תע"א מציגה שיא ברווחים. מאיפה מגיעים הקונים הגדולים שלה?

היקף המכירות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם בכ-3.87 מיליארד דולר, עם רווח נקי של כ-74 מיליון דולר • במהלך הרבעון השלישי חל גידול בהכנסות ממדינות צפון אמריקה ומאוסטרליה, וחלו ירידות מתונות באירופה ובאסיה

יו''ר התעשייה האווירית עמיר פרץ והמנכ''ל בועז לוי / צילום: התעשייה האווירית
יו''ר התעשייה האווירית עמיר פרץ והמנכ''ל בועז לוי / צילום: התעשייה האווירית

שיא בהיקף המכירות ותוצאות שיא ב-EBITRA - כך מסכמת את התעשייה האווירית את תשעת החודשים הראשונים של השנה. מהדוח הרבעוני של החברה עולה כי לא חל שינוי מהותי בנושא הנפקת המניות. נכון למועד פרסום הדוח, מצוין בו כי החברה, בשיתוף רשות החברות הממשלתיות, פועלת לקידום ההנפקה בהתאם להחלטת ההפרטה.

השבוע בתעשיות הביטחוניות | ארה"ב תשקיע מיליארד דולר במיירט הלייזר של רפאל
נחשפה המדינה שרכשה הגנה אווירית מתע"א ב-1.2 מיליארד דולר
ראיון | 2 מיליון דולר ליירוט: המהנדסת של פרויקט החץ מספרת על מאחורי הקלעים

לפי הדוח הרבעוני, היקף המכירות בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-3.87 מיליארד דולר. בד-בבד, חל גידול של כ-18% לכ-239 מיליון דולר, בהשוואה לכ-202 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מעבר לכך, תשעת החודשים הראשונים היו הרווחיים ביותר בתולדות החברה, עם גידול ברווח הנקי לכ-74 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה לכ-73 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החברה מסתכמים בכ-1.3 מיליארד דולר.

לצד זאת, חל גידול של כ-3% ב-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 לכ-487 מיליון דולר (כ-12.6% מהמכירות), בהשוואה לכ-473 מיליון דולר (כ-13.1% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם בכ-158 מיליון דולר (כ-11.9% מהמכירות), בהשוואה לכ-163 מיליון דולר (כ-13.1% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

מעבר לכך, היה גידול של כ-8% בהיקף המכירות לכ-3.873 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023, בהשוואה לכ-3.601 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-7% במכירות החברה ברבעון השלישי של שנת 2023 לכ-1.333 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-1.242 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

צבר ההזמנות, נכון ל-30 בספטמבר, הסתכם בכ-16.6 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-15.6 מיליארד דולר בסוף שנת 2022 - הצבר הגבוה ביותר בתולדות החברה. כ-72% מהצבר מיועד למכירה ללקוחות חו"ל בפיזור גיאוגרפי רחב. הצבר מורכב ממגוון רחב של פרויקטים ומבטיח כ-3.5 שנות פעילות בהיקף המכירות הנוכחי.

"עובדים בכל המישורים כדי להעצים את יכולותיה של מערכת הביטחון"

במהלך הרבעון השלישי, חל גידול בהכנסות ממדינות צפון אמריקה (250 מיליון דולר, לאחר 228 ברבעון השני), ממדינות אפריקה (56, לעומת 48) ומאוסטרליה (3, לאחר 1). מעבר לכך, חל זינוק בהכנסות מישראל: מ-338 מיליון דולר ברבעון השני ל-411 מיליון דולר ברבעון השלישי. זאת כאשר, כמובן, זה לא כולל את הוצאות המדינה על מלחמת חרבות הברזל שפרצה ב-7 באוקטובר.

מנגד, במדינות דרום אמריקה לא חל שינוי, עם הכנסות בסך 6 מיליון דולר, וירידות מתונות התרחשו ביבשות אירופה (145 מיליון דולר, לאחר 169), ובאסיה שממשיכה להוביל (462 מיליון דולר, לאחר 473). יציבות ההכנסות הגדולות ממדינות אסיה מצביעה על החשש של מדינות האזור מצבירת העוצמה של סין.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "תוצאות הרבעון השלישי מביאות לידי ביטוי את הצמיחה המתמשכת של החברה ואת מגוון הפרויקטים פורצי הדרך בחלל, באוויר, בים וביבשה, המתבצעים מול מערכת הביטחון בישראל ולקוחותינו בעולם. גם ברבעון זה, לקוחותינו נתנו בנו אמון והרחיבו את סל ההתקשרויות של החברה והתוצאות בהתאם. מוצרינו באים לידי ביטוי גם במלחמת 'חרבות ברזל', ועובדינו פועלים בכל המישורים כדי להעצים את יכולותיה של מערכת הביטחון, וזאת לצד מימוש התחייבויותינו לשותפינו ולקוחותינו בחו"ל".

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "אנו מסיימים את הרבעון השלישי עם תחושה של יציבות שמביאה אותנו ליכולת להתמודד עם האתגרים שתייצר המלחמה ברבעון הרביעי".