רווחים של מאות מיליוני דולרים ללואי ויטון מהשקעה במניית האיפור מישראל

קרן של חברת מותגי היוקרה צפויה למכור מניות אודיטי טק (לשעבר חברת האיפור איל מקיאג') תמורת 184 מיליון דולר - בהמשך למימושי ענק קודמים • שווי אודיטי טק נסק מאז ההנפקה בנאסד"ק אשתקד בכ־30% לשווי של 2.6 מיליארד דולר

קמפיין איל מקיאג' במנהטן / צילום: איל מקיאג'
קמפיין איל מקיאג' במנהטן / צילום: איל מקיאג'

אחרי עלייה של למעלה מ־30% במחיר מניית אודיטי טק  הישראלית מאז ההנפקה בחודש יולי האחרון, אחת מבעלות המניות הגדולות בחברה הודיעה על כוונתה למכור עוד נתח מהמניות בהן היא מחזיקה. 

מדוע צנחה מניית איל מקיאג' בכ-50% מהשיא לאחר ההנפקה?
הסיפור המדהים של איל מקיאג': מרשת כושלת לענקית ביוטי בנאסד"ק 
איל מקיאג' הייתה חברת איפור בקריסה, עד שהגיע רואה חשבון אנונימי בן 29 והפך אותה לאימפריה

אודיטי טק הייתה לפני כעשור חברת איפור כושלת (איל מקיאג'), והיום היא ממתגת את עצמה כחברה טכנולוגיה בתחום הביוטי וה־wellness, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית־צרכנית.

את החברה מוביל הישראלי אורן הולצמן, שרכש בזמנו את השליטה באל מקיאג' הקורסת תמורת 12 מיליון שקל בלבד, ויחד עם אחותו, שירן הולצמן־אראל, שמכהנת כמנהלת המוצר הראשית, הובילו לרה־ארגון משמעותי בה. נכון להיום פועלת אודיטי טק בעיקר אונליין ומציעה ללקוחותיה להתאים לעצמם באופן אישי את האיפור, על בסיס מודלים של למידת מכונה. ההנפקה בנאסד"ק בוצעה בשווי של 2 מיליארד דולר לאודיטי טק, שנסחרת כעת בשווי של כ־2.6 מיליארד דולר.

השבוע דיווחה אודיטי טק על הצעת מכר במסגרתה קרן L Catterton של חברת מותגי היוקרה לואי ויטון  תמכור 4 מיליון מניות, ששוויין עמד לפני הדיווח על 184 מיליון דולר. החתמים בעסקה יקבלו אופציה לרכישת מניות נוספות לתקופה של 30 יום, כך שהמכירה עשויה לגדול בכ־28 מיליון דולר.  במחירה צפויה הקרן למכור עד 35% מהחזקתה הנוכחית באודיטי טק ולאחריה מישאראו בידיה מניות בשווי של כ־400 מיליון שקל. 

אקזיט נוסף של מיליונים

עבור הקרן של לואי ויטון מדובר באקזיט נוסף המקבע רווח של מאות מיליוני דולרים על השקעתה באודיטי טק. במסגרת ההנפקה הראשונית של אודיטי טק בנאסד"ק בקיץ שעבר  מכרה הקרן חלק מהמניות שהיו לה בהיקף של כ־150 מיליון דולר (בעל השליטה והמנכ"ל אורן הולצמן מכר מניות תמורת מעל 200 מיליון דולר). שנה קודם מכרה הקרן, שוב לצד הולצמן, מניות אודיטי טק בסכום כולל של כ־130 מיליון דולר. קרן L Catterton נכנסה להשקעה בחברה הישראלית ב־2017, כשרכשה 38.5% ממניות אודיטי טק בתמורה ל־95 מיליון דולר בלבד.

החתמים במכירת המניות הנוכחית של L Catterton הם גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן, מורגן סטנלי, Allen & Company, אוורקור וברקליס.

אודיטי טק סיימה את שנת 2023 עם צמיחה של 57% בהכנסות ל־509 מיליון דולר, גידול של 169% ברווח הנקי ל־58.5 מיליון דולר ו־EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 107 מיליון דולר, עלייה של 172%. הצמיחה צפויה להימשך גם ב־2024, ולפי תחזית החברה, היא תציג השנה הכנסות של 620-630 מיליון דולר - צמיחה מתונה יותר משל שנה קודמת אך עדיין בשיעור דו־ספרתי, ו־EBITDA מתואם של 136-140 מיליון דולר. נכון לסוף 2022 החברה העסיקה 342 עובדים.