"ידיעות תקשורת" תקנה את השלד הבורסאי של נור, 113 זיכיונות, 680 שלטים וכלי רכב

סעיפים נוספים בההסדר: תשלום של %60 לעובדים, %40 לשלטונות המס, תשלום גבוה לבנק הבינלאומי

המפרק המפעיל של נור פירסום חוצות, ישי בית-און, הגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הצעה להסדר נושים. במרכז ההצעה עומדת רכישת נור בידי ידיעות תקשורת, מקבוצת ידיעות אחרונות, תמורת סכום כולל של 16.5 מיליון שקל, כפי שפורסם ב"גלובס".

על פי ההסכם בין בית-און לבין ידיעות, תרכוש ידיעות ב-100 אלף שקל את מניותיו של משה נורי בחברת נור. בנוסף לכך, תזרים ידיעות לחברה הלוואת בעלים בסך 16.4 מיליון שקל. בתמורה, תקבל ידיעות את השלד הבורסאי של נור, 113 זיכיונות, 680 שלטים, כלי רכב, שמות לקוחות ועוד.

בהסכם לא כלולים המקרקעין של נור, חברת פליי-מדיה (בעלת הזיכיון לפירסום בשילוט במעברי הגבול ושדות התעופה), חובות שטרם נגבו והתחשבנויותיה של נור פירסום חוצות עם נור טכנולוגיות (בעלת מדפסות הענק מתוצרת סאיטקס, שבבעלות קבוצת נור). ידיעות התחייבה לסייע בהחזרת מניות נור למסחר.

לדברי בית-און, יעמדו לרשות ביצוע ההסדר מקורות כספיים בהיקף כולל של 18.825 מיליון שקל, על פי הפירוט הבא: ההסדר עם ידיעות - 16.5 מיליון שקל; מכירת קרקעות לאחר ניכוי משכנתאות - 825 אלף שקל; עודף משוער מהפעלת החברה בידי המפרק - 1.5 מיליון שקל. הוא מעיר, כי ייתכנו הכנסות נוספות, ממכירת פליי-מדיה, גביית חובות ומימוש ההסכם עם נור טכנולוגיות.

הוצאות הפירוק הן 1.8 מיליון שקל, כאשר שכרו של בית-און ישולם חלקו בידי קופת הפירוק וחלקו בידי נור. החזרי הלוואות מובטחים כנגד שיעבודים, ועל פי ההסדר (כנראה בעיקר לבנק הבינלאומי, הצפוי לקבל את רוב החוב כלפיו), יהיו בסך 12.315 מיליון שקל.

העובדים יקבלו %60 מן החוב כלפיהם, בסך 1.23 מיליון שקל. שלטונות המס (מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ) יקבלו %40 מן החוב, בסך 731 אלף שקל. זכיינים (כולל עיריות) יקבלו החזר של לפחות %16, בסכום כולל של 872 אלף שקל. ספקים אחרים, כולל חובות רגילים לעובדים, יקבלו דיבידנד של %16, בסכום כולל של 1.1 מיליון שקל. גם הדיבידנד בחובות הרגילים לבנקים יהיה %16, ויסתכם ב-600 אלף שקל. הכנסות נוספות יחולקו רק בין הנושים הרגילים.

בית-און מציין, כי %90 מבעלי העניין בחברה, ובראשם משה נורי, נתנו את הסכמתם להסדר המוצע. לדבריו, שיחות מוקדמות שניהל עם חלק ניכר מן הנושים, העלו אף הן שיש הסכמה נרחבת להסדר. הבנק הבינלאומי, אשר לבקשתו מונה הכונס, הסכים לו אף הוא. בית-און מבקש מהשופטת ורדה אלשיך לאשר את הצעתו במהירות, כדי לנצל את הגאות בשוק הפירסום, וכדי לסייע לנושים שנפגעו עקב קריסתה של נור.

בית-און סוקר בהרחבה את הפעולות שביצע, ואשר הביאו להעברת נור מתזרים מזומנים שלילי לחיובי. הוא שם דגש על ההפרעות מצד העובדים, לטענתו, להפעלת החברה על ידו, וכן לניסיונות של מתחרים "לנגוס בחיה הפצועה". לעומת זאת, משבח בית-און את עמדתו של הבנק הבינלאומי, אשר הזרים כספים לקופת הפירוק, ובכך איפשר לדבריו את הצלת החברה. בית-און מציין עוד, כי נור נכנסה לעיסקאות חדשות, הפעילה שיווק אגרסיבי וכבר החלה לשנות את תדמיתה כחברה שאינה מנוהלת כראוי.

קבוצת נור נקלעה לקשיים והמסחר במניותיה הופסק, לאחר שרואי החשבון בבלי-ברוידא גילו בחודש מארס, כי נורי העביר מן הקבוצה לחברה פרטית שבבעלותו 1.8 מיליון שקל. כעבור שבוע התגלתה העברה נוספת לחברות פרטיות שבבעלות נורי, בסך 4 מיליון שקל. בחודש אפריל ביקשה החברה מביהמ"ש להקפיא את ההליכים נגדה, ודיווחה על חובות של 33 מיליון שקל. מתוך חובות אלו, היו 9.5 מיליון שקל חובות לחברות פרטיות שבבעלות נורי. (תיק פירוק 231/97, המרצה 3129/97). «מאת איתמר לוין ויצחק דנון «"ידיעות תקשורת" תקנה את השלד הבורסאי של נור, 113 זיכיונות, 680 שלטים וכלי רכב «סעיפים נוספים בההסדר: תשלום של %60 לעובדים, %40 לשלטונות המס, תשלום גבוה לבנק הבינלאומי