מנכ"ל ענקית ההשקעות: "אני רואה יותר פחד ממה שראיתי בכל הקריירה שלי"

לארי פינק, מנכ"ל בלקרוק, בית ההשקעות הגדול בעולם, חושב שישנו מחסור חמור באופטימיות ברחבי העולם, ומאמין שבלי תקווה נגיע למיתון • הוא גם מעריך כי התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים תמשיך לזנק "לפחות ל-5% ומעלה"

לארי פינק, מנכ''ל בלקרוק / צילום: Associated Press, Julia Nikhinson
לארי פינק, מנכ''ל בלקרוק / צילום: Associated Press, Julia Nikhinson

"אני רואה יותר פחד מכל זמן אחר בקריירה העסקית שלי", אמר לארי פינק, מנכ"ל בית ההשקעות הגדול בעולם בלקרוק, בוועידת "Berlin Global Dialogue 2023" ביום שישי. לדבריו, למרות שהוא עצמו אופטימי, ישנו מחסור חמור באופטימיות ברחבי העולם.

משבר בנוסח 2008? המציאות הנוכחית מקרבת אותנו יותר למשבר בנוסח שנות ה-70 
פרשנות | הקוסם שחילץ את אמריקה? המשבר של 2008 עוד איתנו 

"יש לנו שינויים גדולים בעבודה, יש לנו שכר גבוה יותר, החברות מסתגלות, העסקים מסתגלים", ציין, והוסיף: בעיניו, היעדר תקווה הוא הבעיה הגדולה ביותר שעומדת בפני העולם כרגע.

"מה שקורה בסין זו דוגמה מצוינת לפחד", טען פינק בהתייחסות לכך שהצרכנים הסיניים חוסכים כ-35% מההכנסה הפנויה שלהם בשל התפרצות הקורונה. "כרגע אנחנו מושקעים בסין... כשנראה ששיעורי החיסכון יורדים ושהם צורכים יותר, זו אינדיקציה ליותר תקווה". לדברי פינק, "הבעיה היא שאם אנחנו, כמנהיגים עסקיים, אנחנו כמנהיגים פוליטיים, לא נספק עוד תקווה - זה מה שיגרום למיתון".

כשנשאל אם ארה"ב בדרך למיתון, ענה כי הוא "לא רואה את זה קורה בקרוב", למרות שאולי בשנת 2025 מיתון שכזה עלול להתממש. "כל מיתון שיהיה לנו, יהיה די צנוע - אז אני אפילו לא כל כך מפחד", אמר.

פינק העריך כי התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים תמשיך לטפס "לפחות ל-5% ומעלה". "בגלל האינפלציה המוטמעת הזו, האינפלציה המבנית לא דומה לשום דבר... אני חושב שמנהיגים עסקיים ופוליטיקאים לא מספקים את הבסיס שיעזור להסביר זאת. לא ראינו אינפלציה כזו כבר יותר מ-30 שנה", ציין. פינק התייחס לאינפלציה המבנית "העמוקה יותר", שנובעת למשל מהפלישה של רוסיה לאוקראינה, חשיפת התלות הגרמנית באנרגיה רוסית או התלות העולמית בטכנולוגיה הסינית.