נגיד בנק ישראל אמיר ירון יישאר בתפקידו בתקופת החירום

כחלק מהקמת ממשלת החירום, כהונת בכירים מוארכת עד לתום תקופת החירום • פרופ' ירון היה צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה, ועד כה לא היה ברור אם ימשיך לקדנציה נוספת

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

נגיד בנק ישראל אמיר ירון יישאר בתפקידו, לפחות עד סוף המלחמה. זאת בעקבות ההחלטה להקים ממשלת חירום, שתתנהל במסגרת קבינט מלחמה מצומצם. כהונת בכירים מוארכת כעת עד לתום תקופת החירום.

באוצר נערכים להעמדת "קופסה" חוץ תקציבית למימון המלחמה 

בהודעה המשותפת של בנימין נתניהו ובני גנץ נכתב, בין היתר, כי "מהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה". עוד הכריזו ש"כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה".

בבנק ישראל דיווחו כי הנגיד הסכים להאריך את כהונתו לפחות עד לתום תקופת החירום: "פרופ' אמיר ירון, מאשר כי נוכח מצב החירום ואתגרי הכלכלה הישראלית בשעה קשה זו, הוא מקבל על עצמו את הבקשה כי יאריך את כהונתו, לפחות, עד תום תקופת החירום".

בכך, נראה שלפחות לתקופה הקרובה מסתיימת סאגת מינוי הנגיד, שהעסיקה את המערכת הכלכלית ב-8 חודשים האחרונים. ירון אמור היה לסיים את הקדנציה הראשונה שלו בסוף השנה, אך עד היום לא היה ברור האם הנגיד ישאר לכהונה נוספת והאם הוא מענויין בכך.

הנגיד ורה"מ הממשלה שוחחו לפני החגים אך מאותה פגישה לא עלו הכרזות על המשך כהונתו. החלטת הנגיד, הייתה אמורה להיחשף השבוע, אך לצער כולנו, מתקפת הפתע של חמאס טרפה את כל הקלפים.

הארכת כהונת הנגיד בתקופת המשבר הינה קריטית לתפקוד המערכת הכלכלית, רבים במערכת בעד הארכת הכהונה לחמש שנים נוספות. יתירה מכך, זהות הנגיד ומוסכמה לגבי אישיותו מוסיפים לוודאות בשוק. מצרך יקר ערך בעת הנוכחית.