סמארטפונים שישאירו לכם עודף מ־2,000 שקל

יש שפע אפשרויות כשרוצים לרכוש סמארטפון חדש, ובכל זאת לא חייבים לרוץ למכשיר פרימיום • כמה מכשירים שיצאו בחודשים האחרונים ומה שהם מציעים

קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock
קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

לא כולם מכוונים לקנות את הסמארטפון היקר ביותר, ולא כולם מנסים לצאת הכי זול. הרבה מכשירים בדרג הביניים עולים 1,000-2,000 שקל ויצליחו לספק את צורכי הלקוח, אמנם ללא הטכנולוגיה החדשה ביותר, אבל יחזיקו זמן ארוך יחסית. אלה המכשירים שיצאו בחודשים האחרונים. גלובס בודק טכנולוגית. 

בדיקה טכנולוגית | הכלים בסמארטפון שיכולים להציל את חייכם
בדיקה טכנולוגית | למה חשוב לחזק סיסמאות דווקא בזמן המלחמה?

סמסונג Galaxy A54

סמסונג הקוריאנית ידועה כחברה שמשיקה לא מעט מכשירים כדי להתאים את עצמה לכלל הצרכנים. במרץ האחרון היא השיקה את GalaxyA54 5G. מדובר במכשיר עם מסך Super AMOLED, בגודל של 6.4 אינץ' ברזולוציית +Full HD. קצב הריענון במכשיר אדפטיבי ומגיע עד ל־120 הרץ.

מעבד המכשיר הוא Exynos 1380, עם זיכרון הרצה של 8GB ובשטח אחסון של 128GB. קיבולת הסוללה עומדת על 5,000 מיליאמפר לשעה, ותומכת בטעינה מהירה של 25 וואט. אחת הבשורות המכשיר, לטענת סמסונג, היא שהסוללה יכולה להחזיק יותר מיומיים רצוף. מערך הצילום האחורי של המכשיר הוא משולש: חיישן ראשי של 50 מגה פיקסל, חיישן אולטרה רחב של 12 מגה פיקסל וחיישן מאקרו של 5 מגה פיקסל. למכשיר יש מצלמת סלפי ברזולוציית 32 מגה פיקסל. בסמסונג גורסים שהמכשירים החדשים קיבלו שיפורים בטכנולוגיית הצילום, כדי לספק תמונות חדות יותר וסרטונים יציבים יותר. למכשיר תקן הגנה של IP67, הגנה מפני אבק ומים (עד לעומק מטר ולמשך 30 דקות). יש לו גם תמיכה בחיישן טביעת אצבע מתחת למסך, ומשקלו 202 גרם.

​מחיר: מ־1,649 שקל
יבואנית רשמית: סמסונג

שיאומי Redmi Note 12 Pro+

לעתים שפע יכול לבלבל, וזה מה שקורה אצל שיאומי. ההיצע הענק של המכשירים שלה יכול להקשות ולכן צריך לחפש היטב כדי למצוא מה שרוצים. בסוף השנה שעברה שיאומי השיקה את Redmi Note 12 Pro+, מכשיר עם מסך AMOLED בגודל 6.67 אינץ' ברזולוציית +Full HD. קצב הריענון במכשיר מגיע עד ל־120 הרץ.

מעבד המכשיר הוא Mediatek Dimensity 1080, עם זיכרון הרצה של 8GB ושטח אחסון של 256GB. קיבולת הסוללה עומדת על 5,000 מיליאמפר לשעה, ותומכת בטעינה מהירה במיוחד של 120 וואט. לפי החברה, בתוך 20 דקות המכשיר ייטען מ־0 ל־100%. גם פה מערך הצילום משולש: חיישן ראשי של 200 מגה פיקסל, חיישן אולטרה רחב של 8 מגה פיקסל וחיישן מאקרו של 2 מגה פיקסל. למכשיר יש מצלמת סלפי 16 מגה פיקסל. משקל הסמארטפון הוא 208 גרם, הכבד מבין המכשירים ברשימה.

מחיר: מ־1,749 שקל
יבואנית רשמית: המילטון

 

Vivo V29 Lite

בשנה שעברה עלתה חברת Vivo הסינית לישראל. החברה השיקה ביוני את V29 Lite, מכשיר דגל עבורה במחיר של מכשיר ביניים. מדובר במכשיר עם מסך AMOLED בגודל של 6.78 אינץ ברזולוציית +Full HD. קצב הריענון במכשיר מגיע עד ל־120 הרץ. יש לו שיא בהירות של 1,300 ניטים, משמע יעבוד טוב מול השמש החזקה.

המעבד של קוולאקום, Snapdragon 695 5G, עם זיכרון הרצה של 8GB ובשטח אחסון של 256GB. קיבולת הסוללה עומדת על 5,000 מיליאמפר לשעה, לדברי החברה, זה יספק לכם יותר מיום של חיי סוללה. המכשיר תומך בטעינה מהירה של 44 וואט.

לטלפון מערך צילום אחורי משולש: חיישן ראשי רחב של 64 מגה פיקסל, חיישן מאקרו של 2 מגה פיקסל וחיישן עומק של 5 מגה פיקסל. כן ישנה מצלמת סלפי ברזולוציית 16 מגה פיקסל. לדברי החברה, המכשיר מספק צילומי תמונות ווידיאו טובים בכל תנאי התאורה. למכשיר תמיכה בחיישן טביעת אצבע מתחת למסך, והוא שוקל 177 גרם. בנוסף יש לו תקן הגנה של IP54, הגנה מאבק והתזות מים.

מחיר: 1,599 שקל
יבואנית רשמית: בנדא מגנטיק

גוגל Pixel 7a

ענקית הטכנולוגיה גוגל לא מייבאת לארץ את מכשיריה, גם לא דרך מייבא חיצוני. מדי שנה גוגל משחררת את המכשירים שלה באירוע שנתי באוקטובר, וכחצי שנה לאחר מכן משחררת דגם נוסף, עם האות a. מדובר בדגם ביניים שגוגל יכולה למכור, לאלה שלא רוצים להוציא מחירי פרימיום. במאי האחרון שחררה החברה את Pixel 7a. מדובר במכשיר עם מסך OLED בגודל של 6.1 אינץ ברזולוציית 1080x2400. קצב הריענון במכשיר אדפטיבי ומגיע עד ל־90 הרץ.

מעבד המכשיר הוא של גוגל, Google Tensor G2. למכשיר זיכרון הרצה של 8GB ושטח אחסון של 128GB. קיבולת הסוללה עומדת על 4,385 מיליאמפר לשעה, כיממה של שימוש לפי החברה, ותומכת בטעינה של 18 וואט. מערך הצילום האחורי של המכשיר הוא כפול: חיישן ראשי של 64 מגה פיקסל, וחיישן אולטרה רחב של 13 מגה פיקסל. למכשיר יש מצלמת סלפי ברזולוציית 13 מגה פיקסל. המכשיר שוקל 193.5 גרם.

בארה"ב המכשיר מתומחר ב־499 דולרים, כ־1,800 שקל, כשבישראל תוכלו למצוא חנויות שימכרו סביב תג מחיר זה. אולם מדובר בקנייה ביבוא מקביל, לא דרך היבואן הרשמי, שמציע אחריות גבוהה יותר, מעבדות לתיקון המכשירים וסטנדרטים שחייבים לעמוד בהם. במקרה של יבוא מקביל, זה לא מחייב בכלל והמוצר עלול להיתקל בבעיות. שימו לב.

מחיר: מ־499 דולרים
יבואנית רשמית: אין

אפל iPhone SE דור שלישי

לרוב אפל לא מופיעה ברשימות כאלו, ולמעשה היא טיפה עוברת את רף 2,000 השקלים, אבל נכנסה לרשימה כדי שתכלול גם מכשירים שאינם אנדרואיד. בשנה שעברה אפל החליטה לעדכן את דגם ה־SE שלה, מכשיר מוזל עם מפרט בהתאם. המסך קטן בגודל 4.7 אינץ' עם קצב ריענון של 60 הרץ. למכשיר יש מעבד A15 Bionic שנמצא באייפון 13. הסוללה עומדת על 2,018 מיליאמפר לשעה, כך שהחברה מבטיחה עד 15 שעות של ניגון וידיאו. למכשיר יש טעינה מהירה של 20 וואט. המצלמה האחורית כוללת חיישן בודד של 12 מגה פיקסל. המכשיר קטן משמעותית, שוקל 144 גרם ודומה בעיצוב לאייפון 8 הישן.

מחיר: החל מ-2,100 שקל
יבואניות: iDigital, iStore וספקיות הסלולר

שורה תחתונה: לא צריך להגזים

יש חלופות נהדרות של מכשירים שאינם פרימיום, עם תג מחיר בהתאם. מי שרוצה באמת לחסוך יכול למצוא פתרונות נהדרים גם עד 1,000 שקל, אבל הרשימה בכתבה מוכיחה שאפשר אחרת - מכשירים עם מערכי צילום מכובדים, סוללה שמחזיקה לאורך זמן ומסך חד ורווי בצבעים.

אמנם ההמלצה שלנו היא תמיד לקנות ביבוא רשמי, ומי שיבחר בגוגל יצטרך לקנות בייבוא מקביל. לא מעט מכשירים שאינם ברשימה הזו יכולים גם להתאים לכם, רק צריך להשוות: לראות איפה מוצעת הסוללה החזקה יותר, באיזה מכשיר המסך לטעמכם או עד כמה התמונה מתאימה לכם.

גילוי מלא: החברות סיפקו לנו את המכשירים לצורך הבדיקה