חברת ההייטק שמקבלת קריאות לחילוץ תחת אש

במשרדי Fiverr פועל חמ"ל של "לב אחד" המסייע בשורת נושאים, כולל חדרי מלון ודירות למפוני העוטף • עופר כ"ץ, סמנכ"ל הכספים והנשיא: "יש רבבות של פליטים שחיים בתוכנו"

החמ''ל של לב אחד במשרדי ''לב אחד'' / צילום: חמ''ל הייטק לב אחד
החמ''ל של לב אחד במשרדי ''לב אחד'' / צילום: חמ''ל הייטק לב אחד

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ממציאת פתרון למשפחה שפונתה מהמלון באילת ועברה לישון במכונית כדי לא לחזור לריצות למקלט ועד טלפונים חדשים לרבש"צ של יישוב בעוטף או הקמת מערך IP חדש ליישוב שלם - שורה ארוכה של בקשות מגיעות למשרדי חברת השירותים הדיגיטליים Fiverr בתל אביב, שמאז תחילת הלחימה הפכו לחמ"ל עזרה.

ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה 
"הכול בחינם": בוטיק הבגדים שהפך לחנות ניידת בשביל נשות העוטף
רופאת האולטרסאונד שפתחה חמ"ל ציוד רפואי עבור מי שנמצאים בשטח  

"בשבת שבה הבלגן התפרץ החלטתי יחד עם מיכה קאופמן (מנכ"ל ויזם פייבר) ורוני זהבי (מנכ"ל ויזם הייבוב) לעשות מה שאנחנו יכולים כדי להשלים פערים במקומות שצריך. הקמנו מרכז מסודר במשרדים, וגייסנו כסף מחברות בענף שלנו, כמו סולאראדג', וויקס, סייארה ואחרות, שגם שלחו את העובדים שלהם להתנדב", מספר נשיא החברה וסמנכ"ל הכספים שלה, עופר כ"ץ.

עופר כ''ץ, סמנכ''ל כספים ונשיא Fiverr / צילום: רוני כנעני
 עופר כ''ץ, סמנכ''ל כספים ונשיא Fiverr / צילום: רוני כנעני

אפליקציית "כבר באים"

כדי לטפל בבקשות, הם עובדים בין היתר עם אפליקציית החילוץ 'כבר באים', שפועלת ממיקום אחר. "אנחנו לא המצאנו אותה, אבל שדרגנו יחד עם מתכנתים שגייסנו בהתנדבות", מספר כ"ץ. "קיבלנו מאות קריאות של אנשים תחת אש שצריכים שיבואו לחלץ אותם או את החברים שלהם. בקרוב אנחנו גם משיקים מערכת שתעזור לאנשים לממש את הזכויות שלהם".

בפייבר עובדים באינטגרציה מלאה עם ארגון "לב אחד", שמנהל 19 חמ"לים מאילת ועד הצפון. "מהיום הראשון התחברנו אליהם - חלקם יושבים אצלנו במשרד, אני הולך עם חולצה שלהם, ואנחנו מטפלים בעשרות אלפי קריאות", מספר כ"ץ. לדבריו, מדי יום מגיעים למרכז שנפתח 100 מתנדבים, שנמצאים שם מהבוקר עד שתיים בלילה, ועוסקים בשורה של פעילויות.

"בשבוע הראשון היה צורך בהרבה ציוד צבאי, יחידות שלמות חיפשו סיוע. אבל הצבא הצליח לעשות באלאנס, והיום מדובר יותר בטיפול במשפחות שנפגעו ואזרחים שפונו. השבוע, למשל, עניתי על קריאה של מילואימניק שהיה צריך טרמפ, אבל לפעמים אלה קריאות של אזרח שיצא מהבית ואין לו כלום אפילו לא בגדים, או מקרר ליחידה שנמצאת במקום שאי אפשר לאחסן מוצרי חלב.

"יש רבבות של פליטים שחיים בתוכנו", הוא מסכם. "לתמוך בהם עולה הרבה כסף, לקחנו על עצמנו את המקסימום שאנחנו יכולים, ואני מקווה שהמדינה תיקח פיקוד בהקדם".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

הגר
העמותה שפועלת ליצירת מרחב חיים משותף ליהודים וערבים בנגב, מציעה בימים אלו כלים מקצועיים לצוותי הוראה בכדי לסייע לילדים במסגרות, וכן מסייעת לבדואים החיים בכפרים הלא מוכרים. העמותה מקיימת מפגשים רצופים עם חברי הקהילה מכפרים אלה, ומעניקה סיוע נפשי ורגשי באמצעות אנשי מקצוע. כמו כן, נאספות תרומות עבור משפחות הבדואים שיקיריהם נפגעו או נהרגו במלחמה, בשל העובדה שאין אצלם מרחבים מוגנים.

לפרטים: מיקי תומר 054-7774082

מיזם שחר
מכון שחרית, בשיתוף עם ה-Fund for New Leadership מארה"ב, הקים את מיזם שחר - קרן מענקים ליוזמות אזרחיות במצב חירום. המענקים, שהנם חד פעמיים ובסכום של 5,000 עד 20 אלף שקל, מיועדים לסייע בטווח הזמן הקצר בפעולות וביוזמות שנותנות מענה ישיר ונקודתי. במקרים הנדרשים יאושרו מענקים עד סך 40 אלף שקל.

להגשת בקשה לתמיכה כספית: shaharisrael.co.il

הגל שלי
העמותה, הפועלת לקידום נוער בסיכון, הקימה מרכזי חירום שנותנים מענה לנוער וצעירים מתמודדי טראומה מעוטף עזה והדרום. חברי וחברות צוות העמותה, ביניהם מדריכים, מטפלים ומתנדבים מאיישים את המרכזים.

ליצירת קשר ולתרומות: 03-6029293 או office@hagalsheli.co.il
אתר תרומות באנגלית: https://t.ly/t-Ba3

צעירי העוטף בפעילות עמותת הגל שלי / צילום: באדיבות עמותת הגל שלי
 צעירי העוטף בפעילות עמותת הגל שלי / צילום: באדיבות עמותת הגל שלי

תנובה
חברת תנובה הקימה קרן לתמיכה ברפתות הנמצאות בעזור העוטף, בהיקף של כ-15 מיליון שקל. הקרן תסייע בשיקום התשתיות ברפתות ותתמוך ברפתנים ביישובים ניר עוז, ניר עם, ניר יצחק, סופה, נחל עוז, כיסופים, עין השלושה ועוד. בנוסף, הקרן תבחן כל פנייה שתתקבל מרפתות האזור שנפגעו כתוצאה ישירה מהמלחמה.

מגדל
מגדל הקצתה לעיר שדרות מענק תמיכה בגובה כ-10 מיליון שקל, ובנוסף תעמיד משאבים אנושיים ומקצועיים לטובת שיקום העיר לאחר המלחמה, בהתאם לצרכים שיגובשו עם העירייה.

הקבוצה הקדימה את התשלום לכל ספקיה, שהנם עסקים קטנים ובינוניים. כמו כן, בדף הפייסבוק של החברה ניתן להפנות שאלות בנושאי השקעות, ביטוח, פנסיה ופיננסים, ולקבל מענה מעובדים ומומחים מטעם מגדל. עוד הודיעה החברה על הרחבות פוליסה בביטוח כללי ללא עלות, במטרה להציע מענה ראשוני למפוני העוטף, לכוחות הביטחון ולמשרתי המילואים.