שירות בתי הסוהר ברוסיה: איש האופוזיציה אלכסיי נבלני מת בבית הכלא בו שהה

שירות בתי הסוהר של מחוז ימאלו-ננץ, שנמצא במערב סיביר, הודיע כי מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבאלני מת בבית הכלא שבו שהה • במצטבר, העביר נבאלני כ־308 יום בצינוק • לאורך השנים, הוא נודע בתור המתנגד הקשה ביותר של פוטין

תיעוד של נבאלני מתוך הכלא, 11 בינואר 2024 / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko
תיעוד של נבאלני מתוך הכלא, 11 בינואר 2024 / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבאלני מת בבית הכלא שבו שהה. כך הודיע היום (ו') שירות בתי הסוהר של מחוז ימאלו-ננץ, שנמצא במערב סיביר. בדיווח בסוכנות "אינטרפקס" הממלכתית טענו כי נבאלני "חש ברע תוך כדי הליכה, וכמעט במיידית איבד הכרה". לפי הודעת רשות בתי הסוהר, "שירותי הרפואה לא הצליחו להחיות אותו". הדוברת של נבלני מסרה כי עורך דינו בדרכו למתקן המעצר כדי לבדוק האם אכן מת.

אוקראינה משתרכת מאחור, ורוסיה הופכת לכלכלת מלחמה 

ההודעה התקבלה לאחר שאתמול הוציאה התביעה בנפת בסמאני שבמוסקבה צווי מעצר לשני עורכי הדין הגולים שלו, אולגה מיכאילובה ואלכסנדר פדולוב. זאת, לאחר שבאוקטובר, עורכי דין אחרים של נבאלני, ואדים קובזב, איגור סרגונין ואלכסיי ליפסטר, נעצרו.

עוד קודם לכן, נבאלני נשלח השבוע לצינוק בפעם ה־27 מאז שנעצר. במצטבר, העביר נבאלני כ־308 יום בצינוק. לאורך השנים, הוא נודע בתור המתנגד הקשה ביותר של פוטין, שנעצר ב־17 בינואר 2017 כאשר נחת במוסקבה בטיסה מרוסיה. 

זה קרה לאחר שב־20 באוגוסט 2020 הוא הורעל בגז עצבים ואושפז במצב קשה לאחר שהרגיש רע בטיסה מטומסק למוסקבה. בעקבות מצבו הרפואי, אותה טיסה נחתה נחיתת חירום באומסק, בהמשך הועבר לבית חולים בברלין, שם טופל.