המניה הדואלית שתימחק מהמסחר בת"א, וקיבלה אזהרה גם בארה"ב: הסופ"ש של הישראליות בוול סטריט

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • סרגון הודיעה על חוזה ספקית תקשורת גדולה בהודו, מיי סייז תימחק מהמסחר בת"א, וחברת האוטוטק REE קיבלה אישורים ממשרד התחבורה האמריקאי

מנכ''ל סרגון, דורון ארזי; מנכ''ל מיי סייז, רונן לוזון; ומנכ''ל REE, דניאל בראל / צילום: ליאורה כץ, איל יצהר, שלומי יוסף
מנכ''ל סרגון, דורון ארזי; מנכ''ל מיי סייז, רונן לוזון; ומנכ''ל REE, דניאל בראל / צילום: ליאורה כץ, איל יצהר, שלומי יוסף

ימי המסחר האחרונים של השבוע התנהלו בוול סטריט ללא שינויים מהותיים במדדים המובילים, כשבמצטבר, בימים חמישי ושישי מדד נאסד"ק ומדד S&P 500 נותרו ללא שינוי, ומדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.3%. 

הבנקאי שצופה התאוששות בהנפקות בוול סטריט, אך לא של חברות מישראל
הדיל שיטלטל את ענף הבנקים והביטוח | בלעדי

מספר מניות ישראליות או בעלות זיקה לישראל בלטו במסחר בסוף השבוע בוול סטריט:

סרגון עלתה בעקבות חוזה בהודו

חברת ציוד התקשורת סרגון, שפועלת מראש העין, הודיעה ביום חמישי על חוזה גדול בהודו, ומנייתה זינקה באותו יום ב-12%, כשביום שישי המניה נסחרה ביציבות. סרגון, בניהולו של דורון ארזי, מספקת פתרונות לחברות תקשורת. החברה דיווחה על חוזה שמוערך ב-150 מיליון דולר עם ספקית תקשורת גדולה בהודו, ששמה לא דווח, אך נמסר שהיא לקוחה חדשה. סרגון תתמוך בפרויקט מודרניזציה של הרשת של אותה לקוחה. שווי ההסכם עשוי לעלות או לרדת בעד 25%, כתלות בדרישות שיעלו כשהפרויקט יתחיל.

סרגון ציינה כי היא מצפה להתחיל את האספקה וההטמעה של הפרויקט במהלך הרבעון השני של השנה, וכי ההטמעה תימשך 7-9 רבעונים, כש-75% מערך הפרויקט יוכר בתקופה זו, והיתר יגיע משירותי ניהול ותחזוקה.

סרגון נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 221 מיליון דולר, אחרי עלייה של 13% במחיר המניה ב-2023 ועלייה של עוד 24% מתחילת 2024 עד כה.

מיי סייז תימחק מהמסחר בתל אביב

חברת טכנולוגיית האופנה מיי סייז (MySize) הודיעה בסוף השבוע על מחיקתה הצפויה של מניית החברה ממסחר בבורסה בתל אביב. כחברה דואלית, ההליך למחיקה פשוט יחסית וכולל הודעה מראש על המחיקה; מיי סייז ציינה כי יום המסחר האחרון בה בתל אביב יהיה 27 במרץ. המחיקה מגיעה לאחר שאסיפת בעלי המניות אישרה לאחרונה את המהלך.

מיי סייז צפויה להמשיך ולהיסחר בנאסד"ק, אך מעניין לציין שהחברה קיבלה לפני כחודשיים מכתב אזהרה מהנהלת נאסד"ק, משום שמחיר המניה שלה ירד מתחת לדולר אחד, ולכן הוא נמוך מהרף הנדרש להמשך מסחר. לחברה ניתנה תקופה בת חצי שנה, עד תחילת חודש מאי 2024, להשיג מחדש את מחיר המינימום להמשך מסחר (מהלך שיכול להתבצע גם בצורה טכנית על-ידי איחוד כל מספר מניות למניה אחת).

מיי סייז המנוהלת על-ידי רונן לוזון, מפתחת אפליקציה לפתרונות מדידה ונסחרת בשווי של 2.1 מיליון דולר בלבד, לאחר שירדה ב-9.1% בשני ימי המסחר האחרונים וב-15.4% מתחילת השנה הנוכחית.

REE קיבלה אישור בארה"ב

מניית חברת האוטוטק REE עלתה ביום חמישי ב-22.8% ונחלשה ביום שישי ב-2.4%, וסגרה את שבוע המסחר בעלייה של 23.5%. העליות הגיעו על רקע דיווח חיובי מיום חמישי: REE דיווחה כי החלה במשלוחים של פלטפורמת ה-P7-C החשמלית שלה ללקוחות, בעקבות קבלת אישורים ממשרד התחבורה האמריקאי.

בחברה ציינו כי היא הראשונה שמקבלת הסמכה עבור רכבים בטכנולוגייתsteer-by-wire, brake-by-wire and drive-by-wire vehicle, המאפשרת לחברות לבנות כלי רכב מסחריים חשמליים בכל צורה וגודל על גבי הפלטפורמות המודולריות.

המייסד המשותף והמנכ"ל דניאל בראל מסר כי הפתרון של REE משנה את חוקי המשחק ומאפשר לבנות משאיות חשמליות שציי רכב ירצו לקנות, ונהגים יאהבו לנהוג בהם.

REE נסחרת בשווי 47 מיליון דולר, לאחר שעלתה ב-134% מהשפל בו נסחרה לפני כשלושה חודשים, אך איבדה 98% מאז שהחלה להיסחר בוול סטריט בקיץ 2021.