אקזיט של 350 מיליון דולר: חברת הסייבר הישראלית במו"מ מתקדם

ארמטיק, חברה ישראלית שמפתחת פתרונות אבטחה לפעילות בענן הציבורי נמצאת במו"מ מתקדם לקראת רכישה ע"י חברת טנאבל האמריקאית • עד היום, גייסה החברה כ-97 מיליון דולר

מייסדי ארמטיק / צילום: איל יצהר
מייסדי ארמטיק / צילום: איל יצהר

ארמטיק, חברת הסייבר הישראלית, נמצאת במו"מ מתקדם לרכשיתה על ידי חברת טנאבל האמריקאית, כאשר סכום העסקה מוערך בכ-350 מיליון דולר, כך לפי מקורות יודעי דבר.

ארמטיק נוסדה בשנת 2019 בידי שי מורג, אריק גומנובסקי, סיון קריגסמן ומיכאל דולינסקי. החברה מפתחת פתרונות אבטחה לפעילות בענן הציבורי, בין היתר בפיקוח הדוק על עולם ניהול הרשאות הגישה בענן.

פרס ניחומים? אחרי ביטול עסקת הענק, ההסכם החדש בין אינטל וטאואר
הנפקת הענק של חברת ARM מתקדמת שלב. מה מחיר המניות?

עד היום, גייסה החברה סכום של כ-97 מיליון דולר, כשלחברה 140 עובדים, מתוכם 80 עובדים בישראל, כך לפי IVC. בין המשקיעות בחברה נמנות קרנות כמו גלילות קפיטל, קומרה, טרגט גלובל ואקסל.

בשנה שעברה אף נבחרה ארמטיק למקום השני ברשימת עשרת הסטארטאפים המבטיחים של גלובס. שי מורג, אחד המייסדים, אמר אז לגלובס כי "היתרון המרכזי של הענן על פני החזקת שרתים עצמאיים הוא לאו דווקא בעלות, אלא בעובדה שמפעילות הענן כמו מיקרוסופט, גוגל ואמזון בנו תשתית שמאפשרת לקבל הרבה מאוד דברים מהמוכן, כך שפיתוח אפליקציה בענן קצר משמעותית" עוד אמר כי "95% מהאפליקציות נבנות בענן כיום ומי שלא עובר לענן, נשאר מאחור. תשתית הענן תהיה שוק של חצי טריליון דולר עד סוף העשור והניסיון מראה ש-6% מתוך הסכום ילך לאבטחה, אז יש כאן פוטנציאל לתחום של 30 מיליארד דולר".

זאת לא תהיה הרכישה הראשונה של טנאבל בישראל, ענקית הסייבר האמריקאית, ששווי השוק שלה מוערך בכ-5.2 מיליארד ולה 2500 עובדים. בשנת 2019 רכשה החברה את אינדג'י, גם היא חברת סייבר ישראלית, בסכום של 78 מיליון דולר.