המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein
מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר מארק קיובן שמח לשלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023. כך הוא כתב השבוע ברשת החברתית X השבוע.

קיובן הוסיף כי "אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה".

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה? 

לרשת CNBC אמר קיובן כי התשלום של כמעט 276 מיליון דולר יועבר לרשות המסים האמריקאית כבר השבוע.

"אנחנו זוכים להיות יזמים, וליהנות מהחופש שלנו רק בגלל האנשים שמקדישים את חייהם להגן על ארה"ב", אמר המיליארדר ל- CNBC. "מגיע להם כל דולר שהם מקבלים, והמסים שלי תומכים בהם".

מארק קיובן הוא משקיע מוכר בארה"ב, ואף משמש כשופט בריאליטי ההשקעות "הכרישים". סיפור ההצלחה של קיובן התחיל כמוכר שקיות אשפה. בראיון שנתן למגזין GQ סיפר קיובן שכנער ביקש מאביו נעליים חדשות, וחבר של האב הציע שקיובן ימכור שקיות זבל בשכונה, וישמור את הכסף שירוויח. בראיון אמר קיובן כי זוהי הייתה העבודה הראשונה שלו, "וככל הנראה שירות מכירת שקיות הזבל עד הבית הראשון והאחרון בעולם".

הונו  של כיובן מוערך היום בכ-5.4 מיליארד דולר, והוא אומר כי המס שהוא משלם הוא ברובו על רווחי הון לטווח ארוך, שנמצאים ברמה של 20% מס.

קיובן לא מפרט על איזה מההשקעות שלו הוא משלם את המס הגבוה, ואם יש קשר למכירת קבוצת ה־NBA דאלאס מאבריקס למיליארדרית מרים אדלסון, שאושרה בשנה שעברה והוערכה בכ-3.5 מיליארד דולר. כאשר בארה"ב, המס נדרש על מכירת נכסים שהוחזקו יותר משנה.

"לשלם מס של יותר מחצי מיליארד דולר זאת חוויה מטורפת"

בנוסף למס הגבוה עליו דיווח, צפוי קיובן לשלם מס על ההכנסה השנתית שלו, ולפי דיווחים בשנים קודמות, מדובר ב-37% מההכנסה, הרף הגבוה ביותר שמשלם מי שמרוויח יותר מ-578,126 דולרים לשנה.

"לשלם מס של יותר מחצי מיליארד דולר זאת חוויה מטורפת, לא מציאותית" כתב קיובן ב-X. "מעולם לא חשבתי שאני אגיע למקום הזה, ואני מנסה לא לקחת כמובן מאליו".

כבר שנים שהמיליארדר מדבר על החשיבות של תשלום מסים. כבר ב-2011 הוא כתב בבלוג שהפעיל כי הסכומים האסטרונומיים שהוא ויזמים עשירים נוספים משלמים "עוזרים לתמוך במיליוני אזרחים אמריקאים שאינם ברי מזל כמוהו. "יש אנשים שחושבים שזה נחות לשלם מסים. אני חושב שזה מעשה פטריוטי". הוא הוסיף.