בן-פורת עזבה בזעם דיון בכנסת לאחר השתלחות נגדה בעקבות דו"ח נתיב

מותחת ביקורת חריפה של ראש נתיב: "התנהגותו חצופה וחמורה"

מבקרת המדינה, מרים בן-פורת, עזבה היום (ג') בכעס ישיבה משותפת של הוועדה לביקורת המדינה עם ועדת העליה והקליטה, שכונסה כדי לאפשר לראש אירגון נתיב, יעקב קדמי, להגיב על הדו"ח הקשה של מבקרת המדינה.

בן-פורת עזבה את הישיבה, לאחר שהואשמה בידי ח"כ מרינה סולדקין (ישראל בעליה) ברדיפה מכוונת של לשכת הקשר וברצח אופי של קדמי. בן-פורת אמרה, שהיא איננה מוכנה לשמוע טענות כאלה ולהגיב עליהן, ועזבה את החדר. דוברת משרד מבקר המדינה אמרה, כי בן-פורת לא עזבה בגלל הדברים שנאמרו, אלא בגלל התארכות הישיבה.

קודם לכן תקפה בן-פורת את הופעתו של קדמי בטלוויזיה בליל שבת, בה טען, כי הביקורת נגד נתיב איננה מקצועית. קדמי גם הוסיף בישיבה, שהוא איננו מקבל את הדו"ח בהיותו "לא מדוייק ולא צודק", לאחר שנערך לדבריו בידי אנשים שאינם בקיאים בנושא די הצורך.

בן-פורת אמרה: "התייחסות ראש נתיב לדו"ח היא מחוצפת". בן-פורת ציינה, כי כל ממצא שהעלתה הביקורת נבדק היטב, והדו"ח מתבסס על עובדות מוצקות ביותר. "מתמיה וחמור, שעובד ציבור מרשה לעצמו להטיל דופי בדו"ח מבקר המדינה, ביודעו, כי לדבריו אין בסיס של ממש".

בן-פורת הוסיפה, כי לנוכח התנהגותו של קדמי, היא איננה חפצה בעיקרו. בן-פורת ביקשה להדגיש, כי במסקנותיה היא איננה ממליצה לסגור את נתיב, אלא רק לארגן את פעילותה במתכונת חדשה, שתתאים לצרכים ולנסיבות המשתנות, תוך הקפדה על סדרי מינהל תקין, יעילות וחיסכון.

יו"ר ועדת הביקורת, ח"כ יוסי כץ (עבודה), אמר כי הדו"ח מקצועי מדוייק ומאלף. יו"ר ועדת הקליטה, ח"כ נעמי בלומנטל (ליכוד), אמרה, כי המבקרת החמירה בביקורת ואין לנתיב תחליף במערך העליה והקליטה מחבר העמים.

לצידה של המבקרת התייצב ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שתקף את אנשי ישראל בעליה על ביקורתם, באומרו שמעולם לא האשימו את המבקרת שהיא רודפת את הישיבות, לאחר הביקורת שלה על מינהל לא תקין הנוגע למתן הכספים לישיבות.

הוועדה החליטה לקיים דיון נוסף, שבו תגבש מסמך סיכומים והצעות החלטה, שיובאו לאישור מליאת הכנסת.«מאת צבי לביא«בן-פורת עזבה בזעם דיון בכנסת לאחר השתלחות נגדה בעקבות דו"ח נתיב«מותחת ביקורת חריפה של ראש נתיב: "התנהגותו חצופה וחמורה