החברה הישראלית שרכשה חברה אמריקאית ב-150 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה ותוכן הספורט הישראלית מינט מדיה רוכשת את STN Video, החברה שמחזיקה בזכויות הפצת תוכן של ליגות הספורט הגדולות בארה"בֿ • אסף פלד, המנכ"ל והמייסד: "בעקבות העסקה נגיע ב-2024 להכנסות של כחצי מיליארד דולר"

אסף פלד, מנכ''ל מינט מדיה / צילום: מינט מדיה
אסף פלד, מנכ''ל מינט מדיה / צילום: מינט מדיה

חברת הטכנולוגיה ותוכן הספורט מינט מדיה (Minute Media) רוכשת את STN Video, מהחברות המובילות בצפון אמריקה בהפצת תוכן ספורט בדיגיטל. גורמים בתעשייה מעריכים כי היקף העסקה עומד על כ-150 מיליון דולר. מינט מדיה גייסה כמה עשרות מיליוני דולרים מ-HSBC Innovation Banking ומקרנות המנוהלות על-ידי בלקרוק לטובת המימון.

מגמת העלייה ברכישות באונליין נעצרת ב-2024, לפחות בינתיים
שופרסל ורמי לוי מעוניינות להשקיע בשירות המשלוחים של יאנגו דלי

חברת STN Video, שהוקמה ב-2010, מחזיקה בזכויות הפצת תוכן של ליגות הספורט הגדולות בארה"ב, ובהן NFL ו-MLB, וכן בפלטפורמת וידאו אונליין המגיעה לעשרות מיליוני משתמשים בחודש. החברה, שפועלת באמצעות משרדים בוויקטוריה (קנדה), בניו יורק ובמיאמי (ארה"ב), מספקת טכנולוגיית וידאו בטוחה למפרסמים (כלומר נמנעת מהצבת מודעות ליד תוכן בלתי הולם).

הספרייה של STN Video כוללת כ-2 מיליון סרטונים בתחומי ספורט, עסקים, טכנולוגיה, בידור וסגנון חיים מכ-250 מקורות, כולל וראייטי ובלומברג - כלומר, פעילותה מגוונת יותר מתחומי הפעילות העכשוויים של מינט מדיה.

מינט, שהוקמה ב-2011 על-ידי אסף פלד המשמש כמנכ"ל, מציעה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת יצירה, הפצה ומוניטיזציה של חוויות תוכן דיגיטליות. הפלטפורמה נחשבת לאחת הגדולות בעולם בתחום הספורט הדיגיטלי (כל תוכן שאינו המשחקים עצמם), והטכנולוגיה שלה מאפשרת ליצרני תוכן לייצר תכנים קצרים בתחום - בין אם בווידאו, אודיו, טקסט או אינטראקטיב.

החברה מתרכזת בספורט אמריקאי (NBA ו-NFL למשל) ובכדורגל מאירופה, מאסיה ומדרום אמריקה. בין מותגי תוכן הספורט שבבעלותה נמנים The Players Tribune ,FanSided ו-90min. התכנים מגיעים ל-200 מיליון משתמשים חודשיים על מערכת פתוחה, שכל אתר אינטרנט יכול להטמיע אצלו. בין היתר, מדובר באתרים של גופי תקשורת גדולים כמו USA today" ,CBS" ו"ניו יורק פוסט".

"מקום ראשון בארה"ב"

לפי מינט מדיה, הרכישה תעשיר את העומק הטכנולוגי, את יכולות הפצת תוכן ואת ספריית התוכן שלה עבור האקוסיסטם שבנתה, הכולל מפרסמים, שותפים ומפיצים, וכן במסגרת מותגי התוכן שבבעלותה.

כיום כוללת ספריית התוכן הדיגיטלי של מינט כ-2 מיליון סרטונים. היא עובדת עם כ-1,500 יוצרי תוכן, ופועלת ב-14 שווקים גלובליים באמצעות 250 שותפי הפצה. החברה מחזיקה משרדים בניו יורק, בלונדון, בתל אביב, בסאו פאולו ובטוקיו, ומעסיקה 480 עובדים - מתוכם 170 בישראל, שמתרכזים בצד הטכנולוגי.

"לשותפים וללקוחות של מינט מדיה יהיה עכשיו מבט של 360 מעלות על תעשיית הספורט, תוך שילוב תוכן של ספורטאים, קבוצות, יוצרים עצמאיים ועכשיו גם של הליגות", אומר פלד. "כשהתחלנו לפני עשור, מי שיצר את התוכן היו בעיקר האוהדים. אחר-כך הגיע השלב של יוצרים מקצועיים, ובשנים האחרונות גם ספורטאים מובילים מייצרים תכנים באמצעותנו".

לאן אתם צופים שהעסקה תיקח אתכם ב-2024?
"חשוב לנו למצב את המובילות שלנו בתחום בעזרת שיתופי-פעולה עם הליגות הגדולות בארה"ב, והחברה שרכשנו מחזיקה בפורטפוליו הכי רחב בתחום הזה. זה אומר שהליגות ישתמשו בטכנולוגיה שלנו כדי להפיץ תקצירי משחקים.

"עוד לפני הרכישה היינו בשלישייה הפותחת של התחום בשוק האמריקאי, יחד עם ESPN, ועכשיו אנחנו עולים למקום הראשון מבחינת צריכת וידאו וכמות משתמשים בדיגיטל. מבחינה פיננסית, ב-2023 התקרבנו ל-300 מיליון דולר הכנסות, צמיחה של 50%, והחברה רווחית. STN זה ביזנס עם מכירות של עשרות מיליוני דולרים בשנה, אז הצפי להכנסות ב-2024 הוא חצי מיליארד דולר".

איך מובילים עסקה בזמן המלחמה?
"התחלנו לעבוד על העסקה ביולי, ותכננו לסיים בסוף אוקטובר, אבל כמובן שהמלחמה מאוד הקשתה. רבים מעורכי הדין ורואי החשבון שעבדו על העסקה הושפעו מהמצב, חלקם היו בחזית הזו ולא זמינים. בגלל שזו חברה גלובלית, היה להם חשש ממה שקורה בישראל, וזה יצר עיכוב. קצת חששנו לעסקה, אבל מהר מאוד הם כן הרגישו חלק מאיתנו, והתגברנו על זה. בדצמבר סגרנו, וכעת הגיע זמן ההכרזה".