הפעם יוסי כהן לא השתתף: חברת הסייבר הישראלית שמגייסת 100 מיליון דולר

עם משקיעים חדשים וללא סופטבנק - חברת הסייבר הישראלית קלרוטי מגייסת סיבוב חדש בשווי עולה ועם תקוות לצאת להנפקה עוד לפני הסיבוב הבא

יניב ורדי, מנכ''ל קלרוטי (Claroty) / צילום: קרן מזור
יניב ורדי, מנכ''ל קלרוטי (Claroty) / צילום: קרן מזור

חברת הסייבר הישראלית קלרוטי (Claroty) גייסה 100 מיליון דולר בסבב גיוס שישי במספר, במה שהוגדר על-ידי משקיעים המקורבים לה כ"סיבוב טרום הנפקה". הגיוס משקף לחברה עליית ערך - הישג נדיר לחדי קרן בימים אלה - ולפי ההערכה שוויה עלה מעט מעל ל- 2 מיליארד דולר לרף ה- 2.5 מיליארד דולר - נתון שבחברה סירבו לאשר. 

מתחברות לטרנד הגלובלי: מה מקפיץ שורה של מניות הייטק קטנות בתל אביב במאות אחוזים
קראודסטרייק רכשה את פלואו סקיוריטי בתמורה ל-200 מיליון דולר

עוד חושפת החברה כי בשנה שעברה היא חצתה קצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר, אך לא חשפה את נתון ההכנסות החשבונאי שעומד על היקף נמוך יותר. קצב הכנסות שנתי הוא מונח שמספק ליזמים ולמשקיעים מושג לגבי קצב צמיחת החברה בטווחי זמן קצרים.  

את הסיבוב החדש הובילו קרן ההון סיכון דלתא-וי קפיטל (Delta-V Capital), והשתתפו בו גם טושיבה, סטנדרט, אליאנס-ברנסטין ואיי. בי. פרייבט קרדיט. הגיוס כולל גם רכיב חוב מפירסט סיטיזן בנק שירש את החזקות סיליקון וואלי בנק פושט הרגל.

כמה מהמשקיעים הקיימים בחברה לא השתתפו בגיוס הנוכחי, הבולטת שבהן היא סופטבנק - קרן הענק של מאסיושי סאן המיוצגת בישראל על-ידי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, שהובילה בסוף 2021 גיוס של 400 מיליון דולר שסייע לה למזג אל תוכה את מדיגייד הישראלית - חברה הפועלת בתחום דומה, רק בתעשייה הרפואית.  

מאז ההשקעה הקודמת הקרן צברה הפסדים, עברה משבר תדמיתי ופיננסי ועזיבות של מנהלים בכירים, וגם הסניף הישראלי עבר מניהול של הסניף הבריטי לאמריקאי. 

ההתקררות בהייטק טרפה את הקלפים

בדצמבר 2021, אז הכריזה על גיוס הענק, דיברו בחברה על תקוות להכניס 200 מיליון דולר בשנה ולצאת להנפקה בתוך שנה או שנתיים, אלא שירידת הריבית וההתקררות בשוק ההייטק טרפה את הקלפים, וכעת מקווים להגיע להישגים דומים בשנים הקרובות.

בסך-הכול גייסה החברה, כולל הגיוס הנוכחי 735 מיליון דולר. קודם לכן גייסה קלרוטי הון מעשרות משקיעים בהם קרן בסמר, Team8 ו-LG. נדב צפריר, לשעבר מפקד 8200, שותף מייסד ב- Team8, משמש כיו"ר החברה.  

החברה, שדורגה בעבר ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס, פיתחה טכנולוגיה המזהה את כל המכשירים והמכונות המחוברות במפעלי תעשייה ומתקני תשתיות - בין אם אלה מערכות בקרה ושליטה בכורים גרעיניים להפקת חשמל, רובוטים לייצור רכבים או מכונות לאריזת תרופות במפעלי פרמצבטיקה.

קלרוטי היא ממובילות תחום אבטחת התשתיות במגזר התעשייתי, והיא מאבטחת מכשירים מחוברים בכל מפעלי פייזר, מפעלי ב.מ.וו וסימנס ושניידר, המהווים גם שותפים אסטרטגיים ומשקיעים בחברה. לחברה יש שותפויות אסטרטגית טכונולוגית עם קראודסטרייק, סרביס נאו ואמזון AWS וכן תוכנית שותפים עם כמה ספקי שירותי אבטחה מנוהלים, בהם שניידר אלקטריק, רוקוול אוטומיישן, IBM ו-NTT.