המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי לא תחלק לעובדיה מתנה לראש השנה

במהלך לא פופולרי לכאורה, אינטל ביטלה השנה את מתנות החג לעובדים • בישראל מדובר ב-11,700 איש שלא יקבלו את המתנה בראש השנה • ביטול המתנות מגיע כחלק מתכנית קיצוצים מבוקרת שתימשך שלוש שנים צפויה לחסוך לחברה הוצאות של 10 מיליארד דולר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock
מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

הקיצוצים באינטל נמשכים, ואינם פוסחים גם על מתנות החג. 11,700 העובדים בישראל קיבלו הודעה שהשנה לא יקבלו מתנת חג, המחולקת באופן מסורתי בראש השנה. הדבר נעשה כחלק ממדיניות גלובלית לקיצוץ במתנות העובדים, נוסף על קיצוצים נוספים שהושתו על העובדים, כגון ביטול אירועי חברה ומסיבות, ביטול בניית משרדים חדשים וקיצוץ בשכר ובבונוסים של העובדים הבכירים שיבוטל בקרוב. 

אמנם מדובר במהלך לא פופולרי לכאורה, אך באינטל מעדיפים לקצץ היכן שאפשר בתנאי העובדים ובתשתיות החברה, על מנת למזער פיטורים. ואכן, עד כה לא נודע על גלי פיטורים גדולים שבוצעו בחברה, למרות המצב הקשה אליו היא נקלעה, כפי שאירע, למשל, בחברות כמו מטא, גוגל או מיקרוסופט שפיטרו אלפי עובדים בעולם.

אינטל עקפה את תחזית ההכנסות ברבעון השני של השנה וחזרה לרווחיות, אך בשורה התחתונה המשיכו הכנסותיה לקטון ושיעור הרווחיות שלה להצטמק. ויחד עם זאת, מניית אינטל זוכה לעלייה רציפה של כ- 44% מאז תחילת השנה.

תכנית הקיצוצים מבוקרת שתימשך שלוש שנים

בחודש פברואר האחרון הודיעה ענקית השבבים על קיצוץ בשכרם של מנהלי הביניים והעובדים הבכירים, בהם גם מאות ישראלים (דרג 7 ומעלה בקרב עובדי החברה). במסגרת המהלך, ספגו עובדי הביניים והמנהלים הבכירים הורדה בשכר שנעה בין 5% ל- 10%. המנכ״ל פט גלסינגר השית על עצמו הורדה של 25% בשכרו. בחברה הודיעו בחודש שעבר על ביטול הקיצוצים החל מחודש אוקטובר, החזרת כל השכר שקוצץ, ועל מתן מענק מיוחד עבור אלה ששכרם קוצץ באמצעות מניות חסומות (RSU) שיינתן בסוף השנה.

תכנית הקיצוצים המבוקרת באינטל שתימשך שלוש שנים צפויה לחסוך לה הוצאות של 10 מיליארד דולר, במסגרתה היא צפויה להתייעל בתהליכי הייצור שלה ובעיקר במעבר בין פיתוח ליצור. כחלק מאסטרטגיה החדשה שלה, אינטל תבנה מפעלים ליצור עבור חברות שבבים אחרות - כגון אנבידיה וקוואלקום, ותייצר בעצמה במפעלים שעד כה הוגדרו כמתחרים, כגון TSMC בטייוואן.

מחברת אינטל לא התקבלה תגובה לידיעה.