השקעת הענק של ג'ארד קושנר: 570 מיליון שקל בקבוצת שלמה

קרן אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר, חתנו של דונאלד טראמפ, תשקיע כ-570 מיליון שקל לטובת המשך פיתוח פעילות הרכב והאשראי של קבוצת שלמה • מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן, המבוססת בעיקרה על כספים סעודיים בחברה ישראלית

מטה קבוצת שלמה, קרית שלמה, צריפין / צילום: אורן אלפסי
מטה קבוצת שלמה, קרית שלמה, צריפין / צילום: אורן אלפסי

אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר, חתנו של דונאלד טראמפ, תשקיע כ-570 מיליון שקל לטובת המשך פיתוח פעילות הרכב והאשראי של קבוצת שלמה, לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל. מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן שנוסדה על ידי ג'ארד קושנר בשנת 2021 בחברה ישראלית. ערב הסעודית אשר השקיעה בשנה שעברה שני מיליארד שקל דולר באפיניטי פרטנרס, נתנו את אישורם להשקעה הנוכחית בישראל. הקרן מנהלת נכסים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר, רובם של קרן ההשקעות של בית המלוכה הסעודי.

הכסף הסעודי של ג'ארד קושנר יממן את עסקי הרכב של משפחת שמלצר
הדולר שבר שיא נוסף ונסוג מול השקל: "קיבלנו בית ספר לקשר בין הסיטואציה הפוליטית לשוק המט"ח"
מספר חברות הקנאביס ממשיך להצטמצם וזו לאו דווקא בשורה רעה לענף

"מדובר בצעד משמעותי ואסטרטגי ומהווה ציון דרך היסטורי בפעילות הבינלאומית של הקבוצה ופוטנציאל אדיר להצפת ערך, בפרט בתחומי ההשכרה, הליסינג והאשראי", אמר אסי שמלצר, יו״ר קבוצת שלמה, "כניסת משקיע בעל ערך אסטרטגי, דוגמת קרן אפיניטי תסייע לנו בהרחבת הקשרים לעסקים ואיתור הזדמנויות כלכליות חדשות עבור חברות הקבוצה במזרח התיכון, בארה"ב ובמדינות נוספות".

אסי שמלצר, יו''ר קבוצת שלמה וג'ארד קושנר, שותף קרן אפיניטי פרטנרס / צילום: עזרא לוי
 אסי שמלצר, יו''ר קבוצת שלמה וג'ארד קושנר, שותף קרן אפיניטי פרטנרס / צילום: עזרא לוי

אנו בטוחים בתחזית הצמיחה ארוכת הטווח עבור ישראל וכלל המזרח התיכון החדש", הוסיף ג'ארד קושנר, "הצמיחה ההיסטורית של קבוצת שלמה הייתה איתנה והעתיד שלה צופן לה המון הזדמנויות מרגשות".

שלמה דיווחה כי התקשרה בהסכם השקעה למכירת כ-15% מהון המניות של חברת הרכב והאשראי של הקבוצה לקרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס, שהוקמה ומנוהלת על ידי ג'ארד קושנר. התמורה עבור המניות עומדת על סך כ-570 מיליון שקל, המשקף לפעילות הרכב והאשראי שווי של כ-3.8 מיליארד שקל.

במסגרת הסכם ההשקעה, תוקם חברה בת חדשה תחת שלמה החזקות אשר תאגד תחתיה את הפעילויות המשותפות בתחומי הרכב ובהם: ליסינג, השכרה, מכירת רכב והאשראי, כאשר שלמה החזקות תחזיק בכ-85% מההון המונפק של החברה החדשה והקרן תחזיק כ-15%. הגופים סיכמו על מנגנון התאמת שווי על בסיס תוצאות עתידיות, כך ששיעור החזקת הקרן בחברה החדשה לא יעלה על כ-18%. הקרן תמנה דירקטור ומשקיף בדירקטוריון החברה החדשה.

בנוסף, קבוצת שלמה ואפיניטי פרטנרס, שהינן בעלות המניות בחברה החדשה, התקשרו בהסכם בעלי מניות שקובע כי החברה החדשה תאמץ מדיניות חלוקת דיבידנדים. החל מהשנה החמישית להשלמת העסקה ולמשך שלוש שנים, הקרן תהא רשאית לבקש מקבוצת שלמה לרכוש את מלוא החזקותיה בחברה המשותפת החדשה במחיר שוק, בהתאם למנגנון שהוסכם בין הצדדים. באם קבוצת שלמה תבחר שלא לרכוש את ההחזקות מהקרן, הקרן תהיה רשאית לדרוש לבצע הנפקת מניות לראשונה לציבור (IPO) של החברה המשותפת בבורסה. עוד על פי ההסכם, נקבע כי ככל שהקרן תפעל לקידום עסקאות של החברה המשותפת במדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, הקרן תהיה זכאית לחלוקת רווחים מעסקאות אלה בתנאים שסוכמו בין הצדדים.

העסקה כפופה לקבלת האישורים הנדרשים.