לאחר תחזית חלשה: מניית סולאראדג' ירדה ב-19% במסחר המאוחר לשווי של פחות מ-3.5 מיליארד דולר

החברה צופה ברבעון הרביעי של השנה הכנסות של 300-350 מיליון דולר - ירידה של סביב 60% ביחס לרבעון המקביל ב-2022 • החברה פרסמה אזהרת רווח בנוגע לרבעון השלישי • מתחילת השנה ירדה המניה ב-78%

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר
צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג'  צנחה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-19%, בעקבות תחזית חלשה במיוחד לרבעון הרביעי של השנה. החברה צופה ברבעון זה הכנסות של 300-350 מיליון דולר, ירידה של סביב 60% ביחס לרבעון המקביל ב-2022, וזאת בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות של כ-720 מיליון דולר - מעל פי 2. מתחילת השנה ירדה המניה ב-78% ומהשיא שנרשם בנובמבר 2021 היא ירדה 83%.

שאלות ותשובות | הבורסה מחפשת נזילות: מרוויחים ומפסידים מהרפורמה במדדי ת"א 
ניתוח | אוקטובר מר לגמל ולפנסיה: זה המסלול היחיד שהחוסכים הרוויחו בו 

בכך תסתיים שנת 2023 עם הכנסות של 2.96-3.01 מיליארד דולר, לעומת מעל 3.1 מיליארד דולר ב-2022. כלומר השנה תסתיים עם שחיקה בהכנסות, בהשוואה לצמיחה דו ספרתית בהכנסות ב-2022. שווי החברה עומד על פחות מ-3.5 מיליארד דולר.

החולשה תימשך גם בשורת הרווח הגולמי, שיגיע ברבעון הרביעי ל-5%-8% בלבד מהמחזור. לשם השוואה ברבעון השלישי הרווחיות הגולמית הייתה 20.8%, נתון שנחשב נמוך יחסית לחברה.

סולאראדג' פרסמה אזהרת רווח בנוגע לרבעון השלישי, והתוצאות בפועל היו בהתאם: הכנסות של 725 מיליון דולר שמשקפות ירידה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה רשמה הפסד נקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) של 61.2 מיליון דולר ועל בסיס Non-GAAP הפסידה כ-31 מיליון דולר לעומת רווח של 54.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סולאראדג' סובלת מרמות מלאים גבוהות שנצברו אצל המפיצים שלה, בעיקר באירופה שזה השוק המרכזי שלה. המנכ"ל צבי לנדו מעריך כעת שהמצב יימשך ברבעונים הבאים. "התוצאות ברבעון השלישי היו נמוכות מהתחזיות המקוריות שלנו ומשקפות סביבת שוק חלשה, שכוללת מלאי גבוה של מוצרים שלנו בערוצי ההפצה", אמר לנדו. "הפחתת המלאי תימשך ברבעונים הבאים, אך אנו אופטימיים בנוגע לעתיד התעשייה ובטוחים שהמובילות הטכנולוגית שלנו, הנוכחות הגלובלית והיצע המוצרים הרחב יאפשרו לנו להמשיך להוביל את השוק".

סולאראדג' מייצרת ומשווקת פתרונות לתעשיית האנרגיה הסולארית, כגון מערכות לניטור ואופטימיזציה. במקביל היא עוסקת גם בתחומים שקשורים לאגירת אנרגיה.