בי־קיור לייזר תפיץ בארץ את מסיר השיער אפיליידי

אריקה בי-קיור לייזר מעריכה כי מכירות המוצר החדש של המותג המיתולוגי, שבעבר כבש את העולם ואז קרס, עשויות להוביל לגידול של עשרות אחוזים בהכנסותיה

מכשיר הלייזר להסרת שיער של אפיליידי / צילום: אתר החברה
מכשיר הלייזר להסרת שיער של אפיליידי / צילום: אתר החברה

חברת בי־קיור לייזר  הודיעה על מהלך עסקי חדש: היא תהפוך למפיצה בישראל של מותג הסרת השיער הוותיק אפיליידי. מניית החברה הגיבה בחיוב לדיווח, אך החברה נסחרת לפי שווי של 32 מיליון שקל בלבד. מאז הנפקתה ב-2021 איבדה מניית החברה 95%, אך בשנה האחרונה היא מתאוששת קלות ועלתה 76%.

משאירה אבק לאנבידיה: המניה שזינקה ב-1000% בשנה
ניתוח | בשיא של 9 חודשים למרות המלחמה והמחירים הכבדים: תעלומת השקל המזנק

נזכיר כי מכשירי האפיליידי, שנקראו תחילה "סופט אנד איזי", היו חלוצי התעשייה הישראלית בתחום הסרת השיער לנשים. היה זה אחד ממוצרי הצריכה הראשונים שיצאו מישראל וכבשו את העולם, הישג שלא שוחזר פעמים רבות מאז. כל זה קרה בשנות ה־80, עוד לפני שהפכנו למעצמת הסרת שיער בלייזר באמצעות חברות כמו לומניס וסינרון.

מסיר השיער יוצר החל מ־1986 על ידי מפעל "מפרו" בקיבוץ הגושרים, והניב למפעל הקיבוצי בשיא ב־1989 הכנסות של כ־100 מיליון דולר. עם הזמן החלה תחרות למוצר, כולל כניסת שחקני ענק כמו פיליפס ובראון. במקביל המפיץ האמריקאי של מפרו נקלע לפשיטת רגל. ניסיונות לעבור לשיווק ישיר לא צלחו, ובסופו של דבר החברה עצמה נקלעה לכינוס נכסים ונמכרה לאנשי העסקים יהודה מנדלסון והנריק סם גולדשטיין, תמורת כמיליון דולר.

ב־2004-2005 נעשו ניסיונות להשיק את המותג מחדש . ב־2023 חזרה החברה לכותרות, הפעם עם מכשיר חדש מבוסס לייזר להסרת שיער בבית ופיתוחים טכנולוגיים חדשים. במאי האחרון עלתה החברה בקמפיין בכיכובה מירי בוהדנה.

בי־קיור מסרה בהודעתה כי ההסכם הוא עדיין בשלב של זיכרון דברים, אך בכוונתה להתחיל להפיץ את המוצרים כבר בשבוע הבא. עוד מסרה כי היא מעריכה שמכירות המכשיר עשויות להוביל לגידול של עשרות אחוזים בהיקפי המכירות שלה בישראל.

דרמות, הפסדים וקופה מדולדלת

כיום אריקה בי־קיור משווקת בישראל ובעולם מכשירים מבוססי לייזר לטיפול בכאב. החברה, בשליטת מיקי שלוסר (74%), הונפקה ב־2021 וגייסה אז 110 מיליון שקל לפי שווי של כ־500 מיליון שקל אחרי הכסף, כולל הצעת מכר של בעל השליטה.

החברה סבלה מצניחה בתוצאותיה העסקיות, חילופי מנכ"לים תדירים, דרישה של רשות ני"ע לתקן את דוחותיה לאחור בעקבות מדיניות מקלה מדי של הכרה בהכנסות. כן חוותה גילוי בעיה באישורים למוצרים שלה בחו"ל, התפטרות שלוסר מתפקיד יו"ר החברה לאחר שלא דיווח כהלכה על בעיה זו, ועוד. לאחרונה דיווחה החברה היא צפויה לחזור ולשווק את כל מוצריה בישראל ובחו"ל.

במחצית הראשונה של 2023, התקופה האחרונה בגינה פורסמו דוחות, החברה רשמה הכנסות של 16 מיליון שקל (ירידה של 43%) והפסד של 9.2 מיליון שקל, ובקופתה נכון לסוף תקופת הדוח היו 14 מיליון שקל. "יכולתה של החברה להמשיך בפעילותה העסקית, ולעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בעתיד הנראה לעין, כפופה להתקיימות תוכניות ההנהלה, הכוללות בין היתר התייעלות ועמידה בתחזית התזרים שגיבשה", כתבו רואי החשבון. יו"ר החברה הוא יקי ודמני, אשר רבים הרימו גבה עם כניסתו למשרה זו לאחר שכיהן בתפקידי מפתח במשק הישראלי.