המתנחלים בחברון מאיימים למנוע את פתיחת רחוב השוהדא לפלשתינים

הרחוב צפוי להיפתח מחר (ב') לתנועת כלי רכב פלשתיניים, לפי ההסכם לפריסה מחדש בחברון

צה"ל יפתח מחר (ב') חלקית את רחוב השוהדא לכלי רכב ציבוריים. בהסכם על פריסת כוחות צה"ל מחדש בחברון נקבע, כי רחוב השוהדא יפתח לתנועת כלי רכב פלשתיניים לחלוטין תוך ארבעה חודשים מיום חתימת ההסכם. הרחוב עצמו פתוח להולכי רגל פלשתינים.

נציגי צה"ל והרשות הפלשתינית נפגשו היום (א') באיזור חברון והגיעו להסכמה על פתיחתו של הרחוב החל ממחר, למעבר כלי רכב ציבוריים פלשתינים. אלו כוללים כלי רכב לחירום וכלי רכב ציבוריים של עיריית חברון, בשלב הראשון. כן סיכמו על המשך ההידברות בין הצדדים במטרה להשלים את פתיחתו הכללית בתוך פרק הזמן שנקבע.

דובר צה"ל מסר, כי "מדובר בפתיחה הדרגתית של הרחוב הנעשה תוך הדגשת נושא הבטחון ושמירת הסדר במקום".

ראשי המתנחלים בחברון נפגשו עם מפקד חטיבת חברון, אלוף משנה גדי שמני, ביום שישי האחרון. בפגישה הודיע להם המח"ט על הכוונה לפתוח את הרחוב באופן חלקי. נציגי המתנחלים מחו בפניו על פתיחת הרחוב אשר לדבריהם תגביל את יכולת תנועתם. לטענתם, התרת התנועה עלולה למנוע הגעת רכבי הצלה, ביחוד לשכונת תל רומיידה המרוחקת ממרכז הישוב.

דובר הישוב היהודי, נועם ארנון, אמר, כי תישקל נקיטת צעדי מחאה מעשיים כדי למנוע פתיחת הרחוב. הוא דרש לבנות חומת מגן במרכז הרחוב, אשר תמנע מגע בין אנשי הישוב היהודי לבין כלי רכב והאוכלוסיה הפלשתינית העוברים ברחוב. « «המתנחלים בחברון מאיימים למנוע את פתיחת רחוב השוהדא לפלשתינים «הרחוב צפוי להיפתח מחר (ב') לתנועת כלי רכב פלשתיניים, לפי ההסכם לפריסה מחדש בחברון