גונן שגב מונה למנכ"ל חברה המתמודדת במיכרז תחנת הכוח ברמת חובב

אסף שלגי, לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה, מעורב בקבוצה נוספת

שר האנרגיה לשעבר, גונן שגב, מונה למנכ"ל חברת השקעות חדשה בתחום האנרגיה, "סמית פאואר ישראל". ל"גלובס" נודע, כי הקבוצה מורכבת משותפות של החברה האמריקנית סמית קו-ג'נריישן ומהחברה הבורסאית מילומור, שבשליטת פרדי רובינסון. החברה האמריקנית עוסקת בעיקר בייצור חשמל פרטי.

הפרוייקט הראשון בו מבקשת החברה להיות מעורבת, הוא הקמת תחנת הכוח הפרטית ברמת חובב. אתמול (ד') הגישה החברה, יחד עם גורמים נוספים, הצעה במיכרז, שהיקפו 300-200 מיליון דולר.

שגב סיים ביוני 1996 את תפקידו כשר האנרגיה. לאחר מכן, הועסק במשך כשנה וחצי בקבוצת אייזנברג, בתפקידים במזרח הרחוק. אחרי סיום עבודתו בקבוצה, החליט להיכנס לעסקים פרטיים.

סמית פאואר עומדת להוסיף לקבוצה במיכרז רמת חובב את חברת הענק האמריקנית פוסטר וילר, באמצעות החברה האיטלקית שבבעלותה. נחתם כבר הסכם כוונות בין סמית פאואר לבין פוסטר וילר. ג'נראל אלקטריק תיתן תמיכה טכנית לקבוצה, וכן תפעיל את התחנה, אם הקבוצה תזכה במיכרז. בקבוצה שותפה גם חברת ההנדסה הישראלית נטרו הנדסה.

אסף שלגי, שכיהן כמנכ"ל משרד האנרגיה בתקופתו של שגב, מעורב באחת הקבוצות המתמודדות במיכרז רמת חובב. שלגי הוא זה שגיבש, כנציג של חברה אמריקנית, את הקבוצה בראשה עומד זאב פינק, מבעלי חברת האנרגיה אשקוגן. בחברה שותפה גם החברה האמריקנית אל-פאסו, ומעורבת בה החברה האמריקנית בי.וי.זד, אותה מייצג שלגי.

בכירים לשעבר בחברת החשמל מעורבים בקבוצות אחרות המתמודדות במיכרז, אותו מנהלת חברת החשמל. משה לסרי, יגאל פורת ומשה נאוטרה מעורבים בקבוצה יחד עם גד זאבי וגורמים נוספים, והמנכ"ל לשעבר, משה כץ, שותף בקבוצה עם יולי עופר. «מאת דוד חיון «גונן שגב מונה למנכ"ל חברה המתמודדת במיכרז תחנת הכוח ברמת חובב «אסף שלגי, לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה, מעורב בקבוצה נוספת