הרמטכ"ל ביקש להאריך את כהונתו בשנה נוספת

מזהיר שהסורים נערכים במערך התקפי ושאיראן מפתחת טיל לטווח של 1,300 קילומטרים. להערכתו, החמאס עלול לחדש את הפיגועים בתוך ישראל

הרמטכ"ל, אמנון ליפקין-שחק, מבקש להאריך את כהונתו בשנה נוספת.

ליפקין-שחק שהופיע בפני ועדת החוץ והבטחון של הכנסת הביע את רצונו להשלים ארבע שנות כהונה בתפקיד הרמטכ"ל. בסוף דצמבר הוא עומד לסיים שלוש שנות כהונה. בחודשים האחרונים נפוצו הערכות שונות לגבי עתידו של ליפקין-שחק. תחילה נפוצו הערכות שהוא יבקש לסיים את שלוש השנים ולפרוש מצה"ל, אבל לאחרונה הועלתה אפשרות שכהונתו תוארך בחצי שנה, עד לאחר חגיגות 50 שנות המדינה.

אמש נמסר, כי סגנו של ליפקין-שחק, האלוף מתן וילנאי, עומד לצאת ללימודים ואת מקומו ימלא האלוף שאול מופז. ההערכות היו שהאלוף וילנאי הוא בעל הסיכוי הרב ביותר לקבל את תפקיד הרמטכ"ל עם פרישתו של ליפקין-שחק, לאחר שלוש וחצי שנות כהונה.

אולם, כעת, כאשר יתכן שכהונתו של ליפקין-שחק אכן תוארך בשנה נוספת, בהחלט יתכן שלמירוץ על התפקיד מספר אחד בארץ, יצטרפו מועמדים נוספים והתפקיד כבר אינו מובטח למתן וילנאי, שכן במהלך השנה הנוספת של כהונתו, סגנו החדש, שאול מופז, עשוי לצבור מספיק ניסיון שיאפשר לו התמודדות על התפקיד.

ליפקין-שחק מסר לחברי ועדת החוץ והבטחון של הכנסת סקירה מקיפה על המצב הבטחוני. גם הוא טען שהמוכנות של צה"ל למלחמה נפגעה עקב השחיקה בתקציב הבטחון.

הוא הזהיר שסורים נערכים במערך התקפי ושאיראן מפתחת טיל לטווח של 1,300 קילומטרים, שיהיה מסוגל לפגוע במטרות בתוך ישראל.

לדבריו, בניגוד להערכות שנפוצו בחודשים האחרונים, ארגון החמאס עלול לחדש את הפיגועים בתוך ישראל. « «הרמטכ"ל ביקש להאריך את כהונתו בשנה נוספת «מזהיר שהסורים נערכים במערך התקפי ושאיראן מפתחת טיל לטווח של 1,300 קילומטרים. להערכתו, החמאס עלול לחדש את הפיגועים בתוך ישראל