשירים, בהתאם לחבילה.

שפות אחרות: איך מחפשים תכנים לפי שפה?

ענקית הסטרימינג הבינה מזמן שמשתמשים ברחבי העולם אוהבים לצפות בתכנים בקטלוג של שפות, בין אם זה סינון עבור תכנים מקומיים או חיפוש תכנים לפי תרבויות אחרות בהתאם לשפה. כדי להשיג תכנים לפי שפות מקור, אפשר להיכנס בדפדפן לאתר נטפליקס. שם, בתפריט העליון אפשר לבחור את "דפדוף לפי שפות", לבחור אם ההעדפות הן בשפת המקור, בדיבוב או בכתוביות, לבחור את השפה הרלוונטית ולבסוף מיון לפי "הצעות בשבילך", שנת יציאה או סדר אלפביתי.

הפעלה אוטומטית: בלי בינג' ורעשים בבית

אחת הפרקטיקות שנטפליקס בונה עליהן כדי שתצפו בכמה שיותר תכנים, היא אפשרות הבינג'. ברגע שמסתיים פרק, כבר מתחיל פרק נוסף. אבל יש דרך לעצור זאת: נכנסים להגדרות, בוחרים בפרופיל הרלוונטי, יורדים ל"הגדרות הפעלה", ומורידים את הסימון בהגדרה "הפעלה אוטומטית של הפרק הבא בסדרה בכל המכשירים".

אפשרות נוספת היא להוריד את התצוגה המקדימה, שיכולה להרעיש בכל הבית ברגע שפותחים את החשבון. לשם כך יש להוריד את הסימון ליד "הפעלה אוטומטית של קדימונים במהלך הדפדוף בכל המכשירים".

כמובן שאחרי כל שינוי כזה, צריך ללחוץ "שמור" לדף ההגדרות שנכנסתם אליו, אחרת הוא לא יישמר.

קודים סודיים: לזהות את הז'אנר

אחת הבעיות המשמעותיות בנטפליקס היא "תחושת השובע": יותר מדי תכנים שקופצים בעמוד הראשי ומבלבלים את הצופה. לכן, יש אפשרות להגיע ישירות לתכנים בסגנון שבו מעוניינים, באמצעות מחרוזות של מספרים שמוקצות לכל ז'אנר או תת־ז'אנר - וכך "לקפוץ" לעמודים הרלוונטיים. נסייג ונאמר שזה עובד רק באתר, ולא באפליקציות.

אם תיקחו את כתובת האינטרנט www.netflix.com/browse/genre/*** - ותחליפו את הכוכביות במספרים השונים, תוכלו להגיע לעמוד הרלוונטי. נטפליקס בעצמה פרסמה חלק מהקודים, אבל ישנם אתרים שחושפים אפילו הרבה יותר, כמו Netflix Codes. כל שעליכם לעשות הוא להכניס את הקוד הרלוונטי. לפי נטפליקס, עד כה יש כ־36 אלף קודים.

קבלת עדכונים: שווה לחכות

נטפליקס השיקה באחרונה פיצ'ר שיעזור למשתמשים להתעדכן בתכנים החדשים שיוצאים בפלטפורמה. ניתן למצוא את הלשונית הרלוונטית בתפריט בגרסת הטלוויזיה (וגם שורה בגרסת המחשב בלשונית "חדשים ופופולריים") תחת Coming Soon או "שווה לחכות", ולהירשם לקבלת עדכונים מתי סדרות הטלוויזיה והסרטים החדשים זמינים לצפייה.

המתחרה העיקרית דיסני פלוס: מכונה פחות משומנת

ביוני 2022 עלתה דיסני בישראל והציעה לצרכנים שירות סטרימינג שמתחרה באופן מרכזי בנטפליקס. בהשוואה אליה, דיסני עדיין נמצאת מאחור ביחס לחוויית המשתמש. אמנם יש אפשרות לצפייה בפרופילים שונים, הורדות ושירותי אופליין, אך פיצ'רים אחרים חסרים במיוחד. במילים אחרות, המכונה לא משומנת כמו זו של המתחרה.

מבחינת תשלום, ניתן לבחור במסלול חודשי (40 שקל) או שנתי (400 שקל), ולהשתמש בארבעה מכשירים. נציין כי השירות הזמין בישראל הוא לא הגרסה האמריקאית אלא ספק Hot Star, כך שחלק מחוויית המשתמש מושפעת מכך.