ההשקעה הראשונה של ג'ראד קושנר בישראל: רכב וביטוח

קרן אפיניטי פרטנרס תשקיע בקבוצת שלמה 110 מיליון דולר בתמורה ל-15% מהחברה • קבוצת שלמה רוצה לחדור בעזרת הקרן למדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה •  זוהי השקעה הראשונה של הקרן בחברה ישראלית

אסי שמלצר, יו''ר קבוצת שלמה, וג'ארד קושנר, שותף בקרן אפיניטי פרטנרס / צילום: עזרא לוי
אסי שמלצר, יו''ר קבוצת שלמה, וג'ארד קושנר, שותף בקרן אפיניטי פרטנרס / צילום: עזרא לוי

קבוצת שלמה הודיעה הבוקר (ה') כי השלימה את עסקת ההשקעה בכ-15% מהון המניות של חברת הרכב והאשראי של קבוצת שלמה על-ידי קרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס. הקרן תשקיע 110 מיליון דולר, דבר שישקף לקבוצת שלמה שווי של  כ-2.7 מיליארד שקל.

מטרת ההשקעה היא הרחבת עסקיה של חברת הרכב והאשראי של הקבוצה בישראל למדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה. 

ניתוח | הטרנד החם של ענף הרכב מתמודד עם איום חדש ולא צפוי 
במשרדי הממשלה בוחנים להטיל מס חדש על רכבים חשמליים. אלה הפרטים 

לפי הסכמת הצדדים, החברה החדשה תחזיק רק בחברות הנמנות על חטיבת הרכב של קבוצת שלמה, הכוללת את פעילויות הליסינג, השכרה ומכירת הרכבים, כאשר לקרן תעמוד תקופה נוספת של 12 חודשים ממועד השלמת העסקה לפנות לרשות שוק ההון, ביטוח וחסכון לקבלת היתר להחזיק בחברת דרך האשראי, חברה פרטית העוסקת בתחום אשראי חוץ-בנקאי בשיעור העולה על 10%. בתקופת הביניים המניות של דרך האשראי תוחזקנה על ידי שלמה החזקות.

בנוסף, נקבע בהסכם כי בעלי קבוצת שלמה יעמידו הלוואה לקרן אפיניטי לצורך מימון עסקת ההשקעה בסך של כ-46.75 מיליון דולר. הצדדים סיכמו על מנגנון התאמת שווי על בסיס תוצאות עתידיות, לפיו ככל שממוצע הרווח הנקי של החברה החדשה בשנים 2023-2024 יהיה נמוך מ-412 מיליון שקל, אזי הקרן תהיה זכאית להקצאה של עד 3% נוספים מהונה המונפק של החברה החדשה באופן שישקף את ההפרש בשווי החברה החדשה לפי הרווח הממוצע לשווי החברה החדשה לפי סך של 412 מיליון שקל ("מנגנון catch up").

קבוצת שלמה היא שחקנית בשוק שירותי הרכב בישראל ולה צי רכב המונה למעלה מ-78,000 כלי רכב, ונתח שוק של כ-30% מהענף. 

הקרן הוקמה על ידי ג'ארד קושנר. אפיניטי פרטנרס גייסה 2 מיליארד דולר מקרנות העושר של סעודיה, איחוד האמירויות וקטר. קושנר העומד בראש הקרן שייסד אמר הבוקר: "אנו נרגשים לחבור למשפחת שמלצר באמצעות ההשקעה שלנו בקבוצת שלמה, אשר המשיכה להפגין חוסן כמו המדינה כולה. אפיניטי מצפה לעוד הזדמנויות עסקיות מבטיחות בישראל ובאזור".