המשטרה: מיכה רם נחקר בחשד שהיה קשור לקרדיון האמריקנית עוד כשכיהן כמפקד חיל הים

רם מכחיש קבלת טובת הנאה כלשהי מהחברה: הפרקליטות הצבאית אישרה ההתקשרות

במשטרה טוענים, כי מפקד חיל הים לשעבר, אלוף (מיל') מיכה רם, יזומן לחקירות נוספות, במסגרת החשדות לפיהם קיבל לכאורה טובות הנאה מחברת קרדיון האמריקנית, שמכרה ציוד לחיל הים תקופת כהונתו של רם כמפקד החיל. במשטרה מגדירים את החקירה כ"מורכבת", שבמסגרתה מבוצעות פעולות חקירה שונות.

חקירת המשטרה מתמקדת בחשדות לכאורה, לפיהם היה לרם קשר עם החברה עוד בעת שכיהן כמפקד חיל הים. זאת, על אף שהתקשרותו הפורמלית עימה נעשתה לאחר פרישתו.

מקורביו של רם סיפרו, כי לרם נודע על החקירה המתנהלת כנגדו רק אתמול (ב'), כשהגיעו החוקרים לביתו ומשרדו לצורך חיפוש מיסמכים. לאחר מכן, נלקח רם למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בבת-ים.

לפי גירסתו של רם, הוא יצא ב-92' לשנת חופשה מתפקידו כמפקד חיל הים. בספטמבר אותה שנה פנתה אליו חברת קרדיון בבקשה לשמש יועץ שלה. עם קבלת ההצעה, הוא פנה למיפקדת פרקליטות צבאית ראשית - הן בכתב והן בעל-פה, בבקשה לקבל לכך אישור. לאחר שנבדקו שם ההגבלות לאחר פרישה, אושרה לו ההתקשרות עם חברת קרדיון תוך מגבלה שלא יעסוק בשיווק מוצרי החברה לישראל. -בעקבות זאת, קיבל רם אישור גם מענף פרישה בצה"ל, והתקשר עם החברה בהסכם, במסגרתו קיבל משכורת, ולאחר מכן גם רכב.

לפי טענתו של רם, לא הוצגה בפניו במהלך החקירה כל עובדה המצביעה על כך שקיבל טובת הנאה כלשהי מהחברה, בעת שכיהן כמפקד חיל הים. הוא הכחיש חד משמעית, כי קיבל טובת הנאה כלשהי מהחברה במהלך תפקידו כמפקד החיל.

בתום חקירתו, שוחרר רם בערבות אישית. מקורביו טוענים, כי העובדה שלא הושאר במעצר ולא נדרש להחתים ערבים לצורך שחרורו, מרמזת לכאורה, כי למשטרה אין ראיות. גורמים במשטרה דחו טענה זו, ואף ציינו, כי חוק המעצרים החדש מקשה על ביצוע מעצרים.

סניגורו של רם, עו"ד דוד ליבאי, אמר, כי לקוחו הסביר במשטרה "שלא היה כל פסול בהתנהגותו - לא בתקופת כהונתו כמפקד חיל הים, ולא לאחר מכן". לדברי ליבאי, רם מסר לחוקריו את כל העובדות.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ' 70) «מאת הדס מגן «המשטרה: מיכה רם נחקר בחשד שהיה קשור לקרדיון האמריקנית עוד כשכיהן כמפקד חיל הים «רם מכחיש קבלת טובת הנאה כלשהי מהחברה: הפרקליטות הצבאית אישרה ההתקשרות