תיקי דיין: מתנצלת על כינוי בוחרי הליכוד - "אספסוף"

ברק: גורמים פוליטיים עלולים לנצל את פליטת הפה * ביקורת על ברק שלא מיהר לגנות את הדברים * הליכוד: הסליחות של ברק מעדות המזרח לא יעזרו

התבטאותה של השחקנית, תיקי דיין, שבוחרי הליכוד הם "אספסוף ועם אחר" גורמת לסערה קשה במערכת הפוליטית ולהעלאת הנושא העדתי לראש סדר היום של מערכת הבחירות.

תיקי דיין, שהתבטאה ביום שישי כנגד תומכי הליכוד, במהלך כנס של אמנים תומכי אהוד ברק, חזרה בה היום (א') מהביטוי "אספסוף", אבל לא הסכימה לחזור בה מהכינוי "עם אחר".

לדבריה, כוונתה היתה שיש לדבר אל תומכי הליכוד במסר ברור ולא מתוחכם. היא תקפה בחריפות את הליכוד, שלטענתה, מנסה לעורר את השנאה העדתית.

היא הזכירה את אחד מתומכי הליכוד מדימונה שאמר "שגם אם ערפאת יעמוד בראש הליכוד - הוא ייבחר בליכוד" וציינה שהיא פרענקית בעצמה.

ח"כ אהוד ברק שיגר לתיקי דיין מכתב חריף, הוא תבע ממנה להתנצל פומבית על הביטויים "אספסוף ועם אחר". לאחר שתיקי דיין התנצלה על המילה "אספסוף" אמר ברק שהוא רואה את הפרשה כסגורה.

בתשובה לשאלה, מדוע הוא לא הגיב מייד לאחר השמעת הדברים במהלך הכנס, השיב ברק שהוא דיבר במרומז על הצורך באחדות העם והוא לא יכול היה להתייחס לכל אחד מהדוברים הרבים שנכחו בכנס.

ברק קרא להימנע מהסטת מערכת הבחירות ממחדלי ממשלת נתניהו לנושא העדתי. את דברי תיקי דיין הוא הגדיר "דברי הבל".

הליכוד מיהר לפרסם הודעה ששום דבר לא השתנה בישראל אחת וכל הסליחות של ברק מבני עדות המזרח לא יועילו הפעם.

ההערכות הן שראש הממשלה, בנימין נתניהו ינצל את דברי תיקי דיין, בניסיון להשיב לליכוד את המאוכזבים שמתכוונים להצביע עבור אהוד ברק.

ח"כ יצחק מרדכי אמר בצהרים שהתבטאותה של תיקי דיין היא חמורה. ח"כ יוסי שריד כינה את הביטוי אספסוף "אומלל ונפסד הראוי להוקעה".

גם ח"כ שלמה בן עמי גינה בחריפות את דברי תיקי דיין