איתן ורטהיימר ויתר: ישקר מכרה את מניותיה במנועי בית שמש

ורטהיימר: "אני נשאר רק במקומות שבהם אני רצוי"

חברת מנועי בית שמש נתבשרה על ידי ישקר כי האחרונה חדלה להיות בעלת עניין במניותיה. ישקר, שהחזיקה כ-%5 ממניות מנועי בית שמש, מכרה את המניות בשוק תמורת כ-3.5 מיליון שקל. מאז הנפקת מנועי בית שמש לפני שבועיים, עלו מניות החברה ב-%50 והיא נסחרת היום לפי שווי של 20 מיליון דולר.

כזכור, הציעה ישקר, בשליטת סטף ואיתן ורטהיימר לחברת אורמת, שהחזיקה עד לפני ההנפקה בשליטה במנועי בית שמש, למכור לה את החברה תמורת 15 מיליון דולר. הסיבה: פעילותה של מנועי בית שמש, העוסקת בייצור ושיפוץ חלקים למנועי מטוסים, סינרגטית לפעילות המתנהלת על ידי ישקר.

משפחת ברוניצקי, בעלת השליטה באורמת, דחתה את הצעתה של ישקר על הסף. בתגובה, רכשה ישקר %9.78 ממניות אורמת בבורסה ותבעה לכנס אסיפה כללית במטרה לדון בתוכנית ההנפקה של מנועי בית שמש. גם בקשה זו נענתה בסירוב. מנועי בית שמש פוצלה מאורמת והונפקה בבורסה. ישקר נותרה לאחר ההנפקה עם %5.09 ממניות החברה.

לאחר ההנפקה ריכזה מנועי בית שמש מחזורי מסחר גבוהים והיה מי שהעריך כי ישקר מנסה להשליט את מרותה בחברה באמצעות רכישת מניות. בדיעבד התברר, כי מאחורי הרכישות עמדה חברת ההשקעות אלטשולר שחם, שדיווחה על הפיכתה לבעלת עניין במנועי בית שמש.

היום אמר איתן ורטהיימר כי מניות מנועי בית שמש שהחזיקה ישקר נמכרו דרך הבורסה. עם זאת, בבנק המזרחי, דרכו רכשה ישקר את המניות, דיווחו כי העברת המניות בפועל עדיין לא בוצעה. ורטהיימר, שלא היסס לרכוש מניות אורמת ללא תיאום מוקדם עם משפחת ברוניצקי, הפתיע כשאמר: "אני נשאר רק במקומות בהם אני רצוי".

לאחר מכירת מניות מנועי בית שמש, עדיין מחזיקה ישקר במניות אורמת שרכשה. «מאת שי שלו ואורנה רביב «איתן ורטהיימר ויתר: ישקר מכרה את מניותיה במנועי בית שמש «ורטהיימר: "אני נשאר רק במקומות שבהם אני רצוי"