בן-יאיר דחה המלצת ועדת גידרון לפתוח בחקירה משמעתית נגד נצ"מ מאיר גלבוע

טענה: ראש צוות החקירה בפרשת דרעי לא מילא את תפקידו, כאשר לא הורה לחקור אפשרות הדלפות לדרעי

ועדת גידרון המליצה בשעתו בפני היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירת משמעתית כנגד מי שהיה ראש צוות החקירה בפרשת דרעי, נצ"מ מאיר גלבוע, המכהן כיום כסגן ראש היחידה לחקירת פשעים.

ל"גלובס" נודע, כי ועדת גידרון המליצה לחקור את גלבוע בחשד לאי מילוי תפקידו, בכך שנמנע מפתיחת חקירה, בדבר החשדות לדליפת מידע מהשב"כ אל מקורבי אריה דרעי, בנושא האזנות הסתר (החוקיות) שביצעה המשטרה ליעדים הקשורים בפרשה ולאחרים.

ההמלצה הוגשה לפני כתשעה חודשים למיכאל בן-יאיר על ידי יו"ר הוועדה, משה גידרון, וחברי הצוות - ראש מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך, ראובן קובנט, והחוקר נוסף ברשות, עזר צפריר. בן-יאיר, שמינה את הוועדה, דחה את ההמלצה. בן-יאיר אישר עובדות אלו.

עם תחילת עבודתה של הוועדה, שוחח בן-יאיר עם גידרון, והינחה אותו להתמקד באבי דותן כיעד מרכזי. כן הורה לחקור מי הדליף, אם בכלל, מידע בנושא האזנות סתר, שבוצעו לגורמים שונים המעורבים בפרשת דרעי. גידרון שוחח על כך עם חברי הוועדה. בן-יאיר מכחיש, כי הורה להתמקד בדותן כיעד מרכזי.

חברי ועדת גידרון בדקו גם את נוהלי המשטרה בנושא האזנות סתר. בבדיקה נמצא, כי על פי הנהלים, מוזמנות האזנות סתר בכל אחד מארבעת המחוזות באמצעות "קצין האזנות סתר". ראש מחלקת המודיעין (אז, אבי דותן) הוא הגורם המוסמך לרכז את רשימת היעדים ("תשריטים"), לצורך עבודת המודיעין של המשטרה.

כמו כן, מועברת רשימת התשריטים אל ראש אגף החקירות במשטרה, וממנו אל מפכ"ל המשטרה - שמעביר את הרשימות, מדי חודש, אל שני שרים: שר המשטרה (אז, רוני מילוא) ושר המשפטים (אז, דן מרידור). דותן, שנחקר בידי ועדת גידרון, טען, כי קיבל את התשריטים בהם מדובר מכוח תפקידו כראש מחלקת המודיעין. ועדת גידרון דחתה את גירסתו, והמליצה לפתוח כנגדו בחקירה פלילית בנושא זה.

עוד נודע, כי ועדת גידרון, שגבתה עדות מאנשים רבים שקיבלו את רשימת התשריטים, או קיבלו מידע בשלבים מסויימים אודות רשימת היעדים נמנעה מלגבות עדות ממרידור ומילוא. בן-יאיר אישר, כי אכן מרידור ומילוא לא נתבקשו להעיד בנושא.

יצויין, כי ועדת גידרון לא הצליחה בסופו של דבר לגלות, האם הודלף למקורבי דרעי מידע אודות האזנות הסתר. כמו כן התברר לוועדה, כי בניגוד לדברים שאמר משה ויינברג לעד המדינה יעקב שמולביץ - לפיו לא היה שמולביץ מצותת בזמן שיחתם - הרי שבאותם ימים צותת שמולביץ על ידי המשטרה, מכוח הוראה עליה חתם דותן. «מאת יואב יצחק «בן-יאיר דחה המלצת ועדת גידרון לפתוח בחקירה משמעתית נגד נצ"מ מאיר גלבוע «טענה: ראש צוות החקירה בפרשת דרעי לא מילא את תפקידו, כאשר לא הורה לחקור אפשרות הדלפות לדרעי