פעילות האחסון בישראל נסגרת: טוגה נטוורקס מפטרת עשרות עובדים

חברת הסטארט-אפ הישראלית, המהווה את מרכז הפיתוח של ענקית ציוד התקשורת וואווי (Huawei), ערכה סבב פיטורים נוסף בספטמבר • מוערך שבגל הפיטורים הנוכחי עזבו את חטיבת פיתוח מוצרי האחסון 20-30 עובדים, כאשר חלקם פוטרו, והשאר נקלטו במחלקת מחשוב הענן

משרדי וואוי ישראל / צילום: איל יצהר
משרדי וואוי ישראל / צילום: איל יצהר

טוגה נטוורקס, חברת הסטארט-אפ הישראלית המהווה את מרכז הפיתוח של ענקית ציוד התקשורת וואווי הסינית (Huawei), סוגרת את פעילות פיתוח מוצרי האחסון שלה בישראל. זהו גל הפיטורים השני בחברה מאז חודש ספטמבר, ועל־פי ההערכה, כלל הסיבוב הנוכחי את עזיבתם של 20-30 איש מהחטיבה, כאשר חלקם פוטרו, והשאר נקלטו במחלקת מחשוב הענן.  

למרות סגירת הפעילות, נראה שהחברה משמרת מצגת עובדים של כ-500 איש הפרוסים בין חיפה להוד השרון. על־פי אתר החברה, וואווי מגייסת כעת עובדים לפיתוח מעבדי ליבה מרכזיים (CPU), ככל הנראה עבור מכשירי טלפון או שרתי ענן. וואווי הפתיעה את המערב במעבדי ליבה ברמה גבוהה המשובצים במכשירי הטלפון שלה, ומבוססים על הטכנולוגיה של חברת ARM הבריטית.

טוגה נטוורקס וחברת האם וואווי נכללות ברשימה ״השחורה״ של משרד הסחר האמריקאי בשל תרומתן להתעצמות הטכנולוגית של סין, ולמרות זאת, נדמה שהפעילות הישראלית כמעט ולא נפגעה עד כה. בטוגה, אופי הפעולה שונה ביחס למרכזי פיתוח אחרים - במשרד הישראלי מפתחים אבות טיפוס ופטנטים ומעבירים אותם לפיתוח מוצר מלא בסין.

מהחברה לא נמסרה תגובה לידיעה.