את הביצועים מראה חמי פרס במופת; את הכסף הוא רואה בדוברת שרם

דוברת שרם חילקה 1.36 מ' ש' בין פרס, רמי קליש, אהרון דוברת ויצחק שרם כמענקי הצלחה על גיוס ההון לפולריס 2 * רווח של 4.5 מ' ש' לחברה ברבע הראשון, בעיקר כתוצאה מעליית שווי השקעותיה

חברת דוברת שרם ושות' חילקה 400 אלף דולר (1.36 מיליון שקל) בין ארבעת מנהלי חברת הבת דש פולריס - חמי פרס, רמי קליש, אהרון דוברת ויצחק שרם. המענקים ניתנו לארבעה בעקבות סיום גיוס של 125 מיליון דולר להשקעה עבור קרן פולריס 2 במארס 97'.

משך חיי קרן פולריס 2 (שאותה מנהלת דש פולריס בנוסף לקרן נוספת, פולריס 1) הוא 7 שנים, ודמי הניהול השנתיים שתגבה דש פולריס מהקרן יסתכמו ב-8 מיליון שקל (%2.25 מהיקף הקרן). זאת, בנוסף ל-2 מיליון שקל שהיא תקבל מקרן פולריס 1.

קרן פולריס 2, תשקיע בחברות טכנולוגיה בישראל או הקשורות בפעילותן לישראל, ואשר צפוי להן פוטנציאל צמיחה בתחומי התקשורת, התוכנה, מיכשור רפואי מתקדם, אלקטרוניקה וביוטכנולוגיה. עד סוף מארס השקיעה הקרן 250 אלף דולר. -דש פולריס החליטה על הענקת 100 אלף דולר לכל אחד מארבעת מנהליה, בגין המאמצים הרבים שהושקעו על ידם ותרומתם המהותית להשלמת גיוס ההון עבור הקרן.

הנה כי כן, כמה ימים לאחר שקרן הון סיכון ותיקה יחסית, מופת, מדווחת על תוצאות מזהירות, כתוצאה מהשקעה (אורכית) שנעשתה בעת שחמי פרס עמד בראשה, קוטף בנו של היו"ר היוצא של מפלגת העבודה (שמעון פרס) את הפירות דווקא בקרן שרק החלה לפעול.

פרס, שעבר ממופת לקבוצת דוברת שרם אשתקד, מחזיק %17.5 ממניות דש פולריס, כמו עמיתו קליש. דוברת שרם עצמה מחזיקה %43.7 ממניות החברה (ו%60.1 בהצבעה) ויעד שירותי יעוץ וניהול של משרד רו"ח קסלמן מחזיקה %7.5.

יצוין, כי למרות תשלום המענק (שעדיין כפוף לאישור האסיפה הכללית), שגרם להשלשת דמי הניהול, ששילמה דוברת שרם ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בשורה התחתונה עלה הרווח הנקי של החברה.

דוברת שרם סיימה את הרבעון עם רווח של 4.5 מיליון שקל, לעומת 337 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עליות השערים בבורסה גרמו לכך, שברבעון אחד צברה דוברת שרם רווחי ניירות ערך כמו בשנת 96' כולה, בסכום של 5 מיליון שקל. תיק ניירות הערך שמנוהל בחברה, הסתכם במארס 97' בכ-41.2 מיליון שקל.

גם בתחום ההכנסות משירותים חלה עלייה - 9.6 מיליון שקל, לעומת 7.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-96'. גידול של %35 בהכנסות, שנבע ברובו מתחילת קבלת דמי ניהול מקרן פולריס 2.

שני מוקדי רווח חשובים של דוברת שרם ברבעון הראשון היו ההשקעות בחברת לידר, אשר גיוונה בשנה האחרונה את פעילותה בשוק ההון, עם רכישת נתחים אסטרטגיים בחברות ריאליות (אורדן ודרכה פועלים השקעות, חברת השכרת הרכב דומיקאר, וחברת הנדל"ן דוברת שרם קלנר); וההשקעה בחברת דוברת שרם השקעות, שהינה חברת ברוקרים.

לידר סיימה את הרבעון ברווח של כ-2.5 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון הראשון של 96'. החברה נהנתה מתוצאותיהן של אחזקותיה ברבעון הראשון. ברבעון השני היא צפויה להציג רווחים גבוהים מההנפקות שבהן היא לקחה חלק, ובראשן הנפקת בנק לאומי; ומחלקה בריווחי פועלים השקעות שהנפיקה את חברת טלדטה בחו"ל.

דוברת שרם השקעות, חברת הברוקרים, הגדילה את רווחיה ממיליון שקל ל-1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון.

בנוסף, רשמה דוברת שרם רווח הון של 882 אלף שקל כתוצאה מירידת אחזקותיה בדוברת שרם השקעות, לאחר שחלקן הועבר לידי לידר בדרך של הקצאה ושל מכירה. עם השלמת העיסקה בעוד שנתיים, תרשום דוברת שרם רווח הון נוסף של 500 אלף שקל.

כתוצאה מביצוע העיסקה, ירדו אחזקותיה של דוברת שרם בדוברת שרם השקעות מ-%69.5 ל-%51.17.

חברת הברוקרים מתכוונת לצאת בקרוב בהנפקה לגיוס 4 מיליון דולר בבורסה תמורת %30 ממניותיה. היקף ההשקעות המנוהלות על ידה בסוף הרבעון הראשון של 97' עמד על 1.2 מיליארד שקל. «מאת שי שלו «את הביצועים מראה חמי פרס במופת; את הכסף הוא רואה בדוברת שרם «דוברת שרם חילקה 1.36 מ' ש' בין פרס, רמי קליש, אהרון דוברת ויצחק שרם כמענקי הצלחה על גיוס ההון לפולריס 2 * רווח של 4.5 מ' ש' לחברה ברבע הראשון, בעיקר כתוצאה מעליית שווי השקעותיה