הסכם להקצאת %16.5 מפרטנר לתפוז; הובטח המשך שליטת הצ'יסון בקבוצה

איי.טי.אנד טי וויירלס החליטה שלא להצטרף להסכם * תפוז תשלם 230 מיליון שקל כחלקה בדמי הזיכיון

קבוצת תפוז, שהפסידה במיכרז להקמה והפעלה של מערכת סלולרית שלישית, חתמה על הסכם עם חברת פרטנר, הזוכה במיכרז, לפיו תחזיק תפוז ב-%16.5 ממניות פרטנר. בתמורה, תשלם תפוז את חלקה היחסי בדמי הזיכיון ששולמו למדינה. דמי הזיכיון היו 1.4 מיליארד שקל, ותפוז תשלם 230 מיליון שקל.

בעלי פרטנר ידוללו באחזקותיהם, ולאחר הדילול תחזיק אלביט קום ב-%16.5 מהמניות, מת"ב ב-%20 והצ'יסון ב-%47. האחזקה בפרטנר תתחלק בין בעלי תפוז כך: יורוקום תקשורת - %54.5 (%9 מפרטנר), טליה השוודית - %30 (%4.95 מפרטנר), והחברה להשקעות של בנק הפועלים - %15.5 (%2.5 מפרטנר). איי.טי.אנד טי וויירלס, שהחזיקה ב-%10 מתפוז, החליטה שלא להצטרף.

ההסכם נחתם ביום ו' לפנות בוקר, לאחר 3 שבועות של מו"מ בין עורכי הדין על ניסוח הסכם המייסדים החדש של פרטנר. כעת יישלח הסכם זה למשרד התקשורת לאישור, ורק לאחר מכן, אם ההסכם יאושר, תיסגר העיסקה סופית.

בהסכם הוכנס סעיף, המקנה להצ'יסון אמצעים שונים לשליטה בחברה, שלא באמצעות רוב מוחלט במניות. זאת, בתמורה על הרוב המוחלט שהיה לה לפני הצטרפות תפוז.

את תפוז ייצגו בדירקטוריון פרטנר 2 דירקטורים, כאשר אחד מהם יהיה מנכ"ל יורוקום, שאול אלוביץ. גם הדירקטור השני יהיה מיורוקום תקשורת, אך לא הוחלט עדיין אם יהיה זה שלמה נחמה, מנכ"ל אריסון השקעות, או ארז גיסין, סמנכ"ל פיתוח עיסקי של יורוקום תקשורת, שניהל בפועל את קבוצת תפוז.

ההסכם מנע הגשת עתירה שהכינה תפוז, בטענה שפרטנר זכתה במיכרז שלא כדין, עקב בעיות של בעלויות צולבות אצל אלביט קום ובעיות אחרות.«מאת אפי לנדאו«הסכם להקצאת %16.5 מפרטנר לתפוז; הובטח המשך שליטת הצ'יסון בקבוצה«איי.טי.אנד טי וויירלס החליטה שלא להצטרף להסכם * תפוז תשלם 230 מיליון שקל כחלקה בדמי הזיכיו