ורביט נערכת לעידן שאחרי תום ליבנה

תום ליבנה הודיע לדירקטוריון החברה על כוונתו לעזוב את תפקיד המנכ״ל עד סוף שנת 2024 • הוא עתיד להצטרף לקרן ההון סיכון אורייזן קפיטל

תום ליבנה, מייסד ומנכ''ל ורביט / צילום: שלומי יוסף
תום ליבנה, מייסד ומנכ''ל ורביט / צילום: שלומי יוסף

שש שנים אחרי שהקים את ורביט והפך לסימן ההיכר שלה, המנכ"ל ואחד משלושת המייסדים שעוד נותרו בה, תום ליבנה, הודיע לדירקטוריון החברה על כוונתו לעזוב את תפקיד המנכ"ל עד סוף שנת 2024.

"חלום בלהות של שוק ההון": העליון הרשיע את יאיר ביטון בהלבנת הון וגזר עליו עונש מקל
המיליארדר ממוצא איראני בן ה־85 שהתחיל להשקיע בחברה ישראלית

ליבנה עתיד להצטרף לקרן ההון סיכון אורייזן (Oryzen) קפיטל של המשקיע יניב יעקובי, שגם היה המשקיע הראשון בורביט.

כעת מחפשים בדירקטוריון החברה מנכ"ל חדש ולפי ההערכה, ליבנה לא צפוי לעזוב בחצי השנה הקרובה. ליבנה הפך ליזם אמיד במהלך סיבובי הסקנדרי (מכירת מניות שניוניות למשקיעים חדשים) ובמקביל לתפקידו בורביט, החל להשקיע בחברות סטארט-אפ וכן בקרנות הון סיכון, בעיקר באלה שמימנו את ורביט בתחילת דרכה, בהן ויולה, ורטקס וקרן דיסרפטיב של טל ברנוח ויוראי פיינמסר. במקביל, הפך לשחקן בשוק ההון כשהשקיע גם בחברות ציבוריות של כמה מחבריו: קלטורה, היפו, סימילרווב, איירון סורס וג'ייפרוג.

בעבר אמר לגלובס: "קניתי את המניות כאשר הן היו בתחתית. מבחינתי זו פוזיציה ארוכת טווח. אין ספק שהחברות תומחרו בחסר כך שנסתכל עליהן בעוד שנתיים או שלוש וניווכח כולנו שהשוק העריך אותן נמוך מדי. אני בן 37 ויש לי עוד 50 שנות קריירה של עשייה והשקעות. צברתי המון ידע והמון קשרים בתחום שלנו, והגעתי למסקנה שחלק משמעותי מההון שלי אני אתרום חזרה". 

שני המייסדים האחרים בחברה: אריק שלף וקובי בן צבי, עזבו את תפקידם כבר ב-2021 ומכרו את מניותיהם בה, וכיום, ליבנה הוא היחיד בחברה שמחזיק בתואר "מייסד", ומשמש כמנכ"ל דומיננטי בעל פרופיל ציבורי גבוה. ליבנה עורר סערה ציבורית כאשר סיפר לחדשות 12 כי ברצונו לעזוב את ישראל ולחדול מתשלום מיסים בעקבות החקיקה המשפטית. לאחר פרוץ המלחמה הקים ליבנה את ארגון "עטופים באהבה" לליווי כלכלי ופסיכולוגי של יתומי ה-7 באוקטובר, יחד עם היזם תומר לוי.