במיתוג שונה: יצרנית הרכב הסינית שעושה קאמבק לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה • דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO • וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל • השבוע בענף הרכב

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ
מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

אחרי שהסינים כבשו את פלח הרכב החשמלי באירופה, נראה שהם מציבים כיום על הכוונת גם את פלח המכוניות ההיברידיות. בימים האחרונים החלה קבוצת SAIC לשווק ביבשת את מכונית הסופר-מיני ההיברידית MG3, במחיר שמתחיל ב-19,900 אירו ומגיע עד 22 אלף אירו לדגם המפואר. המחיר הזה מציב את המכונית כהיברידית "המלאה" הזולה ביותר באירופה, עם מחיר נמוך בכ-5% עד 10% ממחיר המחירון של טויוטה יאריס הייבריד, שהובילה עד כה את הפלח.

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים
כל רכב חמישי שנמכר בארץ - מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון
מבחן דרכים | החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

ה-MG3 מצוידת במערכת הנעה היברידית, שמשלבת מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, מנוע חשמלי חזק וסוללה. ההספק המשולב הוא 194 כ"ס, והמכונית יכולה לנוע על חשמל בלבד, לפרקי זמו קצרים ובמהירות עד 95 קמ"ש.

אורכה 4.11 מ', רוחבה 1.8 מ' והיא ניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.57 מ', ומצוידת בתא מטען בנפח 298 ליטר. כל הדגמים מצוידים במערך פיקוד דיגיטלי ובחישוקי 16 אינץ', כאשר הגרסה הבכירה מגיעה עם ריפוד דמוי עור, מצלמות היקפיות, מושב נהג חשמלי ועוד.

המכונית צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה, ואם יחס המחירים יישמר, היא עשויה לטלטל את השוק המקומי, שצמא למכוניות חסכוניות וזולות.

אחרי שלוש שנות היעדרות: יצרנית הרכב החשמלי GAC חוזרת לישראל

יצרנית הרכב הסינית GAC Motor, שיצאה משוק הרכב הישראלי לפני כשלוש שנים, צפויה לחזור לישראל בתחילת השנה הבאה. הצעד הוא חלק ממהלך להרחבת היצוא הגלובלי שעליו הכריזה לאחרונה החברה בסין. במסגרתו היא תתחיל לשווק ב-2025 ליין של דגמים חשמליים מודרניים תחת שם המותג AION.

הדגם הגלובלי הראשון של AION שעליו הכריזה החברה הוא הדור החדש של הקרוס-אובר החשמלי AION V, שאמור להתחרות בפלח המרכזי של השוק מול דגמים כמו ATTO של BYD. אורכו של הרכב 4.6 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.77 מ'. יש לו מערכת הנעה מדור חדש וסוללות מתקדמות עם טווח של עד כ-750 ק"מ בתקן הסיני, בהתאם לגרסה. המפרט האירופי טרם פורסם.

הדגם מצויד בטכנולוגיות מתקדמות כולל מערכת "חכמה" לסיוע לנהיגה עם יכולות אוטונומיות מתקדמות, שנשענות על מערך של חיישני רדאר ולייזר ועל צ'יפ מטיפוס ORIN של אנבידיה.

GAC AION V2 / צילום: יח''צ
 GAC AION V2 / צילום: יח''צ

מקורות בסין מוסרים כי החברה מפתחת במקביל עבור השוק הגלובלי גם משפחתית חשמלית גדולה, תואמת טסלה 3, וגם מכונית משפחתית חשמלית בתצורה של חמש דלתות בממדים של פולקסווגן גולף. עוד נבחנת האפשרות לייצא לחלק מהשווקים גם דגמי כביש-שטח גדולים ומפוארים עם הנעת פלאג-אין.

מחלוצות הדור החדש של הסיניות בישראל

את היבוא לישראל תבצע "אוריון מוטורס", חברה בת של יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, שהייתה גם היבואנית המקורית של GAC לישראל, ועל פי רישומי משרד התחבורה היא עדיין מחזיקה בזיכיון, שהיה "רדום" עד כה.

חברת GAC הייתה מחלוצות הדור החדש של הסיניות בישראל, והרכב הראשון שלה בישראל, הקרוס-אובר החשמלי GE3, הושק בפברואר 2020 עם טווח של כ-309 ק"מ ומחיר של 139 אלף שקל. היבואנית הציעה בעת ההשקה אפשרות להתנסות ברכב במשך חצי שני, ובתומה להחזיר את הרכב. המותג מכר כ-160 כלי רכב בשנה הראשונה שלו בשוק, אולם היצוא הופסק רשמית ביולי 2021, בשל עיכובים בפיתוח הדגמים כתוצאה ממגפת הקורונה.

קבוצת GAC, בבעלות ממשלת סין, היא יצרנית הרכב החמישית בגודלה בסין. היא מייצרת כלי רכב במשותף עם טויוטה ועם הונדה, ובשנה שעברה מכרה כ-2.5 מיליון כלי רכב, מתוכם כ-900 אלף כלי רכב של המותגים העצמאיים שלה.

חזרתה של קבוצת GAC תשלים את הנוכחות בישראל של כל קבוצות ייצור הרכב הפרטי הגדולות, שנמצאות בבעלות ממשלת סין. זאת לאחר שבחודשים האחרונים הודיעו גם BAIC, דונגפנג ושנגאן על כוונתם להיכנס לשוק הישראלי בחודשים הקרובים. 

דלק מוטורס משיקה קרוס־אובר חדש של NIO ונערכת לעוד שתי חשמליות של המותג

דלק מוטורס, יבואנית מותג הפרימיום החשמלי NIO, השיקה השבוע את הקרוס-אובר החשמלי החדש EL6, שהושק רק לאחרונה בעולם. הרכב קומפקטי יותר מדגמי הקרוס-אובר של המותג, שמשווקים בישראל. אורכו 4.85 מ', רוחבו כשני מ', גובהו כ-1.7 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.91 מ'.

הרכב מגיע עם הכנה עתידית לנהיגה אוטונומית מתקדמת, בסיוע מערך של חיישנים היקפיים, כולל רדאר לייזר (LIDAR), מצלמות היקפיות ברזולוציה גבוהה ועוד. את המערכת כולה ניתן יהיה להפעיל בעתיד באמצעות עדכון תוכנה, בכפוף לאישורי רגולציה. הרכב מגיע לישראל בתצורת הנעה שכוללת שני מנועים בהספק משולב של 489 כ"ס, שמאיצים את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.

NIO EL6 / צילום: יח''צ
 NIO EL6 / צילום: יח''צ

הוא יוצע עם בחירה בין סוללה של 75 קילוואט-שעה וטווח של עד 406 ק"מ, או עם סוללה של 100 קילוואט-שעה וטווח של עד כ-530 ק"מ. המחירים מתחילים ב-399 אלף שקל לדגם בעל סוללה של 75 קילוואט, ומגיעים עד 495 אלף שקל לדגם המפואר עם הסוללה הגדולה.

בתוך כך, חשף השבוע בכיר ב-NIO אירופה פרטים על המותגים "העממיים" של NIO, שהשקתם תתחיל בחודשים בקרובים.

בכנס שנערך בצרפת, נמסר כי NIO עתידה להשיק עוד השנה בתפוצה גלובלית את הרכב הראשון של המותג ONVO, שמיועד להתחרות בטסלה. הדגם הראשון של המותג, L60, יתחרה ישירות בטסלה Y, ויוצע עם סוללות של 60 או 90 קילוואט.

בשנה הבאה תשיק הקבוצה מותג "עממי", שתוכנן ספציפית עבור אירופה. המחירים צפויים להתחיל בפחות מ-30 אלף אירו ויתחרו במותגי MASS מבית MG ,BYD ואחרים. תהיה זו הנוכחות הראשונה של היבואנית, דלק מוטורס, בפלח ה-MASS החשמלי בטווח של 150-180 אלף שקל, שהוא הפלח בעל הצמיחה המהירה ביותר בשנים האחרונות בישראל.