קבוצת עזריאלי שוקלת להנפיק את חוות השרתים שלה לפי שווי של 12 מיליארד שקל

על פי דיווח באתר בלומברג, עזריאלי בוחנת אפשרויות לזרוע הדאטה סנטרס שלה, כולל הנפקה שלה לפי שווי שעשוי להגיע ל-12 מיליארד שקל • מדובר בפעילות של חברת גרין מאונטיין מנורבגיה, שאותה רכשה עזריאלי בשנת 2021 תמורת 2.8 מיליארד שקל

דנה עזריאלי, יו''ר קבוצת עזריאלי / צילום: אריק סולטן
דנה עזריאלי, יו''ר קבוצת עזריאלי / צילום: אריק סולטן

מניית חברת הנדל"ן המניב עזריאלי  שפועלת גם בתחום חוות השרתים (דאטה סנטרס) לאחסון נתונים, עולה בבורסה המקומית ב-5% ומובילה את המגמה החיובית במדד ת"א 35, בעקבות דיווח באתר בלומברג על כך שהיא בוחנת אפשרויות לזרוע הדאטה סנטרס שלה, כולל הנפקה שלה. כך מסרו לסוכנות הידיעות "גורמים שמכירים את הנושא".

המשטרה רוצה לערוך חיפוש בבית של גיל אגמון. אז למה היא מודיעה לו מראש? 
קיצוץ שווי באחת, הערת עסק חי בשנייה: ההנפקות הראשונות השנה 

בפועל מדובר בפעילות של חברת גרין מאונטיין (Green Mountain) מנורבגיה, שאותה רכשה בשנת 2021 עזריאלי, שבשליטת דנה עזריאלי ובהנהלת אייל חנקין, תמורת 2.8 מיליארד שקל. על פי הדיווח, עזריאלי כבר ניהלה דיונים מוקדמים עם יועצים פוטנציאליים לגבי האפשרויות לעסק. לדברי המקורבים, עזריאלי גם עשויה לנסות לגייס סבב מימון פרטי ליחידה שבסיסה בנורווגיה, לדברי הגורמים.

מנגד, הם אומרים שאפשרות נוספת היא הנפקה של החברה בבורסה כלשהי בעולם, ואף נקבו בשם של בורסת לונדון כמקום אפשרי. לדבריהם, הערכת השווי עשויה להגיע ל-2.5 מיליארד ליש"ט, כ-3.2 מיליארד דולר (ובשקלים - 12.2 מיליארד שקל). אם אלו יהיו המספרים, המשמעות היא הצלחה נוספת לעזריאלי תוך זמן קצר. על פי הגורמים, אם עזריאלי תבחר בחלופה של ההנפקה ייתכן ש"מכירת המניות תתרחש רק מאוחר יותר, בהמשך השנה הנוכחית או בשנה הבאה" ציינו הגורמים.

בשנה שעברה הודיעה עזריאלי על תכנון להקמת מרכז לחברת טיקטוק (TikTok) הסינית בנורבגיה ב-750 מיליון אירו, כאשר הקמפוס יכלול מספר מבנים שבהם תסופק ללקוח קיבולת הספק (חשמל) בהיקף כולל של 90 מגוואט. עזריאלי צופה ממנו הכנסה שנתית תפעולית (NOI) של 79 מיליון דולר. המרכז הזה צפוי להצטרף לשניים נוספים שיש לטיקטוק באירלנד. על פי הדיווח בבלומברג, גרין מאונטיין מפעילה מתקן בלונדון ומתכננת להקים מתקן בגרמניה.

כזכור, לאחרונה מכרה עזריאלי את החזקותיה (32%) בחברת קומפאס , שפועלת גם היא בתחום חוות השרתים, לפי שווי של 5.7 מיליארד דולר, מה שסידר לעזריאלי רווח של 900 מיליון שקל (רווח לפני מס של 1.3 מיליארד שקל).

מטעם עזריאלי לא נמסרה תגובה.