הפועל ת"א נמכרה לתאומים, סגול ואורנשטיין; ההסכם יתבטל אם הקבוצה תרד לארצית

ההסתדרות תכסה את החובות שנוצרו לפני הרכישה, כולל חוזהו של סיני

מועדון הכדורגל של הפועל ת"א, הכולל את קבוצות הבוגרים, הנוער והילדים, נמכר ע"י ההסתדרות לקבוצת משקיעים תמורת 1.5 מיליון שקל. קבוצת המשקיעים כוללת את הפרסומאי משה תאומים (גיתם), התעשיין סמי סגול (כתר פלסטיק) ואיש העסקים מרדכי אורנשטיין. ההסכם מוגדר כ"הסכם לתיפעול וניהול קבוצת הפועל ת"א".

המשקיעים התחייבו, כי בנוסף לסכום של 1.5 מיליון שקל, הם ישקיעו מיליון שקל בעונה, החל מן העונה הבאה (1997/98) הרוכשים גם הודיעו, כי הם שוקלים לפתוח על חשבונם בי"ס לכדורגל, ברמה מקצועית הדומה לרמה האירופית.

ניהול המועון יימסר לידי המשקיעים מיד, אך ההסתדרות התחייבה להמשיך לשאת בכל הוצאות המועדון עד לסיום עונת המשחקים הנוכחית, ב-31 במאי. עונה זו צפויה להסתיים בגרעון של כ-6 מיליון שקל, וההסתדרות גם תישא בעלות פיטוריו של המנג'ר היוצא, משה סיני.

כמו כן, תישא ההסתדרות בכל החובות שנוצרו בתקופה שלפני העברת זכויות הניהול. עוד נקבע, כי 3 נציגים מטעם המשקיעים ימונו להנהלת עמותת הפועל ת"א, שהיא המוסד הקובע בניהול הקבוצה.

אחד הסעיפים המרכזיים בהסכם קובע, כי אם הפועל ת"א תרד לליגה הארצית בתום העונה הנוכחית, יתבטל הסכם הרכישה, אלא אם כן המשקיעים יודיעו על רצונם להמשיכו. אם יתבטל ההסכם, יוחזרו לרוכשים הכספים שהשקיעו.

סעיפים נוספים בהסכם, מאפשרים למשקיעים להחליט על הניהול המקצועי של הקבוצה. הם רשאים להחליט על סיום או שינוי חוזהו של המאמן, דרור קשטן. לגבי השחקן פליקס חלפון נקבע, כי השתתפותו בקבוצה תלויה בתוצאות הבוררות המתנהלת בהתאחדות לכדורגל. המשקיעים זכאים לבדוק את כל חוזי העמותה והמועדון עם הגופים, העובדים והארגונים השונים, ולהחליט באלו מהם הם נכנסים בנעלי המועדון.

ההסכם בין המשקיעים וההסתדרות קובע, כי הם יוכלו להשתמש למטרות אימונים ומשחקים באיצטדיון בלומפילד ביפו בתנאים הקיימים כיום. ההסתדרות מדגישה, כי הדבר לא יתן בידם זכויות חזקה, וכי אם יחדל האיצטדיון לשמש בייעודו הנוכחי - תעמיד ההסתדרות לרשותם איצטדיון חלופי דומה.

על פי ההסכם, קבוצות המועדון ימשיכו להיות כפופות למרכז הפועל בכל מוסד, לרבות ההתאחדות לכדורגל, ושם המועדון וסמלו יישארו בתוקף. «מאת מיכל רוה «הפועל ת"א נמכרה לתאומים, סגול ואורנשטיין; ההסכם יתבטל אם הקבוצה תרד לארצית «ההסתדרות תכסה את החובות שנוצרו לפני הרכישה, כולל חוזהו של סיני