אופיס דיפו רוכשת את סופר אופיס

העיסקה בין שתי רשתות הציוד המשרדי מוערכת בעשרות מיליוני שקלים וכפופה לאישור שתי מועצות המנהלים

רשת הציוד המשרדי אופיס דיפו חתמה על הסכם לרכישת רשת סופר אופיס, שבשליטת שופרסל. כך נודע ל"גלובס". על פי ההסכם, רוכשת אופיס דיפו את שתי חנויות הרשת ברחוב החשמונאים בתל-אביב וברעננה, עם כל הציוד והמלאי. החנות ברמת-גן, מול קניון איילון, ומרכז ההפצה של החברה בפארק סיבל בראש העין, ייסגרו.

המכירה תיעשה בשלבים: ב-1 ביולי תופעל החנות ברעננה, מתוך כוונה לשלבה במכירות "חזרה לבית הספר". החנות ברחוב החשמונאים תירכש ותופעל מאוחר יותר - ב-15 בספטמבר השנה. העיסקה כפופה לאישור מועצת המנהלים של שתי החברות. שווי העיסקה, המוערך בעשרות מיליוני שקלים, ייקבע לאחר שתיעשה בדיקת ציוד וספירת מלאי ב-27 וב-28 בחודש.

מנכ"ל אופיס דיפו, צחי פישביין, אמר היום (ה') ל"גלובס", כי החברה נערכת לקלוט את כל הלקוחות העיסקיים של סופר אופיס. פישביין הוסיף, כי רכישת שתי חנויות סופר אופיס תגדיל את פריסת הרשת ל-10 חנויות. הוא הוסיף, כי הרשת תנסה לקלוט את עובדי סופר אופיס, שיימצאו מתאימים.

רשת אופיס דיפו היא הרשת הגדולה בעולם לציוד משרדי, והיא הוקמה לפני כ-3 שנים ע"י אופיס דיפו ארה"ב (%20), ג'ק פישמן (%40) וליאון קופלר, מבעלי רשת סופר-פארם, טויס אר אס ובלוקבסטר (%40). הרשת מונה כיום 6 סניפים, ובשבוע הבא תפתח את הסניף השביעי מול קניון רמת-גן בבניין דיזיין סנטר. בעוד כחודש ייפתח הסניף השמיני, בבאר-שבע.

פישביין הוסיף, כי סניף חשמונאים הוא סניף בפורמט חדש וקטן יותר, ובאמצעתו יש בכוונת הרשת להיכנס לפורמט מסוג זה. לדבריו, מתוכננת פתיחת סניף נוסף באיזור פתח-תקוה, ובסה"כ תשקיע אופיס דיפו כ-5-4 מיליון דולר בשנה בפיתוח הרשת. מספר החנויות ברשת אמור להגיע ל-20 חנויות בסך הכל.

אופיס דיפו לא תרכוש את התחייבויותיה של סופר אופיס. סופר אופיס הנחילה לשופרסל הפסדים כבדים. בשנת 1996 הפסידה הרשת כ-12.6 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 97' הפסידה הרשת כ-3.7 מיליון שקל. מכירתה אמורה, כך מקווים בשופרסל, לעצור את הפסדי החברה.

לפני כשנה ניסתה שופרסל לשקם את סופר אופיס, והכניסה את דוד גדנקן לשמש כמנכ"ל. יחד עם זאת, לא עשתה שופרסל להגדלת מספר הסני פים.

ל"גלובס" נודע, כי נשקלת הנפקת מניות של אופיס דיפו בבורסה של תל-אביב בשנה הבאה. «מאת זהבה דברת «אופיס דיפו רוכשת את סופר אופיס «העיסקה בין שתי רשתות הציוד המשרדי מוערכת בעשרות מיליוני שקלים וכפופה לאישור שתי מועצות המנהלים