אחד ממנהיגי חוליית צוריף: אנו מתגאים במה שעשינו

החוליה מואשמת, בין היתר, בחטיפת ורצח החייל שרון אדרי והפיגוע בקפה אפרופו

בית המשפט הצבאי בלוד האריך היום בארבעה ימים את מעצרם של שניים מראשי חוליית צוריף של החמאס, האחראים לסדרת פיגועים קשים ולרצח של 13 ישראלים.

השניים, רחמן איסמעיל רחמן ג'נימאת בן 27 וג'מאל פתאח צביח אל-הור, בן 28, אחראים, בין היתר, לטענת התביעה, לתכנון הפיגוע בקפה אפרופו בתל-אביב, חטיפת ורצח החייל שרון אדרי וכן רצח של חיילים ואזרחים נוספים.

בכתב האישום נגד השניים נטען, כי ג'נימאת היה ראש החוליה ואל-הור היה יד ימינו.

בכתב האישום נאמר, כי באפריל 94' הקים רחמן ג'נימאת, ביחד עם חבריו, איברהים ג'נימאת וג'מאל אל-הור חוליה של עז א-דין אל קסאם של החמאס. ג'נימאת כראש החוליה הורה לחבריו להשיג אמצעי לחימה לצורך ביצוע פיגוע ירי וחטיפת חיילים.

הוא גם קיבל בעצמו ממפקדת הארגון שני רובים מדגם קלצ'ניקוב, תת מקלע עוזי, ארבעה רימוני יד ושתי מזוודות נפץ. בסך הכל, החזיקו ברשותם חברי החוליה שלושה אקדחים, תת מקלע עוזי, שני רובי קלצ'ניקוב, תת מקלע קרל גוסטב, ארבעה רימונים ושתי מזוודות נפץ.

עוד נטען בכתב האישום, כי שני הנאשמים החלו את פעילותם במספר תכנונים ונסיונות לביצוע פיגועי ירי לעבר מכונית של יהודים וכן כלי רכב צבאיים. בסוף שנת 94' יצאו חברי החוליה לבצע פיגוע ירי באיזור תקוע. בשעה 8 בערב הם הבחינו ברכב מסוג פג'ו ובתוכו יהודי חובש כיפה. חברי החוליה החליטו לירות לעבר הרכב. ראש החוליה הרים את אקדחו ואז נפלטה יריה שפגעה בריצפת רכבם. הוא הבחין שהאקדח אינו תקין, ולכן חברי החוליה עזבו את המקום ובכך נמנע פיגוע.

בין היתר, מצויין בכתב האישום, כי ב-28 בנובמבר 95' יצאו שני הנאשמים לבצע פיגוע ירי באיזור בית עומר. בשעות הערב הבחינו השניים במיניבוס ישראלי והחליטו לירות עליו. איברהים ג'נימאת האיץ את הרכב בו נסעו ועקף את המיניבוס ותוך כדי כך ירה מאקדחו ארבעה כדורים לכיוון המיניבוס. הכדורים פגעו ברכב, אך לא בנהג. מייד לאחר מכן נימלטו השניים לכפר צוריף.

ב-9 בדצמבר 95' יצאו חברי החוליה לבצע פיגועי ירי, כשהם חמושים באקדחים. בשעה 8.30 בערב הם הבחינו ברכב ישראלי שנסע בכביש ירושלים-חברון באיזור נוה דניאל. איברהים ג'נימאת האיץ את רכבו ועקף את הרכב הישראלי וחברי החוליה האחרים שהיו עימו פתחו לעברו באש. המכונית נפגעה ממספר קליעים ונעצרה. המחבלים ברחו במהירות מהמקום ונטשו אחריהם שני פצועים: יונתן מושיץ בן 44 ובתו ליאור מושיץ בת ה-10.

פרט נוסף בכתב האישום מייחס לחברי החוליה יציאה לביצוע פיגוע ב-16 בינואר 96'. חברי החוליה נסעו לאיזור בית עומר וחלחול וחיפשו רכב כדי לבצע פיגוע. בשעות הערב הם הבחינו ברכב צבאי מסוג רנו-5 על כביש ירושלים-חברון והחליטו לירות לעברו. כתוצאה מהירי נהרגו ד"ר עוז תיבון, בן 28, ויניב שימל, בן 21.

בכתב האישום נאמר, כי חברי החוליה תכננו פיגועי ירי נוספים וכן חטיפת חיילים.

חברי החוליה יצאו בעשר הזדמנויות שונות במהלך שנת 96' מאיזור צוריף לישראל, תוך תכנון מוקדם לבצע חטיפת חייל או פיגוע ירי. בחלק מהפעמים נשאר אחד מחברי החוליה בכפר צוריף והמתין שחבריו יביאו עמם את החייל החטוף. בכל אותן הזדמנויות לא הצליחו חברי החוליה להוציא לפועל את תכנונם, מאחר שלא נמצאה, מבחינתם, מטרה המתאימה לביצוע הפיגוע או החטיפה.

ב-9 ביוני 96' נהג חבר החוליה אבו-חמדייה במכוניתו מסוג סובארו לבנה, אסף מחורשה הסמוכה לעמק האלה את ג'מאל אל-הור ואת ג'נימאת, עקף מחסום צבאי ונסע לכיוון צומת מסמייה. השלושה נסעו הלוך ושוב תוך חיפוש מטרה מתאימה לתכנונם. בשעה 9.30 בערב הבחינו השלושה ברכב ישראלי מסוג פיאט איביזה והחליטו כי הוא יהיה מטרתם לביצוע פיגוע ירי. השלושה נסעו אחרי הרכב במשך כחמש דקות ובמהלך עקיפה פתחו שניים מיושבי הרכב באש מרובה קלצ'ניקוב על הרכב הישראלי. בפיגוע נרצחו בני הזוג ירון ואפרת אונגר ז"ל. אותה עת היה ברכב גם בנם התינוק.

עוד נטען בכתב האישום, כי ב-26 ביולי 96' סיכמו השלושה כי ייצאו לפיגוע ירי נוסף. ואכן, בשעה 1 בלילה הבחינו השלושה במכונית מסוג פיאט לבנה ובתוכה ארבעה נוסעים. הם נסעו אחרי הרכב ובאחד מעיקולי הדרך נצמדו אליו. אבו חמדייה ירה מספר יריות מאקדחו ובמקביל פתח ג'נימאת באש גם הוא מרובה הקלצ'ניקוב שהיה ברשותו. בפיגוע נהרגו רחל מונק בת 25, אורי מונק בן 53 וזאב מונק בן 30. מיד לאחר שירו ברכב, נמלטו חברי החוליה מהמקום.

כתב האישום מפרט שורה נוספת של פיגועים קשים שביצעו חברי החוליה.

נשיא בית המשפט הצבאי בלוד, סא"ל דורון פייליס, דחה את המשך הדיון בעניינם של השניים ליום ראשון, במעמד סנגורם שלא היה היום באולם הדיונים.

בתשובה לשאלה, אמרו הנאשמים, כי הם אינם מתחרטים על המעשים שביצעו ואף מתגאים בכך. « «אחד ממנהיגי חוליית צוריף: אנו מתגאים במה שעשינו «החוליה מואשמת, בין היתר, בחטיפת ורצח החייל שרון אדרי והפיגוע בקפה אפרופו