ההפתעה של וויקס: הציגה רווחיות כבר בדוחות השנתיים של 2023

חברת WIX, שפיתחה פלטפורמה שמיועדת להקמה וניהול של אתרי אינטרנט הציגה דוחות רבעוניים חזקים • החברה הגיעה לציון דרך משמעותי ב-2023 כשהציגה רווח נקי שנתי מוקדם יותר מהיעד שהציבה לעצמה בעבר

ניר זוהר, נשיא חברת Wix / צילום: אלן צצקין
ניר זוהר, נשיא חברת Wix / צילום: אלן צצקין

חברת האינטרנט Wix הגיעה לציון דרך משמעותי ב-2023: לראשונה היא סיימה את השנה עם רווח נקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), שנתיים מוקדם יותר מהיעד שהציבה לעצמה בעבר. המגמה צפויה להימשך גם ב-2024, שנה שבה Wix מצפה גם לרווחיות תפעולית GAAP.

הישראליות שאכזבו: סולאראדג' ופאלו אלטו צללו בחדות לאחר הדוחות 
לפני הדוחות: הכוכבת של וול סטריט מחקה 78 מיליארד דולר והשוק בלחץ 

החברה, שפיתחה פלטפורמה שמיועדת להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, עקפה ברבעון הרביעי את תחזיות האנליסטים עם רווח נקי Non-GAAP של 1.22 דולר למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-95 סנט. בשורה העליונה נרשמו הכנסות של כ-404 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 13.7%. ההכנסות היו בהתאם לתחזית ש-Wix מסרה בעבר ומעט מעל תחזיות האנליסטים.

לפי כללי GAAP הרבעון הסתיים עם רווח נקי של 3 מיליון דולר, לעומת הפסד ברבעון המקביל, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי היה 74 מיליון דולר, עלייה של יותר מפי 2 מהרבעון המקביל ב-2022.

בשנת 2023 הרווח הנקי הסתכם ב-33.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 425 מיליון דולר ב-2022, כאשר על בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 268 מיליון דולר שהם 4.39 דולר למניה, וזאת לעומת הפסד נקי של 10 מיליון דולר שנה קודם לכן. הפער בין התוצאות GAAP ל-Non-GAAP מגיע בעיקר מהתגמול ההוני לעובדי Wix, כשבמהלך 2023 הסכום הסתכם ב-235 מיליון דולר.

ההכנסות ב-2023 צמחו ב-12.5% לכ-1.56 מיליארד דולר. החברה מצפה להמשך צמיחה גם בשנים הבאות. לפי התחזית, ההכנסות ב-2024 יצמחו ב-11%-13% ל-1.7-1.76 מיליארד דולר, וההזמנות (bookings) יצמחו ב-12%-14% ל-1.78-1.81 מיליארד דולר. הצמיחה בהזמנות תואץ במהלך השנה ותגיע ל-15% במהלך המחצית השנייה, מה שיוביל להערכת החברה להאצה בצמיחה בהכנסות ב-2025.

בשנתיים האחרונות החברה פיטרה מאות עובדים

בסוף השנה, מצבת כוח האדם של Wix עמדה על 5,302 עובדים, ירידה של 4% לעומת שנה קודמת. נזכיר שבשנתיים האחרונות החברה פיטרה כמה מאות עובדים במהלכים שהוסברו במצב המאקרו כלכלה. בשיחה עם עיתונאים נשאל נשיא החברה ניר זוהר האם מצבת העובדים התייצבה לאחר הפיטורים, ואמר: "בגדול כן. יהיו שינויים מרבעון לרבעון, כחלק מחיים טבעיים של העסק, אבל המגמה יציבה".

ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים, אמר כי 2023 הייתה שנה מדהימה ל-Wix הן בהיבט של הצמיחה והן בהשקת מוצרים חדשים שמסייעים לה לגדול בנתח השוק. "בפעם הראשונה בהיסטוריה הצגנו רווחיות על בסיס GAAP ואנחנו מתכננים לשמור על זה", אמר שמש. לדבריו, הרווחיות משתפרת גם בזכות התייעלות בתחום ההוסטינג שמסייעת להגדיל את הטראפיק בלי הוצאות משמעותיות, שימוש בכלי AI בשירות הלקוחות, וכן שימוש בתשלומים באתרים שנבנים על Wix. במקביל, החברה נמצאת כיום בשלב של העלאת מחירים ללקוחות. Wix גם השיקה מוצר חדש, סטודיו, שמיועד למעצבים וסוכנויות שמשלמים פר פרויקט, ואמור להגדיל את היקפי הפרויקטים.

בסוף השנה היו לחברה 1.03 מיליארד דולר בקופה לעומת חוב של 570 מיליון דולר למחזיקי אג"ח להמרה. Wix הודיעה שבכוונתה לרכוש מניות של עצמה ב-50% מהתזרים החופשי שיושג עד 2025 (כלומר 50% מהסכום שמוערך ביותר ממיליארד דולר) והחלה בשלב הראשון של התוכנית בסכום של 300 מיליון דולר. לדברי זוהר, "הכסף בקופה צריך להיות שם כביטחון למקרה שנצטרך אותו. בנוסף, אנחנו תמיד מסתכלים על הזדמנויות רכישה בשוק. אסטרטגיית הגדילה שלנו לא מבוססת על רכישות אבל עשינו בעבר ואני לא פוסל שנעשה גם בעתיד. תוכנית הרכישה העצמית של מניות מקצה 50% מהתזרים החופשי לטובת רכישת מניות, ו-50% נמשיך לצבור".

במקביל, שמש התייחס לשאלה לגבי חלוקת דיבידנד וענה כי: "אין תוכנית קונקרטית. דיבידנד זה עוד כלי להחזיר ערך לבעלי המניות וללא ספק נשקול את זה בעתיד".

זוהר ושמש נשאלו גם על השפעות המלחמה על Wix. לדברי זוהר, "מנקודת מבט עסקית ומצד הלקוחות, לא היו השפעות, היה קצת רעש אבל לא השפעה. מבחינת העובדים, עד דצמבר היו הרבה במילואים, היום פחות. לחלק מהעובדים יש קרובי משפחה חטופים, פצועים, הרוגים. אז בהחלט יש השפעה רגשית ואנחנו מנסים להקל. הצוות פעל היטב ועזר גם ברמת החברה וגם ברמה הלאומית. התקופה קשה מאוד אבל הראינו עמידות של החברה".

Wix מנוהלת על-ידי אבישי אברהמי ונסחרת בנאסד"ק בשווי 7.2 מיליארד דולר.