משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים • זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות • לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו
עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

לאחר שלוש שנים כמשנים למנכ"ל, שירי הייסר ואסף גריס עוברים לקדמת הבמה ויכהנו כמנכ"לי משרד הפרסום ראובני-פרידן. זיו קורן וניב חורש, שכיהנו בתפקיד עד כה, ישמשו כמנכ"לי הקבוצה - הכוללת גם את סוכנות הדיגיטל arlo, חברת המדיה מרקורי, סוכנות GoodVertising לפרסום חברתי וחברת Elevator לייעוץ אסטרטגי.

המינוי הוא המשך ישיר לתהליך הצמיחה של הקבוצה, כאשר בתחילת 2022 קורן וחורש רכשו את המשרד מענקית הפרסום האמריקאית IPG, יחד עם מייסדי המשרד אודי פרידן ומשה ראובני, ועם קרן קופילוב המשמשת כשותפה. 

הסכסוך שמסעיר את עולם המדיה, והפרסומות שירדו מערוץ רשת 13
יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני-פרידן
"התחלנו להרגיש בעוצר": הפרסומאים שקנו את המשרד שלהם בחזרה מהענקית האמריקאית

הייסר, 44, החלה את דרכה בעולם הפרסום בגיתם. לפני כ-17 שנים הצטרפה לראובני-פרידן כמנהלת לקוחות, עד מינוייה למשנה למנכ"ל ומובילת תחום האסטרטגיה במשרד. בין המותגים בהם טיפלה נמנים בנק מזרחי טפחות, AIG, ויסוצקי, מחלבות גד ואופטיקנה.

גריס, 43, החל את דרכו במחלקת ניהול הלקוחות של אדלר-חומסקי, ולאחר מכן ניהל את מחלקת השיווק של טורנדו במשך שמונה שנים. ב-2016 הצטרף לראובני-פרידן, ובשנים האחרונות שימש כמשנה למנכ"ל ומוביל התחום המסחרי, עם אחריות על חצי מלקוחות המשרד. 

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן
 שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

לדברי הייסר וגריס, "נוביל את ראובני-פרידן לעידן חדש ודינמי, תוך שמירה על הדנ"א הייחודי של המשרד, שנשמר מאז שהוקם על-ידי אודי פרידן ומשה ראובני לפני 38 שנים. למדנו מזיו וניב המון, ואין לנו ספק שהקבוצה תגיע לפסגות חדשות בהובלתם".

המינוי של הייסר מצטרף לרשימה ההולכת ומתעבה של מנהלות בכירות בענף הפרסום, וכוללת בין היתר את אתי עבדי, מנכ"לית מקאן תל אביב; שלי שמיר-קינן, מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי; טל צורף, מנכ"לית יהושע TBWA; אימי עירון, מנכ"לית ליאו ברנט; שרון שלו-לבצור, שותפה במשרד מנצ'; אליקה מרחבי, מנכ"לית זרמון גרופ; וקרן פרידמן, מנכ"לית טוויסטד וממייסדי הסוכנות.

"החלטנו כרביעייה"

חורש וקורן רמזו על המהלך כבר בראיון בלעדי שנתנו לגלובס לפני קצת פחות משנה. "יש לנו שני משנים למנכ"ל, כמו שאודי וראובני עבדו, ואנחנו מקווים שהחפיפה שלהם תהיה פחות משלוש וחצי שנים", אמרו אז, וכיוונו לכך שהחפיפה שלהם הייתה ארוכה בעיניהם. "אנחנו חושבים על היום שבו נהיה מנכ"לים של קבוצת חברות, ולא של משרד פרסום".

הפעם זה לקח שנתיים וחצי. "אנחנו מכוונים לזה מהרגע שהגדרנו את הייסר ואת גריס בתפקיד המשנים", מספר חורש. "תהליך חפיפת מנכ"ל מתקיים גם בצד המקצועי והפרסומי וגם בניהול לקוחות ובניהול העסק. בכל פעם הם עלו עוד שלב - הובלת לקוחות לבד, הרחבת סמכויות וכן הלאה.

"ההחלטה הסופית הייתה לפני שנה, ומאז התמקדנו מאוד בניהול העסק. כל החלטה ניהולית שקיבלנו הייתה ביחד איתם - בין אם זו החלטה פנימית, כזו שקשורה ללקוחות, הליכה למכרזים או עניינים שקשורים לתפקוד במלחמה, החלטנו כרביעייה. זו הדרך הכי טוב לחפוף, וזה גם מקל".

קורן מרחיב כי "בחרנו באנשים שרצים איתנו הרבה שנים. חשובה לנו הצמחת של הדנ"א הייחודי של המשרד, ברמת האנשים, האנרגיה והפוקוס. בעינינו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים".

לדבריו, התהליך כלל "הרבה שיחות ופגישה שבועית של ארבעתנו, שבה דיברנו על האופן שבו ממקדים את הפוקוס בהצלחות, מעבר לברייק הפרסומות - כלומר שמים דגש גם על הצד העסקי".

"הזוגיות לא אוטומטית"

בעבר אמר קורן לגלובס כי כדאי לארגונים ולבעלי בית "לפתוח את הראש ולאמץ את הרעיון של מנכ"לות משותפת. הנפרדות שהעולם העסקי עשה בין חיי משפחה לבין חיי עבודה היא פספוס בעיניי. אומרים שלא טוב היות האדם לבדו, ומנכ"לות משותפת זה אותו דבר בדיוק.

"מבחינתי כמנכ"ל זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי. אם היום היו אומרים לי תכפיל את השכר שלך, את התנאים שלך, קח את השכר של ניב ותנהל את העסק הזה לבד, לא הייתי לוקח. הזוגיות היא פרייסלס. אנשים גילו את העבודה מהבית, גילו את ההיברידיות, ואת הפלא שבהובלה משותפת גילו רק בשוליים".

מנכ"לות משותפת עבדה עבורכם. איך תבטיחו שזה יעבוד גם אצל שירי ואסף?
חורש: "זה התנאי הכי חשוב להצלחת הליהוק, וזה הובהר להם בצורה ברורה. לקח זמן לבנות את הזוגיות הזו. זה לא אוטומטי. גם אצלנו זה לא היה אוטומטי".

קורן: "מדובר בשני אנשים שהיו להם הרגישות וההבנה שהביחד יותר טוב. זה נבע גם מהם".

מה יהיה האתגר הכי גדול שלהם?
חורש: "הם מקבלים את העסק במצב מצוין מבחינתנו - לפי נתוני יפעת, אנחנו במקום השלישי מבחינת היקפי פרסום אחרי מקאן ואדלר-חומסקי. האתגר יהיה לשמור על האפקטיביות ועל ההתחדשות. אם לפני כמה שנים התחום הדיגיטלי תפס רק 10% מהסל שלנו, היום הוא מהווה 35%, והמטרה היא להגיע ל-50%".

קורן: "המטרה מבחינתם היא להיות עוגן עבור הלקוחות בתוך כל המים הסוערים מבחינה כלכלית, חברתית, ביטחונית ועסקית, וגם להיות מפרש שלוקח אותם קדימה. הנטייה הטבעית של לקוחות ברגעים האלה היא לא לזוז אלא לשמור על הקיים, והתפקיד של מנכ"לים הוא לתת השראה וביטחון".

"אנחנו כלי בידיהם"

כמו רבים בענף הפרסום, גם בראובני-פרידן התמקדו בתחילת המלחמה במהלכים שקידמו את ההסברה הישראלית - ופחות בפרסומות. אט-אט החלה חזרה לפעילות הפרסומית הרגילה, בהתאמות הנדרשות.

"בארבעת החודשים אחרונים העסק בצמיחה, וגייסנו לקוחות חדשים", אומר חורש. "בסיטואציה הנוכחית, השוק עובד חזק, אבל אם יקרה משהו - הם הוכשרו להתמודד עם זה, יחד איתנו. היום אנחנו כלי בידיים של אסף ושירי, והם יפעילו אותנו כראות עיניהם. אנחנו לשירותם ב-100%. בהקשר של הקבוצה, נתמקד מאוד בהצמחה של דברים חדשים".

קורן מסכם: "אנחנו מחפשים איפה יש ללקוחות צרכים לא ממומשים, גם בתחומים אחרים - לא רק פרסום - ולשם ניכנס".