רוס סטיבנס | פרשנות

משקיע באג"ח קטסטרופה, יצירות אמנות וביטקוין: הכירו את הבכיר שגרם לנשיאת אונ' פנסילבניה להתפטר

רוס סטיבנס, הפילנתרופ שאיים למשוך את תרומתו מאוניברסיטת פנסילבניה אם הנשיאה לא תתפטר, הוא אדם רב־השפעה בתעשייה הפיננסית, אך הוא כמעט ולא מוכר לתקשורת העולמית, לא פעיל במיוחד ברשתות החברתיות, וישנם דיווחים סותרים לגבי ההון הנקי שלו • אז מה בכל זאת ידוע עליו?

רוס סטיבנס
רוס סטיבנס

רוס סטיבנס, הפילנתרופ שאיים למשוך את תרומתו מאוניברסיטת פנסילבניה אם הנשיאה לא תתפטר, כמעט ולא מוכר לתקשורת העולמית. אף שהוא אדם רב־השפעה בתעשייה הפיננסית, לסטיבנס אין ערך בוויקיפדיה, הוא לא פעיל במיוחד ברשתות החברתיות, וישנם דיווחים סותרים לגבי ההון הנקי שלו. אז מה כן ידוע על היזם ששמו מתלווה כעת, בעל־כורחו, למהלך המטלטל האחרון בשדה ה"פוליטיקלי קורקט" האמריקאי? 

התורמים, המפרסמים, המניות: הכלכלה ניצחה את האנטישמיות, בינתיים
האנטישמיות באוניברסיטאות: הנדבנים איימו לסגור את הארנק, ונשיאת פנסילבניה אולצה להתפטר
תורם של אוניברסיטת פנסילבניה מאיים לבטל מתנה בשווי 100 מיליון דולר אלא אם כן הנשיאה תודח

סטיבנס, שנולד וגדל בארה"ב בבית יהודי, הוא בוגר של אוניברסיטת פנסילבניה. ב־2012 ייסד את חברת סטון רידג', המנהלת קרנות המשקיעות במגוון נכסים, לרבות הלוואות הניתנות על־ידי מלווי פינטק, יצירות אמנות ו"אג"ח קטסטרופה" (Cat Bond - אג"ח שמגינה על חברות הביטוח מפני אירוע שלא ניתן יהיה לשלם את עלות הביטוח עבורו); מאז סטיבנס מכהן כמנכ"ל החברה, האחראית על כ־21 מיליארד דולר בנכסים מנוהלים, על־פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".

במקביל, בשנת 2017 הוא ייסד את חברת־הבת של סטון רידג', New York Digital Investment Group (NYDIG), ומשמש כמנכ"ל שלה. החברה מציעה פתרונות ושירותים לניהול נכסי ביטקוין.

זו לא הפעם הראשונה שסטיבנס משתמש במשאביו במחלוקות מול אוניברסיטת פנסילבניה. באפריל האחרון לדוגמה, הוא העביר תרומה אחרת של 100 מיליון דולר מבית הספר לעסקים של פנסילבניה לאוניברסיטת שיקגו. באותה עת, דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי סטיבנס "שינה את דעתו משום שחשב שבית הספר נותן עדיפות ליוזמות המתמקדות ב־D.E.I. (מאמצי גיוון, שוויון והכללה, ע"ט) על פני שיפור המצוינות האקדמית של בית הספר לעסקים".