מלאומי לביטוח: סאמר חאג' יחיא מצטרף לדירקטוריון למונייד

אחרי שסיים בחודש שעבר קדנציה של ארבע שנים בתפקיד יו"ר בנק לאומי, חאג' יחיא ימונה כדירקטור בחברת הביטוח הישראלית-אמריקאית למונייד • יחד איתו תמונה גם מומחית החדשנות דב שוורץ לדירקטוריון

יו''ר בנק לאומי לשעבר, ד''ר סאמר חאג' יחיא / צילום: שלומי יוסף
יו''ר בנק לאומי לשעבר, ד''ר סאמר חאג' יחיא / צילום: שלומי יוסף

יו"ר לאומי עד לא מזמן, סאמר חאג' יחיא, מצטרף לדירקטוריון חברת הביטוח הישראלית־אמריקאית למונייד. כך הודיעה הלילה (ג') למונייד לבורסה לניירות ערך בניו יורק. יחד איתו, תצטרף לדירקטוריון אשת הפיננסים דב שוורץ, והשניים יחליפו את הדירקטורים היוצאים, אירינה נובוסלסקי וסילביה מרטינביץ'.

יאיר אבידן מונה לדירקטור בחברה המתמחה בהעברת כספים
טבע קיבלה אישור FDA, ואינוויז זינקה: הישראליות בוול סטריט

עד אוקטובר האחרון, כיהן חאג' יחיא כיו"ר דירקטוריון בנק לאומי במשך ארבע שנים, כאשר בסוף החודש שעבר הוא מסיים קדנציה של תשע שנים בדירקטוריון הבנק הגדול בישראל מבחינת שווי השוק. נציין כי שוק ההון האמריקאי לא זר לו, שכן בארה״ב עסק חאג' יחיא בניהול השקעות, מסחר וחדשנות בעולמות הפינטק, בין היתר, בענקית הפיננסים פידליטי.

״דניאל שרייבר ושי וינינגר (מייסדי למונייד) שותפים שלי זה מכבר לתפיסה כי לטכנולוגיה ולבינה מלאכותית יש יכולת לשנות תעשיות, בוודאי תעשיות ותיקות כמו ביטוח", אמר חאג' יחיא לאור המינוי.

כאמור, יחד עימו מצטרפת לדירקטוריון למונייד דב שוורץ. היא מובילה חברות פיננסיות לחדשנות, לצמיחה ולהתרחבות ומכהנת כיום כסמנכ״לית הכספים של H1, חברת דאטה בתחום הבריאות, שמטרתה לחבר אנשים לטיפול רפואי הנכון עבורם. בעבר, כיהנה כסמנכ״לית הכספים בקמאו ובקבוצת המדיה באסטל. שוורץ מילאה תפקידי אנליזה במשך למעלה מעשור בגולדמן סאקס ובקרדיט סוויס.

״הפוקוס שלי לאורך רוב הקריירה שלי היה על פיתוח עסקי ואסטרטגיה פיננסית שמקדמת צמיחה וחדשנות״, היא אמרה.

השניים מצטרפים כעת לדירקטוריון בו יושבים מייסדי החברה שרייבר ווינינגר, ולצדם מייקל אייזנברג, שהינו שותף-מנהל בקרן הון הסיכון Aleph, ושו ניאטה, מייסד ושותף מנהל ב-Bicycle Capital.

למונייד הגישה תשקיף מדף, ונפלה ב-11% בוול סטריט

למונייד, חברת ביטוח שמציעה את מוצריה בארה״ב, בריטניה, גרמניה, הולנד וצרפת, פרסמה בתחילת החודש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, אשר הביאו לקפיצה של 47% בשווי המנייה בימים שלאחר מכן. זאת לאחר שמהדוחות עלה כי היא הצליחה לצמצם את ההפסדים מ-91.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2022, לכ-61 מיליון ברבעון השלישי השנה, ולהגדיל את ההכנסות שלה ב-55% לכ-114 מיליון דולר. מדובר בגידול של כ-10% ביחס לסך ההכנסות אותו צפו האנליסטים.

כשבוע לאחר פרסום הדוחות, פרסמה למונייד תשקיף מדף שיאפשר לה ולבעלת המניות בה, סופטבנק, למכור מניות, בעקבותיו נחלשה המנייה בבורסת ניו יורק ב-11%. לפי התשקיף, סופטבנק, שמחזיקה 17.1% ממניות החברה, תוכל למכור את כולן. במקביל, התשקיף כולל אפשרות של למונייד עצמה למכור מניות או ניירות ערך אחרים. למונייד ציינה כי אין לה כוונה מיידית לעשות זאת, אך הגישה את התשקיף כדי לייצר לעצמה את האפשרות העתידית להשיג מימון במקרים של הזדמנויות עסקיות.

מאז, התאוששה מניית החברה, ונכון לסיום המסחר בארה"ב ביום שני, היא נסחרת במחיר מניה של 16.92 דולר, המעניק לה שווי של 1.18 מיליארד דולר.