פרופ׳ ליאו ליידרמן מכחיש את הפרסומים ואומר לגלובס: "לא מעוניין בתפקיד נגיד בנק ישראל"

פרופ' ליאו ליידרמן שלל את הפרסום בגלי צה"ל כי הוא עשוי להחליף את הנגיד אמיר ירון: "קורא לממשלה לעשות כל שביכולתה להשאירו לקדנציה נוספת" • בנק ישראל מכחיש את הדיווח לפיו הנגיד ימסור היום הצהרה בנוגע לעתידו

פרופ' ליאו ליידרמן / צילום: איל יצהר
פרופ' ליאו ליידרמן / צילום: איל יצהר

הגזרה על מינוי נגיד בנק ישראל מתחממת. לקראת פרסום ריבית בנק ישראל בהמשך היום, פורסם הבוקר בגלי צה"ל כי נגיד הבנק, פרופסור אמיר ירון, צפוי להודיע על סיום כהונתו היום בשעה 16:00 ויבקש לסיים את הקדנציה בנובמבר הקרוב.

עם זאת, בנק ישראל פרסם הכחשה גורפת לעניין, וציין כי הנגיד יודיע אחרי החגים את החלטתו לגבי הארכת הקדנציה שלו. "הדיווח הבוקר בגלח צה"ל על כך שהנגיד ימסור היום את החלטתו בדבר המשך הקדנציה אינו נכון. כפי שמסר עד כה, הנגיד ימסור את ההחלטה מצידו בדבר הארכת קדנציה סביב תקופת החגים", נמסר מהבנק.

עוד דווח כי המועמדים המובילים להחליפו הם פרופסור ליאו ליידרמן, והפרופסור מישל סטרבצ'ינסקי, לשעבר מנהל המחקר בבנק ישראל. אך פרופ' ליידרמן הכחיש את העניין בשיחה עם גלובס. ליידרמן אמר כי ״בניגוד לפרסומים הבוקר לא הייתה כל פניה אליי בנוגע לתפקיד נגיד בנק ישראל. במצב הנוכחי אני לא מעוניין בתפקיד אלא רוצה להמשיך בתפקידי באוניברסיטת ת״א ובבנק הפועלים, וממליץ לממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה כדי שאמיר ירון יישאר בתפקיד לקדנציה נוספת״.