הרווח זינק ומניית הלהיט של הבורסה בת"א כבר שווה יותר מ-2 מיליארד שקל

מניית נקסט ויז'ן טסה ב-260% מתחילת השנה • יצרנית המצלמות לרחפנים וכתב"מים יותר מהכפילה את הרווח ברבעון השלישי • נסחרת במכפיל דמיוני של 13 על ההכנסות

מניית נקסט ויז'ן זינקה / צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מניית נקסט ויז'ן זינקה / צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זינוק של 84% במכירות ועלייה חדה של 150% בשורת הרוח הנקי. הכוכבת התורנית של שוק הבורסה בת"א, יצרנית המצלמות לרחפנים נקסט ויז'ן , מציגה צמיחה מרשימה בתוצאותיה לתשעת החודשים הראשונים של השנה. זאת לאחר שמניות החברה זינקו בקרוב ל-260% מתחילת 2023 ומשקף לה שווי של מעל 2 מיליארד שקל. הגם שמדובר בחברה צומחת ורווחית, השווי הנוכחי שלה משקף מכפילים (היסטוריים) לא מבוטלים בלשון המעטה - הן להכנסות (13.4) והן לרווח הנקי (26.4). 

נקסט וויז'ן הגיעה לבורסה בת"א ביוני 2021, בעיצומו של גל הנפקות של מיזמי טכנולוגיה, שהנחיל בדרך כלל אכזבות מרות למשקיעים. לא במקרה זה: תוצאות החברה מלמדות על גידול נאה במספר הלקוחות והמצלמות שמכרה. הכנסותיה בינואר-ספטמבר הסתכמו בכ-33 מיליון דולר והרווח הנקי ב-16.5 מיליון דולר. ברבעון השלישי עצמו המכירות הוכפל ועמדו על כ-12.7 מיליון דולר והרווח הנקי זינק ב-130% ל-6.3 מיליון דולר.

הרווחיות הגולמית של החברה זינקה בתשעת החודשים לשיעור גבוה של 67%, מול שיעור של 64% בתקופה המקבילה. לצד השיפור הגולמי והתפעולי חל זינוק גם בהכנסות המימון ל-2.3 מיליון דולר מול 694 אלף דולר בתקופה המקבילה הודות לעלייה בריבית על פיקדונות בנקאיים. צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד כיום על 48 מיליון דולר. עם פרסום הדוחות דיווחה החברה כי היא כבר עומדת ביעדי הצמיחה שלה לשנת 2023 כולה. 

הנהלת החברה צופה כי מלחמת "חרבות ברזל" תגדיל את הביקוש למוצרה השונים. בדוחות מצוין כי "מאז תחילת המלחמה חל גידול בהזמנות של מצלמות ומוצרים נוספים של החברה מצד לקוחותיה הישראליים של החברה". עוד נמסר כי בשנה החולפת, טרם פרוץ המלחמה, הגדילה החברה את המלאי שלה על מנת לעמוד בגידול בהזמנות למוצריה. כמו כן הוגדל כושר הייצור כדי לענות על הביקושים הגוברים מצד הלקוחות. 

המנהלים הבכירים של נקסט ויז'ן, כבר הספיקו ליהנות מההצלחה הרבה של החברה. ארבעה מהם - הדירקטור יוסף סנדלר, היו"ר חן גולן, סמנכ"ל הטכנולוגיות בוריס קיפניס והמנכ"ל מיכאל גרוסמן, מכרו לאחרונה במצטבר מניות תמורת כ־77 מיליון שקל. מוקדם יותר השנה מכרו הבכירים מניות תמורת כ־50 מיליון שקל, ושנה קודם לכן מימשו מניות בסכום דומה (סה"כ מימושים בכ-180 מיליון שקל).

נקסט ויז'ן שהוקמה בשנת 2009 על ידי היו"ר גולן וסמנכ"ל הטכנולוגיות קיפניס, עוסקת בפיתוח וייצור מצלמות יום ולילה המיוצבות עבור בעיקר רחפנים וכלי טייס בלתי מאוישים. בשנת 2022, הפכו מוצרי החברה ללהיט על רקע המלחמה שפרצה באוקראינה, בה התרבה השימוש ברחפנים וכתב"מים, מה שהגדיל את צבר ההזמנות שלה.