יו"ר בית הנבחרים בארה"ב: הנחיתי לפתוח בהליך הדחה נגד הנשיא ביידן

הפוליטיקאי הרפובליקני מקראתי הודיע לאחרונה כי הוא מתקרב להתקדמות עם חקירה הקשורה לעסקאות של האנטר ביידן – בנו של נשיא ארה"ב • השבוע הוא צפוי להציע כי פתיחת חקירת ההדחה נגד הנשיא היא הצעד הבא • לפי מקורות, מקארתי מקווה להתחיל בהליך עד סוף החודש

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Evan Vucci
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Evan Vucci

יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארתי, הודיע היום (שלישי) כי הוא אישר לפתוח בחקירת הדחה רשמית נגד הנשיא ג'ו ביידן. לפי מקורות בתקשורת העולמית, ביום חמישי הקרוב מקראתי צפוי להציע בפגישת ועדה מיוחדת, הדנה בחקירות רפובליקנים בבית הנבחרים, כי פתיחת חקירת ההדחה היא "הצעד ההגיוני הבא".

"לא ראינו דבר כזה בעונה כזו": סופת הענק דניאל בדרך לישראל
יותר צומחת מאנבידיה: לכוכבת של ה-S&P 500 יש קשר ישראלי  

מקארתי, פוליטיקאי רפובליקני מקליפורניה, הודיע לאחרונה כי הוא מתקרב להתקדמות עם חקירה הקשורה לעסקאות עסקיות של האנטר, בנו של הנשיא ביידן. בשבועות האחרונים אף אמר באופן פרטי לרפובליקנים כי הוא מתכוון לפתוח בחקירת הדחה נגד הנשיא, ומקווה להתחיל בכך "עד סוף חודש ספטמבר", כך על פי מקורות.

בעוד שיו"ר בית הנבחרים איים בפומבי לפתוח בחקירה, המקורות אף אמרו כי מאחורי דלתיים סגורות הוא שלח אותות חזקים עוד יותר לגבי כוונותיו. יחד עם זאת, עדיין לא סופקה כל ראייה ישירה לכך שהנשיא הרוויח כלכלית מהעסקאות הזרות של בנו, האנטר ביידן. לרפובליקנים אין הוכחה ממשית, אך לטענתם ביידן ניצל לרעה את קשריו של בנו במדינות זרות. זו גם הסיבה שלא כל הרפובליקנים תומכים במהלך, וייתכן כי הוא נדון לכישלון.

בנו של נשיא ארה"ב, האנטר ביידן, נחקר בעבר בחשד לעבירות מס. החקירה שהחלה ב-2018 נעצרה במהלך מערכת הבחירות לנשיאות, לאור האפשרות שתשפיע על התוצאות - והתחדשה שוב בשנת 2020. החקירה התמקדה בנושאים כלכליים ובהתנהלות הפיננסית של בנו של הנשיא הנבחר, בדגש על פעילותו העסקית בסין.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12