אחרי מובילאיי: זו החטיבה החדשה שמתפצלת מאינטל

חטיבה נוספת של אינטל יוצאת לדרך עצמאית והפעם מדובר בחטיבת השבבים הניתנים לתכנות המכונה כיום בחברה כחטיבת PSG • החברה מבוססת על רכישת עבר של החברה, אלטרה (Altera), אותה מיזגה אל תוכה ב-2015 • בפעם האחרונה שדווחו הכנסות החברה, לפני ארבע שנים, אלה עמדו על כ-2 מיליארד דולר

מפעל אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock, Shutterstock
מפעל אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock, Shutterstock

אחרי ההנפקה של מובילאיי כחברה עצמאית והפיכתה לחברת בת בשליטת אינטל שש שנים לאחר שנרכשה על ידה, חטיבה נוספת של ענקית השבבים יוצאת לדרך עצמאית. הפעם מדובר בחטיבת השבבים הניתנים לתכנות (FPGA), המכונה כיום באינטל כחטיבת PSG. החברה מבוססת על רכישת עבר של החברה, אלטרה (Altera), אותה מיזגה אל תוכה ב-2015 בתמורה ל-16.7 מיליארד דולר.

17 נגד, אחד בעד: ב-FDA כתשו את הניסוי של בריינסטורם הישראלית
חברת הפינטק הישראלית גייסה 61 מיליון דולר מענקית ההשקעות האמריקאית

לא מדובר בחטיבה זניחה: בפעם האחרונה שדווחו הכנסותיה, לפני ארבע שנים, אלה עמדו על כ-2 מיליארד דולר. באינטל צופים כי גודל השוק בתחום ה-FPGA עשוי להגיע ל-8 מיליארד דולר בסוף השנה. בהתחשב בעובדה שהכנסות אינטל כולה ב-12 החודשים האחרונים עמדו בסוף יוני על 54 מיליארד דולר, היקף הכנסות נוכחי שעומד על 3 מיליארד דולר לפי ההערכה, מעמיד את פעילות חטיבת PSG על כ-5% מכלל הכנסות החברה.  

לאחר הפיצול, מקווים באינטל להנפיק את החברה בתוך שנתיים או שלוש ובינתיים מעוניינים לחפש לחברה משקיעים פיננסיים חדשים, כאשר אינטל תישאר בעלת השליטה בחברה. בענקית השבבים מצפים כי, כמו במקרה מובילאיי, תצא החברה להנפקה מוצלחת שתאפשר לה תשואה על השקעה ואפשרות למכור מניות כדי לשמור על נזילות ולהשתמש בכספי מזומן לבניית מפעלים חדשים ולמעבר לאסטרטגיית הייצור החדשה.  

מי שתגדיל את השפעתה באינטל בעקבות המהלך היא סנדרה ריברה, סמנכ"לית בתאגיד השבבים ומנהלת תחום השבבים לחוות השרתים ובינה מלאכותית אשר מתווה את מדיניות החברה בתחום הבינה המלאכותית היוצרת ועליה מוטלת המשימה להשיק מעבד גרפי שיתחרה באנבידיה. ככל שנודע, חטיבת PSG לא פעילה בישראל ואין למהלך השפעה על הפעילות המקומית  של אינטל.  

המעבדים הניתנים לתכנות (FPGA) אינם מעסקי הליבה של אינטל - המדובר בדרך כלל בשבבים המשובצים על כרטיסי תקשורת והאצה במרכזי נתונים, לצד שבבי אינטל, והם עוסקים בפעולות בפריפריה של פעילות מרכזי הנתונים ומשמשים, למשל, להתאמת פעילות השרתים לדרישותיהם של לקוחות. בישראל מפתחת מיקרוסופט מעבד FPGA המשובץ בכרטיסי האצת פעילות שרתים על מנת לשפר את השירות הניתן ללקוחות ארגוניים שונים במרכזי הנתונים של שירות הענן אז'ור.