מיזם ההמלצות שמסייע ללוחמים ולוחמות להשתלב דווקא עכשיו בענף ההייטק

דואטו הישראלית פיתחה פלטפורמת גיוס מבוססת קהילות בפייסבוק, בווטסאפ ובסלאק, שכעת מגויסת לטובת לוחמים משוחררים • "אנחנו קוראים לעוד עמותות וקהילות להצטרף", אומרים בחברה

אור דרוקר מ־Kravi-Tech (במרכז) וצוותו בחטיבה 9 / צילום: תמונה פרטית
אור דרוקר מ־Kravi-Tech (במרכז) וצוותו בחטיבה 9 / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

על רקע מצבו הקשה של ענף ההייטק בצל המלחמה, הירידה בגיוסי ההון וגלי הפיטורים בארץ ובעולם, בחברת דואטו (Dueto), שפיתחה פלטפורמת גיוס מבוססת קהילות, מקימים מיזם חדש למציאת משרות בענף ללוחמים ולוחמות.

רפת כיסופים נפתחת מחדש בעזרת קרן הרפתנים של תנובה
ישראל מתגייסת | הבימאית שיזמה יריד יד שנייה לשיקום העוטף ולחינוך לצרכנות נבונה
ישראל מתגייסת | ביפו העתיקה מציעים תוכנית תמיכה באמני העוטף והצפון

מדובר במאגר טאלנטים מבוסס המלצות, שמאגד בתוכו פרופילים של לוחמים המתאימים לתפקידי פיתוח, שיווק, הנדסה, מכירות, מוצר ועוד. לאחר שממליצים מציינים את שמות המועמדים, הם עצמם מתבקשים להעלות את קורות החיים או הלינקדאין שלהם, להגדיר באיזה תחומים ירצו להשתלב, ולבחור אם להישאר גלויים או אנונימיים. כך, חברות יוכלו לבצע חיפוש של מועמדים מתאימים.

במקביל, חברות יכולות לפרסם משרות דרך קהילות של בוגרי יחידות קרביות, כמו למשל קהילת Kravi Tech, שבין מוביליה והמנטורים שלה נמנה אור דרוקר. הגשת מועמדות דרך הקהילות תוביל לכך שהחברות יתעדפו אותה בקבלה למשרה.

גל דולב / צילום: ניקי וסטפהל
 גל דולב / צילום: ניקי וסטפהל

"המהלך החל בעקבות פוסטים בפייסבוק, המלצות באינטרנט על לוחמים ואנשי מילואים שהשתחררו ומחפשים עבודה, ותגובות שראינו בקהילת קרבי־טק", מספר גל דולב, מנהל השיווק של דואטו. "הרגשנו שהדבר הזה מתפספס, ובפגישה עם המנהלים של קרבי־טק הבנו שיש פוטנציאל גדול, גם בקשר עם עוד עמותות של לוחמים. הפלטפורמה שלנו בעצם מייעלת את כל נושא ההמלצות, ומאפשרת חשיפה לקהלי יעד ייחודיים".

600 חברות במאגר

מאגר הטאלנטים של דואטו פועל באמצעות גודוורד (GoodWord), פלטפורמת גיוס שמאפשרת למחפשי עבודה לקבל הצעות מתאימות באופן גלוי או דיסקרטי. הפלטפורמה הושקה לפני כחצי שנה, ובדצמבר קיבלה מענק מרשות החדשנות, על טכנולוגיה פורצת דרך ועל סיוע לאקוסיסטם בהתמודדות עם אתגרים קריטיים להמשך צמיחתו.

כיום משתמשים בה מגייסים ומגייסות מכ־600 חברות הייטק וסטארט־אפים, שפועלים מול כ־300 אלף חברים בקהילות מקצועיות, קהילות רילוקיישן, יוצאי יחידות מיוחדות, קהילות נשים באקוסיסטם ועוד. בנוסף פועלת החברה בארה"ב ובבריטניה.

"גיוס דרך קהילות הוא ערוץ שלא היה קיים עד עכשיו בענף בארץ, וגם אין כמעט בעולם", אומר דולב. "היום הפעילות המרכזית של ישראלים בפייסבוק היא בקבוצות וקהילות, וגם הטאלנטים של כל תחום נמצאים שם. זה נכון גם לגבי קהילות בסלאק ובווטסאפ, וכל אלה יחד הם מקור ערך רב לחברות".

המהלך מגיע בתקופה לא טובה לענף.
"גם בארץ וגם בעולם הענף בהאטה, אבל קיים עדיין מחסור בעובדים מיומנים, במיוחד בתפקידי פיתוח אבל לא רק, כאשר לפי התחזיות, המצב הזה צפוי להימשך לפחות עד 2030. המלחמה הקשתה יותר על התעשייה, אבל אנחנו רואים הזדמנות לחברות לגייס את האנשים הטובים והאיכותיים בתחום. אנחנו קוראים לעוד עמותות להצטרף, ולתת חשיפה ללוחמים וללוחמות שלהן".

להמלצה על לוחמים: https://bit.ly/GoodWord_GiveBack

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

AT&T Israel

מרכז המחקר והפיתוח של תאגיד התקשורת AT&T Israel פתח השבוע את ההרשמה לפרויקט "חזרת ממילואים? עכשיו תורנו" - סדנאות פרקטיות לחיילי מילואים שמטרתן לעזור במציאת עבודה בתעשיית ההייטק.

במהלך ההכשרה יתקיימו קורסים מקצועיים כמו פרומפט אנג'נירינג ופרודקט אנאליטיקס לצד סשן הכשרה לריאיון עבודה בהייטק, בניית פרופיל לינקדאין, סדנת חוסן מנטלי ועוד.

"הרעיון לקיום האירוע התחיל מהסיפור האישי שלי" אמר עמית לביא, מנהל תחום מיתוג מעסיק ושותפויות במרכז המו"פ. "עוד במילואים נחשפתי לחבר'ה שסיימו תואר ולא הספיקו למצוא עבודה טרם המלחמה. היו גם כאלו שעדכנו אותם תוך כדי המילואים שאין להם לאן לחזור.

"כשסיימתי את שירות המילואים אחרי 100 ימים וחזרתי לעבודה, הבנתי שאנחנו חייבים לעזור לאחרים למצוא עבודה אצלנו או בכלל בהייטק. הנהלת הארגון ישר נתנה לי את ברכת הדרך". ההשתתפות היא ללא עלות, אך כרוכה בהרשמה מראש.

ניתן להירשם באתר: https://forms.gle/qgFm2iqiQCC8AWnA7


ארגון לב אחד

בצל המלחמה פונו עליזה ואליהו רז, בני 80, מביתם בקיבוץ נירים לבאר שבע, יחד עם יתר חברי הקיבוץ. לאחר הפינוי, חברי הקיבוץ החליטו להתנדב למען חיילי צה"ל, בין היתר במסגרת המתפרה הניידת שמוביל ארגון הסיוע האזרחי בחירום "לב אחד", יחד עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל.

עליזה ואליהו רז מקיבוץ נירים, מתנדבי המתפרה הניידת של לב אחד / צילום: ארגון לב אחד
 עליזה ואליהו רז מקיבוץ נירים, מתנדבי המתפרה הניידת של לב אחד / צילום: ארגון לב אחד

מתחילת המלחמה ייצרה ותיקנה המתפרה הניידת כ-8,000 פריטים של לוחמים. רז, שלקחה חלק במאמץ, היא תופרת במקצועה, ובעלה הצטרף אליה בהתנדבות. "מאוד משמח לקבל פידבק מחיילים שמתקנים להם את הווסט או את התיק", היא מספרת. "הפעילות הזאת מרחיבה את הלב של כולנו".

מתחם DNA

מתחם ה-DNA בעזריאלי תל אביב מארח פסטיבל קולינרי, בדגש על סיוע למפונים ומילואימניקים שעסקיהם נפגעו במהלך המלחמה. את הפסטיבל יובילו השפים חיים כהן וגיא גמזו. בנוסף לפודטראקים של השניים, הפסטיבל יכלול פופ-אפים של קונדיטורים מהעוטף ומצפון הארץ ועסקים של מילואימניקים.

כך, למשל, בר המתוקים יארח את "שוקולד קפה", לזכרו של דביר קרפ, שהיה השוקולטייר של העוטף ובעל בית הקפה, ונרצח בביתו ב 7 באוקטובר; את "הבורליה" הוא עסק שבעליו הקונדיטורים גויסו למילואים מהיום הראשון, וכבר ארבעה חודשים משרתים בעזה; ואת הדוכן של השוקולייטרית רווית גליצקי מהדרום.

כמו כן יועמדו ביריד דוכני שוק עם גבינות ודבש מהעוטף, שמן זית מהצפון, נקניקיות ביירן - עסק של חייל בסיירת צנחנים שנמצא בחאן יונס, דוכן דרוזי המארח אצלו בצפון ומאכיל מאות מילואימניקים ביום ועוד.

הפסטיבל מתקיים ב-14-21.2.24 בשעות 12:00-22:00. בשישי 9:30-15:30, בשבת סגור. הכניסה חופשית

פלאפון ו-yes

שתי החברות תרמו ציוד לחדר גיימינג שהוקם עבור חיילים פצועים הנמצאים בשיקום בבית לוינשטיין. הציוד כולל קונסולות XBOX ועמדות מציאות מדומה, לצד משחקים כמו פיפ"א 24, Forza, RUSH ומיינקראפט. משחקים אלו היו חלק מניידת הגיימינג של yes ופלאפון שהסתובבה ברחבי הארץ בין מלונות בהם התאכסנו ילדים שפונו יחד עם משפחותיהם מאזור עוטף עזה, הדרום ומיישובי הצפון.