מה קרה למניית למונייד, ואיזו תמיכה קיבלה Wix מאוקראינה: סוף השבוע של הישראליות בוול סטריט

מדור חדש של גלובס יסוקר מדי שבוע מה קרה למניות הדואליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • חברת הביטוח הדיגיטלי הגישה תשקיף מדף שיאפשר לה ולסופטבנק למכור מניות • נשיא Wix: "הירתמות העובדים שלנו בליטא ואוקראינה לגבות את הישראלים, שהתפוקה שלהם ירדה, הייתה פנומנלית" • מדור חדש

דניאל שרייבר, שי וינינגר ושי אברהמי / צילומים: בן קלמר, אלן צ'צ'קין. עיבוד: טלי בוגדנובסקי
דניאל שרייבר, שי וינינגר ושי אברהמי / צילומים: בן קלמר, אלן צ'צ'קין. עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בזמן שהמדדים המובילים בוול סטריט עלו במצטבר בימים חמישי ושישי עליות מתונות - מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ומדד נאסד"ק ב-1.1% - מספר מניות ישראליות בלטו על רקע פרסום דוחות כספיים ואירועים אחרים.

גלובס יציג במדור חדש מדי שבוע סקירה על האירועים, הסיפורים והתנודות של המניות הישראליות הדואליות הבולטות במסחר מעבר לים. והפעם: למה מניית למונייד ירדה, התמיכה המפתיעה שקיבלה חברת וויקס ומה לומדים מדוחות נובה ופוורפליט.

הבורסה בת"א ושוק המט"ח מתמחרים תפנית אופטימית, עם כוכבית
וול סטריט עולה, הנפט יורד. אז למה משקיעי העל כל כך פסימיים?

1למונייד הגישה תשקיף מדף, ונפלה ב-11%

אחת מאותן מניות היא של חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד , נחלשה בימים חמישי ושישי בבורסת ניו יורק ב-11% למחיר של כ-14.2 דולר, המשקף לחברה שווי של 994 מיליון דולר. למונייד הגישה תשקיף מדף שיאפשר לה ולבעלת המניות בה, סופטבנק, למכור מניות. לפי התשקיף, סופטבנק שמחזיקה 17.1% מניות החברה (בשווי נוכחי של 170 מיליון דולר) תוכל למכור את כולן. במקביל התשקיף כולל אפשרות של למונייד עצמה למכור מניות או ניירות ערך אחרים. למונייד ציינה כי אין לה כוונה מיידית לעשות זאת, אך הגישה את התשקיף כדי לייצר לעצמה את האפשרות העתידית להשיג מימון במקרים של הזדמנויות עסקיות. התשקיף מוגש כשבוע לאחר שלמונייד פרסמה דוחות טובים ומנייתה זינקה ב-47%.

2נובה רושמת תשואה חיובית של 36.8% מתחילת השנה 

ישראלית אחרת, חברת נובה , ספקית פתרונות למדידה ובדיקה של תהליכי ייצור שבבים, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות שפרסמה ביום חמישי בצהריים, ומנייתה עלתה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע ב-10% למחיר של כ-112 דולר, שמשקף לחברה שווי של 3.2 מיליארד דולר. בכך היא חזרה לרמות בהן נסחרה בוול סטריט  לפני המלחמה, והיא רושמת תשואה חיובית של 36.8% מתחילת השנה.

נובה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של כ-129 מיליון דולר, ירידה של 10.5% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של 5% מהרבעון הקודם. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היה 33.7 מיליון דולר ועל בסיס Non-GAAP הרווח היה 39.4 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל, ו-1.23 דולר למניה - גבוה מהתחזיות. המנכ"ל גבי ויסמן ציין שב-2024 נובה מצפה לחזור למסלול של צמיחה וביצועים מעל השוק.

בבנק ההשקעות ג'פריס רואים ביחס הסיכון/סיכוי של נובה אטרקטיביות וממליצים על המניה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 140 דולר, שגבוה ב-25.3% ממחיר השוק. מחיר היעד נגזר ממכפיל רווח של 25 על הרווח הצפוי להערכתם ב-2024.

3התמיכה המפתיעה שקיבלה חברת וויקס

עוד חברות ישראליות שפרסמו דוחות ביום חמישי הן Wix  ופייבר , ששתיהן עקפו את תחזיות האנליסטים. עם זאת, מניית Wix נחלשה מעט ביומיים שלאחר פרסום הדוחות - ירידה של פחות מ-1% במניה למחיר שמשקף לחברה שווי שוק של 5.1 מיליארד דולר, ומניית פייבר נפלה ביומיים ב-9.3% וכעת שווי השוק שלה הוא 839 מיליון דולר.

Wix, שמאפשרת ללקוחות להקים ולנהל אתרי אינטרנט, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 394 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 65.1 מיליון דולר, שהם 1.1 דולר למניה. היא עברה מהפסד נקי לרווח נקי גם על פי כללי החשבונאות המקובלים ומצפה להיות רווחית על בסיס GAAP גם ברמה השנתית.

במסיבת עיתונאים וירטואלית סיפר נשיא החברה ניר זוהר על התמיכה האדירה שהעובדים בארץ מקבלים מעובדי החברה בחו"ל: "יש לנו אנשי מוצר ופיתוח בליטא ובאוקראינה, שההירתמות שלהם לגבות את הישראלים, שהתפוקה שלהם ירדה, הייתה פנומנלית. האוקראינים נמצאים במקום של שותפות גורל, ושל אסירות תודה על התמיכה של הישראלים בהם במלחמה שם, ועושים מעל ומעבר לעזור".

4הכנסות פוורפליט הדואלית נחלשו ב-6% ברבעון 

עוד חברה שפרסמה דוחות היא פוורפליט  הדואלית, שנוצרה לפני 4 שנים כתוצאה ממיזוג של פוינטר הישראלית ו-ID Systems האמריקאית. הכנסות החברה ירדו ברבעון השלישי ב-6.2% ל-13.1 מיליון דולר וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-40.6% ל-5 מיליון דולר. החברה הודיעה לפני חודש על מיזוג עם חברת MiX Telmatics בעסקת מניות. ביום הדיווח על העסקה מניית פוורפליט זינקה ב-28% אך מאז נחלשה בכ-18% והיא נסחרת בשווי 74 מיליון דולר.