מניית חברת האוטוטק REE זינקה ב-115% מהשפל. אלו הסיבות

חברת האוטוטק הישראלית REE, המפתחת פלטפורמה מודולרית שכוללת את מכללי ההנעה לרכב חשמלי, הצליחה לטפס ב-115% מאז השפל שאליו צנחה לקראת סוף אוקטובר האחרון • במקביל היא זכתה להמלצה חיובית על מנייתה מבנק ההשקעות H.C Wainwright, שטוען כי "לחברה יש צבר הזמנות חזק של 43 מיליון דולר"

דניאל בראל, מייסד ומנכ''ל REE / צילום: שלומי יוסף
דניאל בראל, מייסד ומנכ''ל REE / צילום: שלומי יוסף

חברת האוטוטק הישראלית REE אמנם רחוקה מאוד מהשווי שבו החלה להיסחר בנאסד"ק לפני כשנתיים וחצי, אך מנייתה עלתה ב-115% מאז השפל שאליו צנחה לקראת סוף אוקטובר האחרון, כאשר רק אתמול (ג') היא זינקה ב-22.6%. נראה שיש לה עוד לאן לשאוף, כך לפחות לפי בנק ההשקעות H.C Wainwright שהחל השבוע לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 15 דולר - כמעט פי 3 מהמחיר הנוכחי.

נחתמו העסקאות: אי.בי.אי והפניקס רוכשים את הקרנות של פסגות בכ-300 מיליון שקל 
"זה הזמן לקנות": מנהל ההשקעות שמשוכנע שבורסת תל אביב בדרך לראלי 

REE הוקמה על-ידי דניאל בראל ואחישי סרדס ומנוהלת על-ידי בראל. החברה פיתחה פלטפורמה מודולרית שכוללת את מכללי ההנעה לרכב חשמלי. בשנת 2021 היה בוול סטריט הייפ סביב תחום האוטוטק, ובמקביל - נשברו שיאים בהנפקות SPAC (חברות ללא פעילות שמגייסות כסף לצורך מיזוג חברה קיימת לתוכן). השילוב הזה הוביל לא מעט חברות אוטוטק לשוק הציבורי, ובדיעבד חלקן הגיעו אליו מוקדם מדי ו/או בשווי מנופח. REE מוזגה ל-SPAC בקיץ 2021 לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר. היום שווי השוק שלה הוא 43 מיליון דולר בלבד. למעשה החברה נסחרת בשווי נמוך משווי המזומנים שהיו לה בקופה בסוף הרבעון הקודם.

במקביל ל-REE הגיעו ב-2021 לוול סטריט עוד מספר חברות ישראליות מתחום האוטוטק: אוטונומו נמכרה לאחר שמחקה את רוב שוויה, והחברות אינוויז, ארבה רובוטיקס ו-ולנס נסחרות היום בשוויים נמוכים ב-68%-78% מהשווי שלהן במיזוגים ל-SPAC.

"זאת הייתה הבועה הכי מטורפת שראיתי אי פעם"

כתבה שפורסמה אתמול בוול סטריט ג'ורנל ועוסקת בחברות מתחום הרכב החשמלי מזכירה כי השוויים שלהן נסקו בשנים קודמות, אך כיום חלק מהן נלחמות על המשך ההישרדות שלהן. לפי וול סטריט ג'ורנל, לפחות ל-18 חברות בתחום צפוי להיגמר הכסף עד סוף 2024, ביניהן החברות ניקולה ופיסקר, שלפי העיתון "משכו משקיעים עם הבטחות לשנות את התעשייה". בכתבה מציינים את העלייה בעלויות ובעיות ייצור בהן נתקלות חברות בתחום ומזכירים שלוש חברות מהתעשייה שכבר הגישו בקשות לפשיטת רגל. לדבריהם, החברות שהם בדקו מחקו בממוצע 80% מהשווי מאז שהחלו להיסחר ומחקו למשקיעים עשרות מיליארדי דולרים. מנהל השקעות שמצוטט בכתבה אומר: "זאת הייתה הבועה הכי מטורפת שראיתי אי פעם".

REE אינה מוזכרת כאחת החברות שתסבול ממחסור ממזומנים - מה שניתן לפרש כסימן חיובי עבור המשקיעים. במקביל כאמור החל בנק ההשקעות H.C Wainwright לסקר את מניית REE בהמלצה חיובית. לפי כלכלני הבנק, לחברה יש צבר הזמנות חזק של 43 מיליון דולר. "האופי הסקיילבילי והמודולרי של הפלטפורמה של REE מייצר הזדמנויות לארוז את הרכיבים ושילובים שונים עם שותפים ולייצר רכבים מסחריים קלים", נכתב בהמלצת הבנק. להערכתם, עם הפלטפורמה של REE ניתן לפתח כלי רכב חדשים תוך 18-24 חודשים.

הכלכלנים מדגישים: ל-REE יעד הכנסות מצטבר של מיליארד ד' עד 2026

כלכלני הבנק מציינים שהייצור הראשוני של REE צפוי להתחיל ב-2024 במפעל באנגליה, ובהמשך היא מתכננת להתחיל פעילות גם באתר נוסף בטקסס. "החברה מתכננת להתחיל ייצור מסחרי של רכבים בסוף 2024", נכתב בהמלצה, כשלדבריהם היקף הייצור יעלה ממאות בודדות בהתחלה לאלפים בשנתיים שלאחר מכן, עם יעד הכנסות מצטבר של מיליארד דולר עד 2026. "אנחנו מאמינים שיעדי החברה ניתנים להשגה (אם התנאים העסקיים יישארו תומכים)", כותבים הכלכלנים. נזכיר שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 החברה הציגה הכנסות של 1.15 מיליון דולר, לעומת 0 בתקופה המקבילה ב-2022. ההפסד הנקי בתקופה זו היה 79 מיליון דולר, צמצום מסוים לעומת התקופה המקבילה.

ב- H.C Wainwright מתייחסים לכך ש-REE נסחרת בשווי נמוך מהמזומנים, כלומר שהשוק מעריך את פעילותה בשווי שלילי של כ-47 מיליון דולר. "אנחנו מאמינים שהשווי השלילי לא משקף את הערך בטכנולוגיה, המודל העסקי והזדמנות השוק של החברה", הם כותבים. "אנחנו מאמינים שצרכי המימון העתידי של החברה והסיכון לדילול בעלי המניות, מאפילים על העניין מצד לקוחות ועל אבני הדרך האחרונות שהחברה השיגה במסחור". עוד הם מוסיפים כי פרופיל הסיכון-סיכוי של REE נותר משכנע.

להערכתם REE תוכל לעבור ל-EBITDA חיובי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ב-2026, עם מכירה של 4,000-4,250 רכבים בשנה.